Gå til innhold

Noen som har erfaring med hund og baby?

Anbefalte innlegg

Vi har en 4 år gammel cocker spaniel som forguder med. Er gravid i uke 28, så om 3 mnd kommer det en baby.

Noen som har tips til hvordan man skal gå frem for å unngå sjalu hund? Det er viktig for meg at dette blir en positiv opplevelse for hunden slik at det ikke blir problemer.

Hun er ikke sjalu når jeg holder babyer generelt. Så håper at det betyr at hun takler det. Hun er veldig glad i barn.

Del gjerne deres erfaring :)

Fortsetter under...

Det viktigste er å ikke glemme hunden.

Når jeg kom hjem fra sykehuset så var det pappan som hadde babyen slik at jeg kunne hilse på en glad hund som ikke hadde sett meg på lenge. Så satte vi ned bilsetet med baby så hunden fikk snuse.

Samboer hadde ansvar for å gå god tur med hunden om morningen før han dro på jobb og vi hadde kjøpt inn masse gode godbiter så jeg kunne småtrene litt inne imellom slagene (bare litt moro triks osv for at hunden skulle få litt oppmerksomhet)

Passet på å ha babyen mye på gulvet og sitte på gulvet selv også slik at hunden kunne være sammen med oss og bli vant med en baby som lå på gulvet. La en del godbiter rundt på gulvet også så hunden kunne bare gå rundt å spise godbiter mens babyen småskrek/lagde "rare" lyder og fektet med armer og ben.

Når vi går tur ute så har jeg begynt å ha med middagsposjonen til hunden ut og kaster den utover en gressplen så hunden må bruke nese,hodet og tid på å få i seg middagen sin samtidig som jeg kan sitte å slappe av på ett pledd. Alle blir fornøyde:)

Har gått veldig bra her selv om det ikke har blitt like mange og lange skogturer enda. men på andre siden så er hunden nå sjeldent alene hjemme og får i alt mye mere tur og være med rundt omkring enn når vi begge jobbet 8 timer hver dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...