Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg gikk gravid med eldstejenta for 3 år siden var alt klart for baby innen andre trimester var over. Denne gangen har jeg knapt blitt ferdig nå, maksimalt 1 uke før baby kommer. Merker at hastverket ikke har hengt over meg på samme måte denne gangen. Ble riktignok litt stresset da jeg innså at det var to uker til ungen kommer og jeg fortsatt ikke hadde satt i stand barnevogn, bilstol eller noen klær. Men men, nå er alt klart og sykehusbagen er pakket. Da kan vi senke skuldrene og ønske lillemor velkommen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjenner meg veldig igjen i det du skriver :-) man er liksom ikke så stressa med ting med nummer to !

Skrevet

Hehe, det er bra det er flere som har det slik. Hadde alt under kotroll lang tid før førstemann kom.

Har egentlig ikke termin før i begynnelsen av august, men nå sitter jeg her med kraftige kynnere, nedpress og vonde stikkinger , så tror han kommer i juli. Det trodde forresten også jordmor på kontrollen for et par uker siden. Da hadde han allerede plassert hodet godt ned i bekkenet.

så nå sitter jeg her da og tenker at jeg kanskje burde begynne å pakke fødebagen, finne frem bilstolen, ordne klær i stellekommoden og ikke minst finne frem sprinkelsenga snart. Tror jeg bare setter i gang nå...

Skrevet

Slik var det med meg også.. Med nummer en hadde jeg alt klart når vannet gikk i uke 32.. =) Så da var jeg glad for det.

Men er vel noe med nummer en, du må jo ha alt nytt. Med nummer to så har en jo oftest de viktigeste tingene klart fra før, i allefall her i huset, da jeg har fått de tett etter hverandre.. =)

Skrevet

Det er noe i det altså, med nummer to har man gjerne alt i hus. Enda mindre må kjøpes når det er snakk om samme kjønn til samme samme årstid. For meg så går det nok også litt på dette at jeg vet mer om hva jeg går til, så det er ikke like nytt og spennende denne gangen... Eneste jeg har måtte kjøpe inn til lillemor er en ny stellematte og babydyne (har på merkelig vis klart å surre vekk den gamle). Fant også ut at frøkna måtte nesten få noen nye klær. Ellers var det jo kun snakk om å sette i stand og vaske det vi alt har ;-) måtte bare få ut fingeren...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...