Gå til innhold

Hva synes dere om navnet Bror?

Anbefalte innlegg

Gjest tilda med to små <3
Skrevet

Med tanke på at han har tre eldre brødre ville jeg syntes det var litt feil å ha Bror som eneste fornavn.

Bror Hansen blir litt knapt og som du sier er han da redusert til å være bare "en bror".

Men som dobbeltnavn kan det fungere.

Si at han heter Bror Erik Hansen, synes jeg det klinger bedre og det blir et egennavn mer enn en betegnelse,

Så, da vet du hva jeg tenker. (også jeg som vanligvis liker best at navn står alene ;) )

Fortsetter under...

Skrevet
Med tanke på at han har tre eldre brødre ville jeg syntes det var litt feil å ha Bror som eneste fornavn. Bror Hansen blir litt knapt og som du sier er han da redusert til å være bare "en bror". Men som dobbeltnavn kan det fungere. Si at han heter Bror Erik Hansen, synes jeg det klinger bedre og det blir et egennavn mer enn en betegnelse, Så, da vet du hva jeg tenker. (også jeg som vanligvis liker best at navn står alene ;) )

Har tenkt tanken på dobbeltnavn. Som deg er jeg mest glad i enkeltnavn, men med dobbeltnavn kan han evt velge selv hva han vil bruke senere. Jeg synes Bror er et lunt og trivelig navn, men er redd for at han ikke skal trives med det selv. Jeg har selv et navn jeg aldri har blitt fortrolig med. Det er relativt vanlig, men rett og slett ikke fint. Men får meg ikke til å bytte som voksen. Brødrene har norske, solide, "normale" navn.

HI

Skrevet
Syns Bror er tøft jeg :) Bror må bli en staut og trivelig kar!

Så koselig at i alle fall én liker det :)

Jeg synes det samme som deg, men ser vi er i sterkt mindretall ;) Har betenkeligheter med å bruke et navn så mange synes så mye negativt om. Vet at det viktigste er at vi liker det selv, men gutten skal jo bære navnet hele livet, og vil ikke gi ham et navn som er til belastning.

HI

Skrevet
Hmmm. Ingen høydare altså. Synes det er litt koselig, og sliter sånn med navn denne gangen. Det var mannen som foreslo det, og først syntes jeg det var snålt, men har vendt meg mer og mer til det. HI

Synes det er et fint navn, kjenner en Bror som er voksen og det kler i alle fall ham godt. Det er et uvanlig navn, på linje med Lykke og Bo f.eks men hvis man er komfortable med litt ekstra oppmerksomhet og ikke har det samme ønsket som mange andre om konvensjonalitet, funker det perfekt;)

Tror mange er redde for å skille seg ut og derfor velger "trygge, tradisjonelle navn".

Skrevet
Ville ikke valgt det siden han er yngst. Mange syntes navnet er stygt og harry, og det spiller ingen rolle. Det er viktig hva dere syntes om navnet. Men husk, det viktigste er at gutten deres skal like det Det er han som skal bære navnet. Personlig ville jeg valgt et annet. Kjente en som het bror når jeg gikk på barneskolen. Alle som kalte han bror trodde han ble kalt det bare fordi han var broren til XXXXX. Syntes navnet er harry. Og det er jo min mening :) Syntes man skal få velge det man mener er finest selv, men husk at han skal bære navnet....
Takk for svar. Kan du utdype litt hva du mener med harry? Hvilke andre navn vil du sidestille det med? HI

Nå er jeg helt ærlig her. Jeg syntes bror er noe av det mest harrye navnet jeg vet om. En egen type harry. Ikke "nathaniel leander" harry. Men litt som å kalle barna for måne og sol. Skjønner? Også må du huske på at Bror er jo noe folk forbinner med "en bror". Et søsken. Det er kanskje ikke personlig nok. Kanskje det kan føles litt for barnet ditt når han blir voksen at hans navn er mere "generelt" og ikke HAN. Han er en bror, liksom. Han heter bror. Vanskelig å forklare. Men av erfaring, siden jeg selv husker fra barneskolen, så var han bare "bror". Broren til XXXX. Og derfor trodde vi han het bror. Det er ikke så greit for han det gjelder.

Er for at man ikke trenger velge tradisjonelle og trygge navn. Men bror er ikke bare et navn. Det er ikke brukt mest på den måten. Det er som "en stol", liksom. Syntes du skal følge magefølelsen din. Om dere bestemmer dere for navnet så ikke bry dere om andres meninger. :) Men det viktigste i avgjørelsen, syntes jeg, er at dere må huske på hvem som kommer til å hete det hele sitt liv. Det er også et poeng at storesøsknene hans heter det. Det kan fort føles stusselig å være "bror". Dette var min mening. Lykke til med navnevalg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...