Gå til innhold

Noen som prøver etter MA her?

Anbefalte innlegg

Hei jenter!

Vi har nettopp hatt en MA - uke 17.

Noen flere her som har hatt MA (ev. SA) og prøver igjen?

Prøvde dere igjen så fort som mulig eller ventet dere en mens eller flere før prøving? ønsker å prøve igjen så fort det lar seg gjøre og vurderer å ikke vente en mens.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143951196-noen-som-pr%C3%B8ver-etter-ma-her/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Medtungthjerte

Hvor langt var du på vei da du mistet?

Blødning snart over her så kommer nok til å føle etter el fremover:) Dersom ikke legen min om et par dager mener det er best å vente en mens..

Er veldig innstilt på å komme tilbake dit vi var!

Måtte avslutte svangerskapet i uke 19,desverre. Vi fikk beskjed om at vi kunne begynne prøvingen med engang, men ble anbefalt å vente til en menstruasjon. Har nå fått min andre, ble ingen spire på første prøveperiode. Så nå satser vi alt på ukene fremover :)

Annonse

Gjest Medtungthjerte

Takk for svar jenter:)

Man blir så usikker på hva som er "rett" siden helsevesenet gir ulike anbefalinger. Skal til lege igjen i morgen så kan jeg høre igjen. ønsker ikke starte opp for tidlig om det gir en høyere risiko for sa, men for vår egen del ønsker vi å starte opp så fort som mulig!

Krysser fingrene for dere andre at det snart blir positive tester:)

Du får oppdatere oss Mavat om det blir en positiv test for deg!

Og du Blomsterkyss har jo ikke prøvd lenge etter at du mistet så hold motet oppe for en god fruktbar sommer!!

Jeg krysser fingrene for at el er på vei nå når blødningen stopper!

Jeg mistet i uke 11, fosteret var 7 uker. Fikk beskjed om at det kunne være lurt å vente på å få igjen mensen før vi prøvde igjen, men at det ikke var noen krise å bli gravid igjen med en gang. Blir man gravid med en gang så betyr det som regel a kroppen er klar;)

Her tok det tid før syklusen kom i orden igjen. Første mens kom ca 4 uker ettwer blødningsslutt og varte på og av i nesten 3 uker! Deretter kom neste mens over 5 uker etter at den første startet og varte i 2 uker....

Ikke for å kverke noens håp om å bli kjapt gravide igjen, ville bare vise hvordan en MA _kan_ kødde med syklusen;)

Nå 4 mnd etter virker det som at det har stabilisert seg. Litt frustrerende med hormoner som krøller til alt, men ikke stort å gjøre med tror jeg :P

Håper dere opplever mindre krøll enn meg og at det klaffer fort igjen:)

Hadde, som AngryBird her, en MA i uke 11, men fosteret hadde vært dødt i alle fall siden uke 7. Fikk mensen igjen etter 4 uker, men den føltes ikke "normal". Begynte å prøve etter dette (ble anbefalt på sykehuset å vente en mens - hadde ikke utskrapning) men fikk mensen igjen etter 4 nye uker. Men så - ble jeg gravid :) Er nå egentlig 8+2 og krysser fingre for at alt går bra.

Har hatt en ultralyd og ble satt tilbake noen dager, men så et hjerte som banket :)

Jeg hadde en MA i uke 12, fosteret hade dødd når det var så lite at man ikke så det. Fikk mensen 5 uker etter jeg hadde medisinsk abort (visste etter 2 uker at hcg var ute for tok test og fikk neg og etter 3 uker at jeg var "i rute" for merket el). Vi prøvde med en gang, men da fikk jeg som sagt mensen. Neste periode så satt spiren igjen og jeg er 9+2 i dag og alt er bra så langt (har vært på ul og sett hjertelyd). Så hvor mye MA'n fucker opp kroppen og hvor lenge man skal vente det må du nesten føle på selv. Jeg fikk også litt forvirrende tilbakemeldinger, men som en av dem sa, du blir ikke gravid om livmoren ikke er klar, så start når du vil.

Fia72 og Tyr82; ser at dere har vært på tidlig ul og gratulerer med bankende hjerter:D Fikk dere ul eller har dere tatt privat?

Ps: godt å se at det klaffer fort for noen og ikke alle opplever krøll som meg :)

Endret av AngryBird
Gjest Medtungthjerte
Fia72 og Tyr82; ser at dere har vært på tidlig ul og gratulerer med bankende hjerter:D Fikk dere ul eller har dere tatt privat? Ps: godt å se at det klaffer fort for noen og ikke alle opplever krøll som meg :)

Jeg fikk beskjed på sykehuset at dersom fastlegen henviser meg tar de gjerne tidlig ul neste gang, og at de var snille med at man kunne komme flere ganger. Kjenner at det tilbudet kommer jeg til å benytte meg av. Siden jeg hadde en MA så sent som uke 17 denne gangen kommer det til å ta tid neste gang før jeg klarer å slappe av.

Skal be om hcg test hos legen i morgen og krysser fingrene for at hcg er godt på vei ned!!

Gratulerer til dere som er på vei igjen, er oppmuntrende å lese! Og håper kroppen din er på god vei igjen AngryBird:)

Annonse

Takk! Jeg fikk henvisning fra legen pga ma'n og så ringte jeg selv og fikk time. Ene stedet jeg ringte hadde ikke henvisningstimer før i august, andre stedet fikk jeg omtrent da jeg ville. Det kosta meg hele 78 kr ;) Har bestemt meg for å ta en i uke 12 også, men denne tar jeg privat. Kunne sikkert fått henvisning en gang til om jeg maste på legen, men gadd ikke spørre en gang. Den i uke 7 var for meg det jeg trengte for å slappe av og nyte denne gangen :)

Håper det klaffer for alle andre som har opplevd ma/sa snart også! Lykke til! :)

AngryBird; Jeg tok ultralyd privat. Min lege har også henvist meg til tidlig ultralyd pga MA-en. Fikk en telefon fra sykehuset i går hvor de sa at Ullevål neppe hadde tid til denne tidlige ultralyden da de var svært travle. Er derfor veldig glad for at jeg fikset dette selv. Det kostet meg den nette sum av 1066 kroner - medlemspris på Volvat (inkludert GU).... Men det var absolutt verd det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...