Gå til innhold

Skinnsofa eller stoffsofa ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har barn på 4 og 8 - og det hender ofte de spiser når de sitter i sofaen og ser på tv.

Stoffsofa er penere å se på, og varmere/bedre å sitte i

Skinnsofa er lett å holde ren. Støver mindre og blir mindre slitt.

Hva har du valgt, og hvorfor ?

(når jeg sier skinnsofa, så tenker jeg på sånn glatt, brun ala Stockholmserien til ikea.)

Fortsetter under...

Skrevet

Vi har valgt skinnsofa så lenge barna er små. Vi sitter gjerne og spiser i sofaen foran tv på fredag og lørdagkveld, og da blir det som regel litt søl.

Når barna blir større, blir det stoffsofa her :-)

Skrevet

Jeg hadde lenge lyst på skinn, fordi det er enkelt å holde rent. Men skinn er ikke godt å sitte i uansett hvordan man vrir og vender på det, det er klamt og knirkete. I tillegg fant vi ingen sofa vi virkelig falt for...

Så vi endte opp med IKEA stoff sofa, med ekstra sett med trekk. De kan vaskes på 60 grader. Veldig lettvint og greit, tar 10 min å vrenge trekkene av, hive til vask, og "kle på" sofaen rent og nyvasket trekk:-)

Det samme gjør jeg om det kommer flekk på bare ei pute, superlett å bytte ut:-)

Skrevet

Idag hadde jeg nok gått for skinn. Det er mye enklere å holde rent, med å bare tørke av med en fuktig klut.

Storebror her har virkelig sølt med både mat, drikke, tiss og oppkast, pluss at den ene er godt dekorert med penoltusj! Det har blitt maaange vaskerunder.

Nå blir det ikke noe utskift av sofa før nestemann er ferdig med det verste sølet sitt.

Skrevet

Har to barn så vi gikk for skinn først, men endte opp med og kjøpe ektorp stoffsofa med ekstra trekk, funker utrolig bra og jeg går nok aldri tilbake til skinn igjen. Stoffsofa er så utrolig mye bedre å sitte i og ser myye bedre ut etter min mening. Men vi spiser ikke i sofaen da.

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Her ble det så harry som det omtrent går an, i manges øyne... Vi har 2 stk svarte skinnsofaer fra Ikea og stortrives med det. Så inderlig godt å slippe at en stoffsofa ser ut som "en dass" med en gang.

Annonse

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Kjøpte skinn pga unger. Men så fikk vi katter, som klora opp armlenene.... også knirker den no helt jævlig når vi flytter oss. Den begynner å bli greit slitt, så neste gang blir det stoff.

Skrevet

Ser selvsagt at skinn kanskje er "lurere" men det er jo så vanskelig å finne en fin skinnsofa!

Så vi kjøpte stoff, ikke nok med det, den er lys i fargen også!

Svogeren min har samme sofa og den ser jo mye finere ut, men det har gått helt greit. Vi pleier å "pakke" den inn med pledd når barna er våken.

Skrevet

Jeg har stoffsofa, fordi det ser penest ut, og pga etiske prinsipper.

Skrevet

Vel, etter å ha støvsugd stoffsofaen min i går så skulle jeg virkelig ønske at jeg hadde skinnsofa. Ganske flekkete ja, og selv om jeg vasker bort flekkene så er det nok fortsatt mye møkk i stoffet. Jeg syns det er finest med stoff da ;)

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Jeg valgte stoffsofa og etter x-antall uhell angrer jeg som en hund. Den var heldigvis ikke så dyr så den kan byttes ut når hun slutter å søle og når katte slutter å røyte.

Stoffsofa med småbarn og katt? Seriøst! Hva tenkte jeg på?

Skrevet

Vi bytta ut skinnsofaen med stoffsofa en måned før mini ble født :-p jeg ville ha en god sofa å sitte i når jeg skulle amme hehe. Skinnsofaen var ikke god å sitte i. Var det litt kaldt inne var den iskald å sitte i, var det varmt ble man klam og ekkel. Jeg hata den sofaen, og da tok jeg meg bare råd til å kjøpe ny :) angrer ikke et sekund! Når mini begynner å grise litt, så får jeg heller vaske trekkene litt oftere :) men godt skal jeg ihvertfall sitte!;)

Skrevet

Jeg har stoffsofa,og det er ett helvete. Skal aldri ha det igjen, aldri.

Selv om trekket kan vaskes så er det mye bry.

Jeg kommer til å kjøpe en skinnsofa om ett par år, men da en i skinn og ikke pvc.

Om man kjøper en skikkelig skinnsofa så har man ikke problemer med knirking og at katter klorer hull. Men man må såklart smøre den for å holde den myk da ;)

Annonse

Skrevet

vi har en gammel stoffsofa som det ikke er så nøye med. Her er det både mat og drikke, tiss og oppkast i stoffet, og selv om jeg selvfølgelig vasker av når vi har uhell, er det vanskelig å få vekk alt. Jeg må innrømme at sofaen ser forferdelig ut, og gleder meg til å bytte den ut når ungene blir litt større,,, men jeg skal uansett ALDRI ha skinnsofa. Synes det er grusomt. Både stygt og ekkelt. Varmt og klamt om sommeren, kaldt og hardt om vinteren...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...