Luca81 Skrevet 3. juli 2012 #1 Del Skrevet 3. juli 2012 Hei:) Sitter her og skal egentlig skrive for fullt på masteroppgaven min som skal leveres i august, men tankene bare surrer i hodet og det er litt vanskelig å konsentrere seg... Forrige uke begynte jeg plutselig å tenke på om jeg ikke skulle ha mensen snart. Tok en graviditetstest, og den var lysende positiv. Fikk en smule sjokk siden vi ikke har prøvd på å bli gravide, og har vært rimelig flink å bruke prevansjon. Mulig en eller to glipp i løpet av de siste to mnd. Brukte p-ring frem til midten av april, men likte ikke denne så i avvente på å komme meg til lege har vi brukt kondom. Klarer ikke å huske at jeg hadde mensen i mai, men mener jeg hadde mensen rundt 23.-25.april eller noe slikt. Kjøpte meg en cb med ukeindikator som jeg testet med forrige tirsdag. Den viste 3+, noe som skulle tilvare fem uker + på vei. Hadde legetime dagen etter og fikk henvisning til tidlig ul siden jeg ikke visste hvor langt på vei jeg var. Fredagen var vi på ultralyd, men legen kunne ikke se noe som helst etter det jeg kunne skjønne. Bare en litt utvidet livmor, men ingen plommesekk eller antydning til foster. Så han mente jeg veldig nylig har blitt gravid, og bare var 3-4 uker på vei kanskje. Skal tilbake i slutten av juli/begynnelsen av august, men føles som en hel evighet til. Får liksom ikke noe av dette til å stemme, så er en smule forvirret kan man si... Er det mulig å miste/at egget har sluttet å utvikle seg selv om man ikke har smerter og blør? Har pleid å ha mensen ganske nøyaktig på samme tid hver mnd, men kan vel kanskje ha forskjøvet noe da jeg sluttet med p-ringen? Frustrerende å ikke huske om jeg hadde mensen i mai... Skal å ta blodprøve i dag, og en i neste uke, så får vel kanskje vite litt mere etter det. Hadde et håp om å få vite ca termin fortest mulig, var derfor jeg ba om tidlig ultralyd. Er jo ferdig med masteren min i slutten av august, så er veldig usikker på om jeg klarer å jobbe meg opp nok mnd til å ha rett til foreldrepenger under permisjon. Ser ikke lovende ut synes jeg... Noen tips angående det? Har ikke fått meg jobb enda, men søker fortløpende på de stillingene jeg finner. Ble et litt langt og rotete innlegg dette, måtte bare få ut litt tanker, så kanskje jeg klarer skrive litt videre på oppgaven min... Noen av dere som har opplevd lignende? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143951496-forvirret-ang%C3%A5ende-n%C3%A5r-jeg-ble-gravid-og-tidlig-ultralyd/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
tyr82 Skrevet 3. juli 2012 #2 Del Skrevet 3. juli 2012 Hvor fort man produserer hcg varierer fra person til person. Jeg testet og fikk 3+ to dager etter forventet mens sist (dvs ca 4 uker på vei). Dette endte med en MA/BO, dvs at fosteret døde så tidliga t de ikke kunne se det eller såkalt tom fostersekk. Dette oppdaget jeg i uke 12 på tidlig ul. Jeg hadde alle symptomer og hormoner på topp fordi morkaken utviklet seg som normalt. Jeg hadde ingen smerter og blødde ikke, det var i grunn ganske skremmende, jeg hadde jo ikke vært gravid før og trodde alt var normalt. Jeg målte riktignok ikke hcg, så jeg aner ikke hvordan nivåene mine der hadde vært etterhvert og om vi kunne ha oppdaget det tidligere. Men det er fult mulig å være på ul i uke 4 og at de ikke ser noe mer, det er først om man er på ul i slutten av uke 5 at man kan se foster og evnt hjertelyd, før det ser man som regel bare forstørret livmor og en liten fostersekk så vidt jeg har skjønt. Så om du er en av de som har produsert hcg tidlig og høyt kan det godt være liv, i så fall hadde du kanskje mens i mai, eller i hvert fall el for ikke så mange ukene siden Må legge til at jeg er gravid igjen nå, og denne gangen har jeg nok mer hormoner , i hvert fall klager samboern på det Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143951496-forvirret-ang%C3%A5ende-n%C3%A5r-jeg-ble-gravid-og-tidlig-ultralyd/#findComment-144365115 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luca81 Skrevet 4. juli 2012 Forfatter #3 Del Skrevet 4. juli 2012 Takk for svar:) Huff...må ha vært trist å oppdage det da du var kommet så langt. Men koselig at du er gravid nå da. Gratulerer:) Jeg får vel bare vente og se, og ta det som det kommer... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143951496-forvirret-ang%C3%A5ende-n%C3%A5r-jeg-ble-gravid-og-tidlig-ultralyd/#findComment-144367649 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tyr82 Skrevet 4. juli 2012 #4 Del Skrevet 4. juli 2012 Lykke til! Håper du får det utfallet som du ønsker deg Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143951496-forvirret-ang%C3%A5ende-n%C3%A5r-jeg-ble-gravid-og-tidlig-ultralyd/#findComment-144367667 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luca81 Skrevet 4. juli 2012 Forfatter #5 Del Skrevet 4. juli 2012 Takk:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143951496-forvirret-ang%C3%A5ende-n%C3%A5r-jeg-ble-gravid-og-tidlig-ultralyd/#findComment-144367879 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå