Gå til innhold

Vår nydelige nye TFK barnevogn :)

Anbefalte innlegg

Vært en tur i Tyskland for å handle barnevogn. Denne vogna koster ca 9000 kr hjemme i Norge.

I Tyskland koster den 4700 kr, og i tillegg fyller man ut et tax refound skjema hvor man får igjen avgiftene. Så er jo nesten gratis.

Er sååå fornøyd :)

Nå kan baby bare komme.

post-789440-0-78542200-1341170656_thumb.jpg

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143951056-v%C3%A5r-nydelige-nye-tfk-barnevogn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vurderer også å reise til Tyskland for å kjøpe vogn. Hvor i Tyskland var du? Og hvordan er det med toll?? Hva er tax refound?

Bor også i Krs, så tyskland er jo bare et steinkast unna. Og et fint sted å tilbringe sommerferien :D

Det er kjempe god plass i bagen. Også er bagen kjempe lett. Skal ha en stor easygrow pose inni. Er helt forelsket i vognen.

Jeg kjøpte min vogn i Hamburg. Tok båten over og kjørte rundt i

nord Tyskland 1 uke.

Men husk å høre med butikken på forskudd så du ikke kjører bomtur. Noen ganger må de bestille hvis du skal ha en spesiell

Farge.

Kjøpte vognen min på Spielmax i Hamburg. De har også denne vognen på babyone i Flensburg og babygarage i Kiel.

Alt til TFK er halv pris av i Norge. Kjøpte med regntrekk til begge, UV filter til begge, koppeholder, fotpose, saueskinn. Fikk så mye for pengene.

Når man drar nedover over 24 timer kan man shoppe for 6000 kr per person tollfritt.

Man betaler tysk skatt når man kjøper ting i Tyskland. Så om du kjøper barnevogn så be de fylle ut taxrefound skjema. På ca 10 000 kr får vi igjen ca 1000 kr. Når du skal hjem til Norge må du dra innom tollen i Hirtshals for å få de stemplet. Det ligger ca 2 km fra kaia.

Så sender du kvitteringene inn når du kommer hjem, og pengene kommer inn på konto :)

Aha.. Så da er det ikke noe problem om man bli stoppa i tolla her i Norge? Hvordan fikk du vite om dette taxrefound skjemaet?

Er bare kjempenysgjerrig skjønner du :)

Er ikke TFK jeg skal kjøpe, men bugaboo. Er jo en del å spare der også :)

Annonse

Ingen problem om man blir stoppet i Tolla i Norge nei. Vi hadde shoppet for rundt 14 000 kr. Altså over kvota som er på 12 000 kr siden vi var 2 personer. Men de var bare ute etter alkohol og tobakk. Og bilen var STAPPFULL av babyting. Men husk at det er 6000 kr per pers. Altså om vognen deres koster 6500 kr i Tyskland kan man ikke "overføre" 500 kr til samboeren din f.eks. Da må man betale moms. Barnevogn er uansett tollfritt.

Det taxrefound er bare noe jeg alltid har visst. Står sikkert om det på www.toll.no også :)

Hvis du vet du skal til Tyskland hadde jeg kjøpt det meste der hadde jeg vært deg.

Kjøpte f.eke også avent babycall til ca 900-1000 kr. I Norge koster den 1800 kr :)

Gjest Kira med en av hver

Godt valg av vog, vi har også denne nå :)

Veldig god plass i vognbagen, vi hadde lammeskinnspose hele vinteren. Og i tillegg er vognen en av de minste når man slår den sammen.

Jeg kjøpte den forresten på salg her i Norge, og betalte "bare" 5990,-

Gjest Mammantil2prinser

Denne fikk jeg også hjem for litt siden, men kun sportsvogn foreløpig :) veldig god vogn men googlet litt da den tippet veldig lett da jeg kjørte på opp bakken på plenen ute.

Da fant jeg ut at denne eller trehjuling ikke var så anbefalt til babyer pga lett for å tippe under ullent terreng:/

Men altså ikke vet jeg da, kjøpte den jo pga at den var så god på alle forhold? Så er litt sånn, årh, følelse:/

Noen som har erfaringer her?:)

Jeg tittet vertfall etter enda en vogn nå, emmaljunga eller noe:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...