fru mamma Skrevet 2. juli 2012 #1 Skrevet 2. juli 2012 Noen som har erfaring med at den fremste skjedeveggen har bulet ut sra skjeden under graviditeten?? Jeg har lenge klaget over en kul i åpninga, har vært hos lege som sendte meg til gyn. han trodde d var en cyste. På gyn sa de at de ikke kunne se noe eller kjenne noe cyste...jeg tenkte ung og uerfaren gynokolog...for jeg kan jo godt både se og kjænne denne "kulen" som stikker ut... nå har jeg sitti på nettet å søkt på bilder av vaginaer...VEIT D...Skikkelig drøyt, men jeg måtte bare ha noe å sammenligne med. Jeg kjennte meg med en gang igjen i et bilde av ei med fremfall av øvste skjedevegg. den bulet liksom ut av hullet...som en liten ball...akurat slik har jeg det. Er ikke vondt eller noe veldi ubehagelig..Bare tenker på d i forhold til fødselen... glemte å nevne d på nytt for jordmor. men skal uske å gjøre det neste gang! er i uke 36 nå. Er det andre med slik erfaring som kan være så snill å fortelle litt om det?? Har hørt om det etter fødselo, men før..nei, men det er jo en del press for å si det slik... Jeg beklager virkelig detaljene, men jeg måtte bare få d ut!
hurra1234 Skrevet 2. juli 2012 #2 Skrevet 2. juli 2012 Heisann! Har du født før? I så fall er det ganske vanlig at fremfall bli værre i første trimester før magen faller over bekkenet. Også kan det bli ille igjen mot slutten da babyen presser herligheten nedover. Jeg hadde tendenser i første trimester, men ikke etter det. Jeg har født før altså. Var ikke sånn på førstemann. Jeg ville beholdt roen til du er ferdig med å amme og helst et år etter fødselen. Det tar tid (for noen) før underlivet er seg selv igjen. Enn sålenge du ikke har noe plager er det i alle fall ikke noe å bry seg med. Veldig vanlig å bli slapp i veggene når man blir mamma.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå