Anonym bruker Skrevet 2. juli 2012 #2 Skrevet 2. juli 2012 Like fint som jentenavnet Søster, guttenavnet Sønn og guttenavnet Pappa (evt. Far).
It's all about me Skrevet 2. juli 2012 #4 Skrevet 2. juli 2012 Vet det er et vanlig navn i Sverige, men personlig synes jeg det er skikkelig teit.
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2012 #5 Skrevet 2. juli 2012 Nei, det tør jeg ikke si! Bror er jo faktisk et navn så kan jo ikke si noe stygt om det navnet her inne for da kan det hende jeg sårer barnet til noen som sitter her inne
Har en farlig sexy mann Skrevet 2. juli 2012 #6 Skrevet 2. juli 2012 I mine øyne er det ikke ett navn, men en betegnelse... Ikke særlig pent...
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2012 #9 Skrevet 2. juli 2012 Tenker på de syv søstre med engang. Føler egentlig ikke at det er et navn heller, ikke her i Norge, selv om det er mange som heter det..
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2012 #10 Skrevet 2. juli 2012 Som kallenavn er det ok. Men som navn, nei.
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2012 #11 Skrevet 2. juli 2012 Hmmm. Ingen høydare altså. Synes det er litt koselig, og sliter sånn med navn denne gangen. Det var mannen som foreslo det, og først syntes jeg det var snålt, men har vendt meg mer og mer til det. HI
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2012 #12 Skrevet 2. juli 2012 Møter jeg en Bror tenker jeg at han har svenske foreldre.
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2012 #13 Skrevet 2. juli 2012 Møter jeg en Bror ville jeg ikke skjønt at det er et navn.
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2012 #15 Skrevet 3. juli 2012 Ser det er mange som tror Bror er et tullenavn, men det er det ikke. Jeg kjenner en gutt som heter det og synes det er litt rart. Men har jo blitt vant til det nå og tenker ikke noe over at det er annerledes.
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2012 #16 Skrevet 3. juli 2012 Hvis du selv ikke hadde hatt noe i mot å hete Søster så er det ikke sikkert ungen din har noe imot å hete bror heller.
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2012 #17 Skrevet 3. juli 2012 Jeg synes egentlig det er ganske fint. Ville ha det til min egensønn, men ble stemt ned av resten av familien.
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2012 #18 Skrevet 3. juli 2012 Ser det er mange som tror Bror er et tullenavn, men det er det ikke. Jeg kjenner en gutt som heter det og synes det er litt rart. Men har jo blitt vant til det nå og tenker ikke noe over at det er annerledes. Takk Jeg forstår nesten at noen tror det er et tullenavn (hvis de ikke har hørt det før), med tanke på alle tullenavntrådene som har vært her inne i det siste. Tror nok det er et typisk tilvenningsnavn, ja. Det som "bekymrer" meg med navnet er at han er yngst av fire brødre. Han skal jo ikke reduseres til å bare være en bror/Bror heller HI
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2012 #19 Skrevet 3. juli 2012 Ville ikke valgt det siden han er yngst. Mange syntes navnet er stygt og harry, og det spiller ingen rolle. Det er viktig hva dere syntes om navnet. Men husk, det viktigste er at gutten deres skal like det Det er han som skal bære navnet. Personlig ville jeg valgt et annet. Kjente en som het bror når jeg gikk på barneskolen. Alle som kalte han bror trodde han ble kalt det bare fordi han var broren til XXXXX. Syntes navnet er harry. Og det er jo min mening Syntes man skal få velge det man mener er finest selv, men husk at han skal bære navnet....
Flate pupper Skrevet 3. juli 2012 #20 Skrevet 3. juli 2012 Blir veldig svensk for de som vet at det er et svensk navn. De som ikke vet det vil kanskje stusse en del.
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2012 #22 Skrevet 3. juli 2012 Ville ikke valgt det siden han er yngst. Mange syntes navnet er stygt og harry, og det spiller ingen rolle. Det er viktig hva dere syntes om navnet. Men husk, det viktigste er at gutten deres skal like det Det er han som skal bære navnet. Personlig ville jeg valgt et annet. Kjente en som het bror når jeg gikk på barneskolen. Alle som kalte han bror trodde han ble kalt det bare fordi han var broren til XXXXX. Syntes navnet er harry. Og det er jo min mening Syntes man skal få velge det man mener er finest selv, men husk at han skal bære navnet.... Takk for svar. Kan du utdype litt hva du mener med harry? Hvilke andre navn vil du sidestille det med? HI
Magia Skrevet 3. juli 2012 #23 Skrevet 3. juli 2012 Syns Bror er tøft jeg Bror må bli en staut og trivelig kar!
Tøffe Tøflus Skrevet 3. juli 2012 #24 Skrevet 3. juli 2012 Kjenner to stykker som heter det. Begge har danske aner (besteforeldre). Så tenker at det er helt greit hvis man er dansk. Ville ikke gitt det til en norsk gutt, i så fall bare som halvdelen av et dobbeltnavn. Så kan dere velge hvis det viser seg å bli vanskelig. Kjenner for øvrig også en norsk jente/dame som heter Søster, men er litt usikker på om hun har byttet til det navnet i voksen alder etter å ha "hett" det hele livet. Har aldri hørt henne bli kalt noe annet, men søsknene hennes har helt vanlige navn (Hilde og Stian).
BikkjeBisk Skrevet 3. juli 2012 #25 Skrevet 3. juli 2012 Synes det var et litt merkelig navn. Hadde nokk stusset litt hadde jeg hørt at et barn het det. Men nå ser smaken som baken
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå