Gå til innhold

Har endelig fått amminge til men ( 1 uke gammel)

Anbefalte innlegg

Me sitter gjerne i en time (veit at det kan være vanlig) men kjenner han tømmer brystet og vil gjerne ha mer får da av det andre brystet men sovner gjennom hele amminge.. Da eg legger han ned våkner han og leiter etter mat.. Og da har eg gitt han flaske med 45-65 ml mme.. Da sovner han godt som regel.. Har eg ikkje nok næring i mjølke siden han må ha mer etter tømming... Syns han drikker så mykje.. Han er bare ei uke gammel men over 4 kilo... Føler også at det er mye mjølk i brystet får eg hører han drikker godt... Er min tredje og trudde eg huska alt om dette men der tok eg feil...

Fortsetter under...

kan det være at han har et stort suttebehov? min var i allefall sånn, så jeg ga han smokken etter måltidene. og det gikk bra, jeg fullammet og han la på seg godt, så smokken ødela ikke for spisingen. :)

Gjest yrild

Ville ikke gitt MME allerede nå hvis ikke helsesøster eller lege mener at du må det... bare amme når han ønsker det så går produksjonen din opp eller ned som den skal (som regel!) og så lenge at du ikke blir sår.

Hvis du gir MME og det ikke er nødvendig går ikke produksjonen din opp på det nivået byâbyen din trenger.

Kos deg med den lille :-) De kommer jo ikke inn i en rutine før de er litt eldre :-)

Men det er ikkje alle måltidene som er sånn.. På dagen går greit men det er på ettermiddag og kveld eg må gi han ekstra.. Gir han sjokk men viss det ikkje kommer mat spytter han den ut og leiter videre. Men me får bare forsette og se.. Eg vil delamme.. Er et valg eg har tatt pga problemet med mine to første...

Gratulerer med baby!

Det er heilt normalt at det er sånn om kvelden, sjå http://ammehjelpen.no/artikkel/100/Kveldsamming-og-urolige-barn-om-kvelden

Om barnet legg fint på seg og etterkvart følger sin eigen kurve så er det vanlegvis sugebehov som gjer at dei drikk meir dersom det dreier seg om rundt 50 ml mme eller mindre etter amming.

Det er ingenting i vegen for at la babyen bruke deg som smokk om du synes det er greitt sjølv, men du kan òg gi han ein rein lillefinger. Eg ville venta nokre dagar til med smokk, slik at mjølkeproduksjonen heilt sikkert er kome skikkeleg i gong først.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...