sonmon Skrevet 2. juli 2012 #1 Skrevet 2. juli 2012 Hei. Jeg er ny her inne og fant ut tidlig at jeg var gravid. Jeg er nå 5 uker på vei og på fredag kveld/natt begynte jeg å blø. Beklager detaljer men blødningen var liten fredag men mørk og det virket som det var litt dødt/gammelt blod innimellom og litt slimete utflod. Hadde ingen smerter på fredagen. Lørdag når jeg vånet hadde jeg smerter og fortsatte å blø samme type blod. Smertene kjentes ut som mensen smerter men ikke fullt så karftige. Disse smertene avtok etter noen timen men det gjorde ikke blødningene. Jeg hadde samme mengde blødning, verken mer eller mindre hele lørdag og litt mindre utover søndagen. I dag mandag har jeg minimalt med blødninger men fortsatt mørkt. Da jeg var hos lege på tirsdag og fikk bekreftet 100% at jeg var gravid kom det som et sjokk men jeg ble glad. Det er rart hvor mange tanker du klarer å lage deg i hode på et par dager. Så derfor ble jeg veldig bekymret (er det fortsatt) da jeg begynte å blø på fredag. Tenkte det var fordi jeg hadde stresset mye men det sa legen i dag at ikke var årsaken dersom det var en SA. Jeg fikk snakke med legevakten på lørdag som sa det ikke var så mye å gjøre enn å vente. Grusomt! Fikk komme inn til fastlegen igjen i dag(mandag) og hun sa det samme. jeg kunne ta en bodprøve for å se om hcg verdiene hadde steget men det måtte jeg gjøre dagen etter da legekontoret var stengt.Skal til legen igjen å ta blodprøver tirsdag og så ny legetime på torsdag. Jeg holder på å bli gal av å lure. Leser så mye ulikt på nettet om ulike historier både gode og negative opplevelser. Så lenge jeg ikke har friskt rødt blod og at mengden ikke er den samme som ved en evt menstruasjon. Hva er da faren for at dette er an SA? Smertene varte jo ikke lenge og jeg syns det er vanskelig å si om det er mye blødning eller ikke. Det er ikke så mye at jeg må gå med bind. Men når jeg først går på do så kommer det en del blod. Håper noen her inne har noen tanker eller svar til meg.. er utrolig redd. ønsker virkelig dette skal gå bra.
Bonanza Skrevet 2. juli 2012 #2 Skrevet 2. juli 2012 Hei kjære deg! Jeg har dessverre dårlig erfaring når det gjelder blødninger, men jeg har da hatt nokså kraftige smerter og blødd mye og også masse klumper. Det er så forskjellig erfaringer ute å går not det gjelder blødninger, slik at det kan absolutt gå bra for deg som det har gjort for mange andre jenter her! Det eneste klare svaret du kan få er via UL, eller selvfølgelig måling av hcg. Men det beste er UL. Lykke til, og håper alt er i orden!
timiane Skrevet 3. juli 2012 #3 Skrevet 3. juli 2012 Trist å høre at du har slike opplevelser i svangerskapet. Når det gjelder UL ville jeg ventet til uke 7, det er først da du kan se hjertebank. Om legen tar HCG trenger du to prøver tatt med 48 timers mellomrom, for stigningen sier mer en bare en prøve. Såper spiren fremdeles gror. Lykke til:)
sonmon Skrevet 3. juli 2012 Forfatter #4 Skrevet 3. juli 2012 Tusen takk for tilbakemeldinger:) det er nok bare å vente å se det an men det er forferdelig. Heldigvis har blødingene stoppet helt nå. så kanskje det er et håp?? Var og tok en ny blodprøve i dag. også skal jeg til legen igjen på torsdag.. uff for en uke... tiden går liksom ikke fort nok... beklager klagingen:/
Lola2016 Skrevet 3. juli 2012 #6 Skrevet 3. juli 2012 Hvor lenge varte blødningen? Det kan ha vært en SA som endte veldig tidlig. Hvis ikke embryo har utviklet seg siden uke 4, vil det ikke nødvendigvis være så mye klumper og masse blod. Jeg har selv mistet to ganger,men mye senere. Har også venninner som har blødd mye og så plutselig stoppet. De har barn i dag:) Krysser fingrene for deg!
Lola2016 Skrevet 3. juli 2012 #7 Skrevet 3. juli 2012 Glemte å skrive at en SA varer som regel lenger enn en vanlig mens. dvs blødning lenger enn 4-5 dager. Jeg blødd i 18 dager.
sonmon Skrevet 3. juli 2012 Forfatter #8 Skrevet 3. juli 2012 tusen takk igjen for kommenarer. Mine blødninger varte i to døgn ca. Det var ikke mye blod som kom hele tiden. Det var mest på lørdagen, mindre på søndag og nesten ingenting på mandag. Idag er det ingenting og jeg føler jeg er gravid, men vanskelig vite siden det er så utrolig mange følelser i spinn. Jeg var jo hos legen og fikk vite je ar gravid da jeg var 4+5 så jeg håper jo selvfølgelig ikke det var en tidlig SA. holder fast ved at det var mørkt blod og at dette ofte er bedre en vanlig/lyst friskt blod. Tenker jeg feil da? Pusekatt: hvordan blødde hun venninnen din? (beklager detaljer) Den dagen jeg begynte å blø skulle jeg jo hatt mensen egentlig men jeg visste jo allerede da at jeg var gravid helt sikker etter legebesøk så det kan jo kanskje ha noe med det og eller? jeg holder på å bli gal.. veldig slitsomt dette...sukk...
Lola2016 Skrevet 3. juli 2012 #9 Skrevet 3. juli 2012 Hun blødde som en rikelig med mens! I noen dager. Så etter en uke fikk hun UL og der var der Hjertelyd;) Kusinen til en Vennine hadde faktisk mensen i 6 mnd hver mnd hele svangerskapet og fant først ut at hun var gravid da hun var ca 5 mnd på vei. Antar at hun var litt kraftigere enn normalen;) ellers ville vel hun merket det på magen, vil jeg tro! Prøv å slapp av og hvis du bare blødde i noen få dager og den var kortere enn din normale mens? Så kan det bare vært en blødning som mens i uke 4. samtidig som egget sitter;) for håpe d !!
sonmon Skrevet 3. juli 2012 Forfatter #10 Skrevet 3. juli 2012 det var veldig beroligende det du skrev der kosekatt. tusen takk! Ja eg skal prøve å ta det med ro.. lettere agt enn gjort men.. Mine blødninger var mindre enn en vanlig mens ja..
*M&M* Skrevet 4. juli 2012 #11 Skrevet 4. juli 2012 Mener ikke å være gledesdreper nå, men jeg hadde blod på papiret i tre dager og hadde en SA i uke 6, så ikke alle blør masse i forbindelse med SA. Håper det går bra for deg da, unner ingen å miste!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå