Gå til innhold

noen som har erfaring med skinnpose?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg bruker skinnpose (saueskinn), som jeg har kjøpt på nøstebarn. Det er ikke den "gamle" typen som typisk hadde cordfløyel på utsiden, men en litt mer "moderne" versjon. (De har den gamle typenogså på nøstebarn da) Jeg synes den jeg har er genial. Den har glidelås som gjør at man lett kan åpne den i begge sider. Glidelåsen går faktiskt helt "rundt", så man kan dele posen i to om man vil. Nå om sommeren bruker jeg den nederste delen til sitteskinn i vogna. Den har åpninger i "bunndelen" til 5-punkts-sele. Jeg har brukt min nå hver dag i halvannet år, og er super fornøyd :) Eneste minuset er at den ikke lukker tett rundt hode/hals, men midt på vinteren når det er kaldt bruker jeg et helseteppe i ull oppi. Det er egentlig ikke anbefalt, men jeg vasker den i maskin på ullprogram og lar den tørke ute i sola. Kan ikke se at min har tatt skade av det, er helt fin, ren og myk etterpå:)

Pass på at sauehårene ikke er for lange, for da setter de seg så lett i glidlåsen. Det sliter vi litt med, med vår pose fra Kaiser. Ellers er det jo veldig greit med skinnpose på høst og vinter.

Såg litt på den gammeldagse fra nøstebarn. Angrer litt på at jeg ikke kjøpte den i stedenfor.

Annonse

• 4 uker senere...

Vi skal bruke sauskinnsposen mine foreldre kjøpte til meg i 1982 :) Funker vist som bare det enda. Mange barn som har brukt den. Fiiiiin brun kordfløyel... Ekte retro :) hehe!!

Vi har også en sånn,men den har vel ikke hull til selene og kan dermed bare brukes i bagen??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...