Gå til innhold

ENDELIG ser det ut som vi har funnet noen som vil hjelpe oss!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter mye om og men, frem og tilbake med norske offentlige og private klinikker, har vi endelig fått svar om at de ikke kan hjelpe oss på grunn av det det norske lovverket når det kommer til alvorlig sykdom.

Etter mye mailskriving med en lege ved Maigaard i Danmark, ser det ut som vi endelig har fått et ja! :D

Og, om mulig, oppstart allerede i august måned!

Vi har fått beskjed om at vi må regne med et opphold på 3-4 dager.

Lurer derfor på om noen av dere har erfaring med utenlandske klinikker og hvordan man ordner seg fri fra jobb?

Ferie? Permisjon uten lønn? Sykemelding?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så deiligt for dere.

Maigaard har hjulpet oss med at bli gravide 2 ganger. De er utrolig flinke!!

Du har sikkert snakket med John Kirk? Veldig snill, virker litt genert når man snakker med ham face to face, men han vet hva han gjør!!

Jeg har vært sykemeldt de gangene vi har vært der ( tror ikke det er helt lov, men snak pent med fastlegen)

Lykke til

Skrevet

Ja, er han jeg har pratet med, virker utrolig imøtekommende og hjelpsom!

Hvertfall i motsetning til de norske klinikkene jeg har vært i kontakt med...

Er ikke så veldig lett å begynne i ny jobb 1.august og få det til å klaffe uansett hvordan det blir...

Skrevet

Jeg har lagt det opp slik at det blir i ferien. Sykemelding er vel egentlig ikke lov, så hadde ikke hatt samvittighet til det. Hadde det ikke klaffet med ferie så hadde jeg bedt om permisjon uten lønn.

Skrevet

Gratulerer med valg av klinikk! Vi måtte også ut av landet pga sykdom og det klaffet på Maigaard på første forsøk. Jeg jobber i staten, snakket pent med nærmeste leder og fikk grønt lys for egenmelding (vi er ia-bedrift og har inntil 8 egenmeldingsdager på rad). Han mente saken ikke ville skape presidens hos oss ettersom alle kollegaene mine over 50... Lykke til!

Skrevet

Kjipt at en må kjempe sånn for å få hjelp, men åh, så fantastisk at dere endelig fikk et positivt svar fra noen:-) jeg var sykmeldt pga forsøk (av helt andre grunner) på sykemeldingen sto det "infertilitet kvinne". Håper du finner den beste løsningen for deg:-) masse masse lykke til:-)

Skrevet

Satya: Er pga sykdom vi også må ut av landet...

Synes de norske lovene rundt dette er idoiotiske i forhold

til hva de er i Danmark...

Får prate med fastlegen eller gynekologen min når datoen er satt og det nærmer seg...

Skrevet

Å, Maigaard er fantastiske - fikk tviilinger der pÅ 1.forsøk :) Min gyn sykemeldte bÅde meg og mannen..og sjefen min visste vi dro til DK, men sa ingenting (nei, det er vel strengt tatt ikke lov,..men hva gjør man vel ikke i "desperate" øyeblikk?)

Masse lykke til, personalet er helt fantastisk omsorgsfulle!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...