Gå til innhold

Trenger litt innspill folkens!

Anbefalte innlegg

Har en liten gutt i magen som er ventet i august, og vi har fått så lyst til å kalle han Timian! Kjenner ingen som heter det, og har egentlig aldri tenkt over det navnet før...men nå har det liksom festet seg litt hos oss begge to her, og det føles liksom som det er en Timian i magen, hvis dere skjønner? Vet jo at dette ikke er noe vanlig navn og er jo litt bekymret for om det skal være for spesielt......Men har ikke noe behov for å velge fra topplista heller. Ser mange ikke liker navnet, at de kun forbinder det med et krydder og at de ikke kan se for seg navnet på en voksen mann......Nå skal det også sies at vi har en Theodor fra før, og dette er vel kanskje også i den gata som de samme folkene ikke kan se for seg på en voksen mann...? Er kanskje bare sånne navn vi faller for.....:) Syns ihvertfall de navnene er fine sammen, og passer godt ved siden av hverandre. Litt samme stil kanskje?

Hva syns dere folkens? Syns dere det blir for sært å kalle lillebror Timian?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143951184-trenger-litt-innspill-folkens/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Timian har en fin klang og passer fint med storebrors navn!

Jeg kjenner en Timian, nydelig gutt.. Synes ikke det gjør noe at det er et krydder, det er jo veldig vanlig med navn som betyr andre ting (Bjørn, gro, liv, Siv, tone, tale, lene, Stein, osv). Ingen som reagerer på de navna mer!

Timian og Theodor passer jo utmerket :) Jeg har alltid likt Timian, og hører jeg om en gutt/mann som heter det så tenker jeg ikke umiddelbart krydder (akkurat som jeg ikke tenker på ketchup når jeg hører Idun eller syltetøy når jeg hører Nora). Det var vel en deltaker i Idol som het Timian for noe år siden?

Flott navn - gå for det :)

Takk for svar folkens! Koslig å høre at det er flere som syns navnet er fint, eller ihvertfall ikke veldig rart:) Som noen av dere sier, det finnes jo mange navn som har en annen betydning også, (Theodor er jo strengt tatt en barne tv bjørn:)) uten at man reagerer noe spesielt på det. Noen ganger er det kanskje bare best å gå for det som liksom føles riktig, også heller ta folks reaksjoner etterpå om det kommer noen. Koslig ihvertfall at så mange tok seg tid til å svare meg, tusen takk:)

I det virkelige liv ville jeg jo ikke sagt noe når jeg møter noen som har et navn jeg ikke liker. Det kalles folkeskikk. Selvom jeg mener det samme. Her derimot er litt av poenget å kunne komme med "anonym" kritikk. Lite poeng i det om alle bare sier "å, så fint". Men på en skikkelig måte, selvfølgelig, noe jeg håper jeg får til.

Nei, takker for innspill fra deg også SingSing! Vil jo høre ærlige meninger, og det regner jeg med at folk er her inne. Derfor jeg spurte her, og ikke i veninnegjengen, ville gjerne ha litt objektive innspill. Er ikke noe mål for meg at alle skal like navnet, lurte bare på om det var bare oss som ikke syns det er veldig sært...men det var det tydeligvis ikke:)

Annonse

Timian og Theodor klinger fint sammen.

Jeg tror ikke dere vil møte på så mye reaksjoner pga navnet, vi har alle forskjellig smak(heldigvis), og dere må velge det navnet dere er komfortable med.

Kan jo la det modnes litt og se om det er en Timian som kommer ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...