Gå til innhold

Telefonterror.. hvor går grensen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en voksen person som til tider sender meg stygge meldinger, myntet på barna mine og meg.

Ikke hver dag, men flere dager i uken. Dette er ett sykelig sjalu familiemedlem som jeg har valgt å distansere meg fra.

Selv om vi ikke har noe kontakt, så detter det altså inn ufine meldinger i rykk og napp.

Er veldig fristet til å anmelde det, men er redd politiet bare henlegger saken. Da vil vi jo aldri få fred..

Fortsetter under...

Skrevet

Kan du ikke bytte nummer ?

Skrevet

På SMS eller Facebook?

Sannsynligvis lite som skjer ved anmeldelse, men personen kan få forbud mot å kontakte dere. Har dere prøvd hemmelig nummer?

Skrevet
På SMS eller Facebook? Sannsynligvis lite som skjer ved anmeldelse, men personen kan få forbud mot å kontakte dere. Har dere prøvd hemmelig nummer?

Er sms meldinger, og har tatt vare på alle. Begynner å bli noen tusen. Har hemmelig husnr, og mobilnr. Blir for styr å skifte mobilnr og jeg har ingen garanti for at det samme skjer igjen. Dette familiemedlemmet klarer på pussig vis å få tak i de hemmelige nummerene mine uansett.

Så da er hele vitsen med å endre nummer, informere utenlandske kontakter osv - bortkastet

Skrevet

Har du prøvd å kontakte operatøren din for å spørre om de kan blokkere så ikke denne personens telefonnr kam sende melding til deg?

Jeg hadde politianmeldt.

Skrevet
Har du prøvd å kontakte operatøren din for å spørre om de kan blokkere så ikke denne personens telefonnr kam sende melding til deg? Jeg hadde politianmeldt.

Det har jeg ikke tenkt på- det med sperring fra operatør. Skal ringe og høre i morgen. Takk for tips:)

Hvis det ikke går, så tror jeg at jeg prøver å anmelde.

Annonse

Skrevet

Lykke til, så frustrerende det må være! Fortell gjerne hvordan det gikk, har lurt på det der før.

Skrevet

Jeg er oppi samme sak med x'en min. De kan ikke sperre nummer fra operatøren,da dette vil påvirke nummeret direkte og blokkere slik at denne personen ikke kan sende til noen. Sa iallefall min operatør.

Jeg har gått til politiet og fått opprettet besøksforbud for min x på meg og barna.

Derfor vil jeg si at du bør gå til politiet med disse meldingene,da det kan være eneste måte å få slutt på meldinger/telefoner. Itillegg til at politiet tar ut alle meldinger,og hvis det skulle være noe en annen gang,er disse tingene registrert hos politiet.

Gjest Morn du
Skrevet

På noen tlf er det slik at du kan sperre for et nummer som ANROP. Mulig det kan gjøres med meldinger og?

Skrevet

Du kan iallfall håpe på at politiet ringer opp vedkommende og ber om at trakasseringen skal stanse.

Og om vedkommende da fortsetter, vil politiet notere seg det (og muligens gjøre mer?)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...