Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpt slik fryse bort på egenhånd pakke på apoteket. Fungerer ikke :/ fins det noe sterkere midler enn det? Trodde og fryse bort var det som tok knekken på slikt.

Noen som har tips til hva jeg kan prøve?

Fortsetter under...

Skrevet

Verucid, liniment oppløsning. den vet jeg fungerer :) fås på apoteket, enkel å påføre.

Skrevet

Jr hadde en svær under foten, og da funket sånn frysespray som bare det. Borte ble den og kom ikke tilbake.

Skrevet

Verucid, liniment oppløsning. den vet jeg fungerer :) fås på apoteket, enkel å påføre.

Takk, da skal jeg se etter den :)

Skrevet

Jr hadde en svær under foten, og da funket sånn frysespray som bare det. Borte ble den og kom ikke tilbake.

Ja kjenner flere som har brukt den, med suksess etter en omgang. Nå har jeg prøvd tre ganger, uten hell! Rart altså.

Skrevet

Jeg har prøvd den frysebehandlingen flere ganger uten effekt. Verucid har nok mer effekt. Mannen hadde en 5 år gammel svæær vorte på foten som han fikk bort når han endelig gadd å behandle den... forsvant på en måned... og han gadd ikke å følge instruksjonene en gang (altså bløtlegge, fjerne død hud osv osv)

Mens jeg derimot gjør alt etter oppskriften og litt til, og har brukt verucid på vorter i mange måneder med minimal effekt. Noen har forsvunnet etter hvert ved verucidbehandling (nøye). Andre har jeg måttet fjerne hos lege (skraping når jeg var barn) og fotbehandler (frysebehandler og skraping for å få ut rota).

Lykke til! Selv har jeg alltid slitt med fortvorter og får gjerne flere i slengen. Nå har jeg ikke hatt vorter på 2 år, bank i bordet.

Annonse

Skrevet

Jeg har prøvd den frysebehandlingen flere ganger uten effekt. Verucid har nok mer effekt. Mannen hadde en 5 år gammel svæær vorte på foten som han fikk bort når han endelig gadd å behandle den... forsvant på en måned... og han gadd ikke å følge instruksjonene en gang (altså bløtlegge, fjerne død hud osv osv)

Mens jeg derimot gjør alt etter oppskriften og litt til, og har brukt verucid på vorter i mange måneder med minimal effekt. Noen har forsvunnet etter hvert ved verucidbehandling (nøye). Andre har jeg måttet fjerne hos lege (skraping når jeg var barn) og fotbehandler (frysebehandler og skraping for å få ut rota).

Lykke til! Selv har jeg alltid slitt med fortvorter og får gjerne flere i slengen. Nå har jeg ikke hatt vorter på 2 år, bank i bordet.

Takk for svar :) Hadde håpet og slippe lege, lang ventetid hos hudlegen. Fastlege gjør det ikke. Men får vel gjøre det hvis ingenting funker.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Vanlig vorteplaster?? Det har jeg brukt tidligere når jeg var skikkelig plaga som liten. Brukte det på dattra mi når hun fikk en fotvorte, og mannen brukte en her forrige uke.

Legger på plasteret, surrer det godt fast med sånn hvit teip og har på noen dager/ 1 uke. Når du tar det av da kan du løsne huden rundt og da forsvinner vorta og.

Skrevet

Du kan gjenta behandlingen etter 14 dager, det kan faktisk ta så lang tid før vorten dør og detter av. De aller fleste av mine kunder er fornøyde med Kryo frysespray. Den er dyr, men effektiv.

Skrevet

Vanlig vorteplaster?? Det har jeg brukt tidligere når jeg var skikkelig plaga som liten. Brukte det på dattra mi når hun fikk en fotvorte, og mannen brukte en her forrige uke.

Legger på plasteret, surrer det godt fast med sånn hvit teip og har på noen dager/ 1 uke. Når du tar det av da kan du løsne huden rundt og da forsvinner vorta og.

På apoteket jeg var hadde de bare slike plaster mot fotsopp. Er det det samme eller er det et spesielt mot fotvorter?

Skrevet

Du kan gjenta behandlingen etter 14 dager, det kan faktisk ta så lang tid før vorten dør og detter av. De aller fleste av mine kunder er fornøyde med Kryo frysespray. Den er dyr, men effektiv.

Ok, får kanskje være litt mer tålmodig da.. Merket jeg kjøpte var vel Wartner.

Skrevet
Takk for svar :) Hadde håpet og slippe lege, lang ventetid hos hudlegen. Fastlege gjør det ikke. Men får vel gjøre det hvis ingenting funker.

Får tro andre ting funker først. Men om det ikke gjør det, og du ikke vil vente på henvisning fra lege, så kan du gå til fotbehandler/fotterapeut eller hva det nå heter... noen av disse tilbyr frysebehandling. Det er a la det man kjøper på apoteket, men fikk inntrykk av at det var sterkere altså, for jeg hadde prøvd "alt", dette var siste jeg gjorde før det endelig forsvant. Da hadde jeg fått bort så mye selv ved bruk av veruciden at jeg bare trengte 1 frysebehandling og 1 skraping. Mulig du vil trenge flere frysebehandlinger om det er mye som gjenstår av vorta, det tar lengre tid å komme inn til rota. Det var billig nok til at jeg klarte å betale for det som student, og de hadde det i en mindre by. Jeg bare googlet vorte + behandling + frys for byen min og fikk opp bl.a. denne fotklinikken som tilbød slik behandling, og tok en tlf dit for å forhøre meg litt. Ville gjort det samme om du ikke vil gjøre det gjennom lege. Jeg fikk time raskt, dette blir jo privat. Når det forsvant så fort så angret jeg på at jeg hadde latt denne vorta ødelegge for meg i så lang tid, og at jeg ikke hadde dratt før. For når man begynner å behandle disse vortene (enten selv eller av andre) så er det selvsagt ubehagelig å tråkke på foten. Og jeg syntes det var flaut på strender e.l. å gå barbeint. For ikke å snakke om svømmehall, følte meg som en forræder som dro dit mtp smitte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...