Anonym bruker Skrevet 2. juli 2012 #51 Del Skrevet 2. juli 2012 Noen liker blek hud, noen liker brun. Noen liker brunetter, andre blondiner. Big deal. Er dette virkelig noe å ha en mening om??? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143951043-solbrunet-hud-er-ansett-som-vulg%C3%A6rt/page/3/#findComment-144364436 Del på andre sider Flere delingsvalg…
CaptainHindsight Skrevet 2. juli 2012 #52 Del Skrevet 2. juli 2012 Jeg tror egentlig at HI ikke har fulgt helt med på utviklingen:) For lenge siden (sånn på 1800 tallet og der omkring) ble det ganske riktig ansett som tegn på velstand med hvit hud, faktisk så hvit at blodårene viste gjennom huden, derav uttrykket 'blått blod'. Var man blek, viste man omgivelsene at man ikke tilhørte arbeiderklassen, men hadde anledning til å skjerme seg for solen. I vår tid symboliserer brun og 'værbitt' hud at man er et friluftsmenneske og har anledning til å dyrke friluft og hobbyer - altså at man har mulighet å komme seg 'ut av kontoret' og drive med hobbyer. Det å være sporty er blitt et statussymbol, ergo viser det at man er solbrun og frisk at man er vellykket Sådesså vi vestlige hvite vil gjerne bli litt brune ( selvfølgelig ikke alle) men hvis du drar til asiatiske land så er det lavstatus å være mørk. De går med paraplyen i sola spesielt japanere og kinesere noen steder også indere. Det er fremdeles veldig attraktivt å være så hvit som mulig... snakket med noen av de og de kunne ikke skjønne hvorfor vi strevde så mye med å bli brune... Hehe, dette har jeg vært borti også. I Norge blir jeg sett rart på når jeg kliner meg inn med høy solfaktor og holder ansiktet unna sola, mens i Japan ble jeg tatt bilde av mens de snakket om hvor fin hud jeg har Det var rimelig spesielt. Syns det var ubeskrivelig trist å høre hvordan mørke asiater snakket om sin og andres hud. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143951043-solbrunet-hud-er-ansett-som-vulg%C3%A6rt/page/3/#findComment-144364440 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Heartbroken Skrevet 2. juli 2012 #53 Del Skrevet 2. juli 2012 Jeg tror egentlig at HI ikke har fulgt helt med på utviklingen:) For lenge siden (sånn på 1800 tallet og der omkring) ble det ganske riktig ansett som tegn på velstand med hvit hud, faktisk så hvit at blodårene viste gjennom huden, derav uttrykket 'blått blod'. Var man blek, viste man omgivelsene at man ikke tilhørte arbeiderklassen, men hadde anledning til å skjerme seg for solen. I vår tid symboliserer brun og 'værbitt' hud at man er et friluftsmenneske og har anledning til å dyrke friluft og hobbyer - altså at man har mulighet å komme seg 'ut av kontoret' og drive med hobbyer. Det å være sporty er blitt et statussymbol, ergo viser det at man er solbrun og frisk at man er vellykket Sådesså vi vestlige hvite vil gjerne bli litt brune ( selvfølgelig ikke alle) men hvis du drar til asiatiske land så er det lavstatus å være mørk. De går med paraplyen i sola spesielt japanere og kinesere noen steder også indere. Det er fremdeles veldig attraktivt å være så hvit som mulig... snakket med noen av de og de kunne ikke skjønne hvorfor vi strevde så mye med å bli brune... Nå tok jeg vel utganspunkt i den vestlige verden, siden det er her jeg stort sett oppholder meg Det er jo mye sjeldnere å være blond og blåøyd (og dertil lys i huden) enn mørk og brunøyd-så sånn på verdensbasis er det nok mer 'stas' å være bleik(man syns jo ofte det man ikke er selv er penest), men jeg tok som sagt utganspunkt i de nordlige delene av Europa Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143951043-solbrunet-hud-er-ansett-som-vulg%C3%A6rt/page/3/#findComment-144364443 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2012 #54 Del Skrevet 2. juli 2012 Jeg tror egentlig at HI ikke har fulgt helt med på utviklingen:) For lenge siden (sånn på 1800 tallet og der omkring) ble det ganske riktig ansett som tegn på velstand med hvit hud, faktisk så hvit at blodårene viste gjennom huden, derav uttrykket 'blått blod'. Var man blek, viste man omgivelsene at man ikke tilhørte arbeiderklassen, men hadde anledning til å skjerme seg for solen. I vår tid symboliserer brun og 'værbitt' hud at man er et friluftsmenneske og har anledning til å dyrke friluft og hobbyer - altså at man har mulighet å komme seg 'ut av kontoret' og drive med hobbyer. Det å være sporty er blitt et statussymbol, ergo viser det at man er solbrun og frisk at man er vellykket Sådesså Huff, jeg må være særdeles lite vellykket jeg da, med min gjennomsiktige hud Jada, for der var akkurat deg jeg siktet til! Det får da være måte på å ta alt personlig! Oi... Prøvde å være morsom jeg da. Beklager om jeg tok deg på en dårlig dag her, jøsses. "Huff, jeg må være særdeles lite vellykket jeg da, med min gjennomsiktige hud " Hvordan kunne dette tolkes som morsomt??? Spesielt i en tråd der annenhver som svarer er furten fordi noen liker hudfargen som er motsatt av hva de selv har? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143951043-solbrunet-hud-er-ansett-som-vulg%C3%A6rt/page/3/#findComment-144364445 Del på andre sider Flere delingsvalg…
CaptainHindsight Skrevet 2. juli 2012 #55 Del Skrevet 2. juli 2012 Jeg tror egentlig at HI ikke har fulgt helt med på utviklingen:) For lenge siden (sånn på 1800 tallet og der omkring) ble det ganske riktig ansett som tegn på velstand med hvit hud, faktisk så hvit at blodårene viste gjennom huden, derav uttrykket 'blått blod'. Var man blek, viste man omgivelsene at man ikke tilhørte arbeiderklassen, men hadde anledning til å skjerme seg for solen. I vår tid symboliserer brun og 'værbitt' hud at man er et friluftsmenneske og har anledning til å dyrke friluft og hobbyer - altså at man har mulighet å komme seg 'ut av kontoret' og drive med hobbyer. Det å være sporty er blitt et statussymbol, ergo viser det at man er solbrun og frisk at man er vellykket Sådesså Huff, jeg må være særdeles lite vellykket jeg da, med min gjennomsiktige hud Jada, for der var akkurat deg jeg siktet til! Det får da være måte på å ta alt personlig! Oi... Prøvde å være morsom jeg da. Beklager om jeg tok deg på en dårlig dag her, jøsses. "Huff, jeg må være særdeles lite vellykket jeg da, med min gjennomsiktige hud " Hvordan kunne dette tolkes som morsomt??? Spesielt i en tråd der annenhver som svarer er furten fordi noen liker hudfargen som er motsatt av hva de selv har? For med trøtte øyne skrev jeg et trist fjes isteden for et blunkefjes. Beklager så mye. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143951043-solbrunet-hud-er-ansett-som-vulg%C3%A6rt/page/3/#findComment-144364447 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Heartbroken Skrevet 2. juli 2012 #56 Del Skrevet 2. juli 2012 Jeg tror egentlig at HI ikke har fulgt helt med på utviklingen:) For lenge siden (sånn på 1800 tallet og der omkring) ble det ganske riktig ansett som tegn på velstand med hvit hud, faktisk så hvit at blodårene viste gjennom huden, derav uttrykket 'blått blod'. Var man blek, viste man omgivelsene at man ikke tilhørte arbeiderklassen, men hadde anledning til å skjerme seg for solen. I vår tid symboliserer brun og 'værbitt' hud at man er et friluftsmenneske og har anledning til å dyrke friluft og hobbyer - altså at man har mulighet å komme seg 'ut av kontoret' og drive med hobbyer. Det å være sporty er blitt et statussymbol, ergo viser det at man er solbrun og frisk at man er vellykket Sådesså Huff, jeg må være særdeles lite vellykket jeg da, med min gjennomsiktige hud Jada, for der var akkurat deg jeg siktet til! Det får da være måte på å ta alt personlig! Oi... Prøvde å være morsom jeg da. Beklager om jeg tok deg på en dårlig dag her, jøsses. Jeg gikk nok glipp av humoren i kommentaren din, men beklager at jeg misforsto. . Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143951043-solbrunet-hud-er-ansett-som-vulg%C3%A6rt/page/3/#findComment-144364449 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2012 #57 Del Skrevet 2. juli 2012 Jeg tror egentlig at HI ikke har fulgt helt med på utviklingen:) For lenge siden (sånn på 1800 tallet og der omkring) ble det ganske riktig ansett som tegn på velstand med hvit hud, faktisk så hvit at blodårene viste gjennom huden, derav uttrykket 'blått blod'. Var man blek, viste man omgivelsene at man ikke tilhørte arbeiderklassen, men hadde anledning til å skjerme seg for solen. I vår tid symboliserer brun og 'værbitt' hud at man er et friluftsmenneske og har anledning til å dyrke friluft og hobbyer - altså at man har mulighet å komme seg 'ut av kontoret' og drive med hobbyer. Det å være sporty er blitt et statussymbol, ergo viser det at man er solbrun og frisk at man er vellykket Sådesså vi vestlige hvite vil gjerne bli litt brune ( selvfølgelig ikke alle) men hvis du drar til asiatiske land så er det lavstatus å være mørk. De går med paraplyen i sola spesielt japanere og kinesere noen steder også indere. Det er fremdeles veldig attraktivt å være så hvit som mulig... snakket med noen av de og de kunne ikke skjønne hvorfor vi strevde så mye med å bli brune... Nå tok jeg vel utganspunkt i den vestlige verden, siden det er her jeg stort sett oppholder meg Det er jo mye sjeldnere å være blond og blåøyd (og dertil lys i huden) enn mørk og brunøyd-så sånn på verdensbasis er det nok mer 'stas' å være bleik(man syns jo ofte det man ikke er selv er penest), men jeg tok som sagt utganspunkt i de nordlige delene av Europa Er vel en grunn til at menn fra Sør-Europa synes skandinviske jenter er vakre, mens skandinaviske gutter har våte fantasier om heite brasilianere eller argentinske babes Man liker ofte det som er eksotisk og spennende og som man ikke ser rundt seg hele tiden. Det er jo heller ikke sånn at den jevne skandinaviske kvinne blir MØRK av å sole seg. De fleste er fremdeles lyse i huden, men med "solkysset" hud. Synes det ser friskt og flott ut jeg. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143951043-solbrunet-hud-er-ansett-som-vulg%C3%A6rt/page/3/#findComment-144364456 Del på andre sider Flere delingsvalg…
CaptainHindsight Skrevet 2. juli 2012 #58 Del Skrevet 2. juli 2012 Jeg tror egentlig at HI ikke har fulgt helt med på utviklingen:) For lenge siden (sånn på 1800 tallet og der omkring) ble det ganske riktig ansett som tegn på velstand med hvit hud, faktisk så hvit at blodårene viste gjennom huden, derav uttrykket 'blått blod'. Var man blek, viste man omgivelsene at man ikke tilhørte arbeiderklassen, men hadde anledning til å skjerme seg for solen. I vår tid symboliserer brun og 'værbitt' hud at man er et friluftsmenneske og har anledning til å dyrke friluft og hobbyer - altså at man har mulighet å komme seg 'ut av kontoret' og drive med hobbyer. Det å være sporty er blitt et statussymbol, ergo viser det at man er solbrun og frisk at man er vellykket Sådesså Huff, jeg må være særdeles lite vellykket jeg da, med min gjennomsiktige hud Jada, for der var akkurat deg jeg siktet til! Det får da være måte på å ta alt personlig! Oi... Prøvde å være morsom jeg da. Beklager om jeg tok deg på en dårlig dag her, jøsses. Jeg gikk nok glipp av humoren i kommentaren din, men beklager at jeg misforsto. . Kanskje et hint fra oven at jeg ikke bør oppholde meg her om jeg er trøtt Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143951043-solbrunet-hud-er-ansett-som-vulg%C3%A6rt/page/3/#findComment-144364457 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2012 #59 Del Skrevet 3. juli 2012 Synes jenter fra Latin-Amerika har den flotteste huden, mørkgyllen og lekker. Og fordi huden deres har naturlig beskyttelse får de lite rynker. Skulle gjerne byttet min bleike farge med en mørkere en. Negresser har ofte også nydelig hud, jevnere i hudtonen enn hos hvite, og rynkefrie til de er 80 Din pervo! Er det deg, Stig de Lange? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143951043-solbrunet-hud-er-ansett-som-vulg%C3%A6rt/page/3/#findComment-144364568 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2012 #60 Del Skrevet 3. juli 2012 Jeg tror egentlig at HI ikke har fulgt helt med på utviklingen:) For lenge siden (sånn på 1800 tallet og der omkring) ble det ganske riktig ansett som tegn på velstand med hvit hud, faktisk så hvit at blodårene viste gjennom huden, derav uttrykket 'blått blod'. Var man blek, viste man omgivelsene at man ikke tilhørte arbeiderklassen, men hadde anledning til å skjerme seg for solen. I vår tid symboliserer brun og 'værbitt' hud at man er et friluftsmenneske og har anledning til å dyrke friluft og hobbyer - altså at man har mulighet å komme seg 'ut av kontoret' og drive med hobbyer. Det å være sporty er blitt et statussymbol, ergo viser det at man er solbrun og frisk at man er vellykket Pølsevev. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143951043-solbrunet-hud-er-ansett-som-vulg%C3%A6rt/page/3/#findComment-144364571 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2012 #61 Del Skrevet 3. juli 2012 Jeg tror egentlig at HI ikke har fulgt helt med på utviklingen:) For lenge siden (sånn på 1800 tallet og der omkring) ble det ganske riktig ansett som tegn på velstand med hvit hud, faktisk så hvit at blodårene viste gjennom huden, derav uttrykket 'blått blod'. Var man blek, viste man omgivelsene at man ikke tilhørte arbeiderklassen, men hadde anledning til å skjerme seg for solen. I vår tid symboliserer brun og 'værbitt' hud at man er et friluftsmenneske og har anledning til å dyrke friluft og hobbyer - altså at man har mulighet å komme seg 'ut av kontoret' og drive med hobbyer. Det å være sporty er blitt et statussymbol, ergo viser det at man er solbrun og frisk at man er vellykket Sådesså Huff, jeg må være særdeles lite vellykket jeg da, med min gjennomsiktige hud Lys hud er nærmest universelt ansett som det vakreste og høyest på statushierarkiet. Hvis ser over tiden (flere tusen år) og globalt (over så å si hele kloden). Påstanden om at det er noe pent å se ut som man har kunstig orange hud eller at det er noe pent å være værbitt er et høyst lokalt fenomen, en slags paddehatt (som som dukker opp fra ingenting)! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143951043-solbrunet-hud-er-ansett-som-vulg%C3%A6rt/page/3/#findComment-144364577 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 3. juli 2012 #62 Del Skrevet 3. juli 2012 Oh my så attraktiv jeg må være altså...så hvit som sne...pluss blåflekker, blodårer, spindelvevsårer etter svangerskap, arr, røde prikker og noen strekkmerker...alt som synes ekstra godt på den vakre porselenshuden min, ettersom det faktisk er sånn livet er; det setter spor. Akk ja, ingen kan vel,kalle meg vulgær i det minste (Tror jeg skal ta sol i dag.) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143951043-solbrunet-hud-er-ansett-som-vulg%C3%A6rt/page/3/#findComment-144364625 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2012 #63 Del Skrevet 3. juli 2012 Enkelt sagt, det som er mest sjeldent og vanskeligst og oppnå for det store flertall i en kvinnelig befolkning, er sett på som det vakreste og "Målet" for alle og nå.. For eksempel; 0,5% fett, MEN stor rumpe og pupper, altså HER er alt fettet...Lys befolkning, de fleste vil være brun, mørk befolkning, de fleste vil være lys. Høy og atletisk kvinnebefolkning, små nette, med timeglass er idealet, der de ER små og nette, vil de være så store så mulig osv osv...Nå kan man kjøpe seg til det meste i den rike del av verden, ergo er det ofte høystatus og se "uoppnåelig" ut, ut fra hvordan man EGENTLIG er,-da har man råd til og gjøre det som må gjøres for å nå idealene... Holder med de som sier "alt med måte",- og naturlig. Og beskytte seg mot solen, er vel mer og mer vanlig for alle, men og SKY solen, er vel ikke hverken bra eller vanlig (for de som ikke Må). Synes fort at FOR brun og FOR blek, begge deler assosierer til "lavstatus"... BLEK; sitter inne, røyker og ser på TV hele dagen, trener ikke og spiser usundt, usosial og lat.. FOR BRUN; dæsjer på med selvbruning, solarium, steker seg i solen hver dag den viser seg og bruker vaseling og matolje for og bli fortere brun. Utseende er viktigere enn alt på jord og man driter i jobb, skole, familie og venner, sålenge man får tid til og "dyrke seg selv": ER det godt voksne er de gjerne også røykere og erfarne charterturiseter og drar dit det er biligst slkohol og tobakk og ligger i sola fra 0700 ti lden går ned når de er på ferie................. Dette er mitt "førsteinntrykk" av for brune/bleke menneser ut fre deres naturlig gitte hudfarge...... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143951043-solbrunet-hud-er-ansett-som-vulg%C3%A6rt/page/3/#findComment-144364683 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Heartbroken Skrevet 3. juli 2012 #64 Del Skrevet 3. juli 2012 Jeg tror egentlig at HI ikke har fulgt helt med på utviklingen:) For lenge siden (sånn på 1800 tallet og der omkring) ble det ganske riktig ansett som tegn på velstand med hvit hud, faktisk så hvit at blodårene viste gjennom huden, derav uttrykket 'blått blod'. Var man blek, viste man omgivelsene at man ikke tilhørte arbeiderklassen, men hadde anledning til å skjerme seg for solen. I vår tid symboliserer brun og 'værbitt' hud at man er et friluftsmenneske og har anledning til å dyrke friluft og hobbyer - altså at man har mulighet å komme seg 'ut av kontoret' og drive med hobbyer. Det å være sporty er blitt et statussymbol, ergo viser det at man er solbrun og frisk at man er vellykket Pølsevev. Ja, for et slikt overbevisende argument må vel selv jeg innrømme at slaget er tapt Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143951043-solbrunet-hud-er-ansett-som-vulg%C3%A6rt/page/3/#findComment-144365038 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2012 #65 Del Skrevet 3. juli 2012 Enkelt sagt, det som er mest sjeldent og vanskeligst og oppnå for det store flertall i en kvinnelig befolkning, er sett på som det vakreste og "Målet" for alle og nå.. For eksempel; 0,5% fett, MEN stor rumpe og pupper, altså HER er alt fettet...Lys befolkning, de fleste vil være brun, mørk befolkning, de fleste vil være lys. Høy og atletisk kvinnebefolkning, små nette, med timeglass er idealet, der de ER små og nette, vil de være så store så mulig osv osv...Nå kan man kjøpe seg til det meste i den rike del av verden, ergo er det ofte høystatus og se "uoppnåelig" ut, ut fra hvordan man EGENTLIG er,-da har man råd til og gjøre det som må gjøres for å nå idealene... Holder med de som sier "alt med måte",- og naturlig. Og beskytte seg mot solen, er vel mer og mer vanlig for alle, men og SKY solen, er vel ikke hverken bra eller vanlig (for de som ikke Må). Synes fort at FOR brun og FOR blek, begge deler assosierer til "lavstatus"... BLEK; sitter inne, røyker og ser på TV hele dagen, trener ikke og spiser usundt, usosial og lat.. FOR BRUN; dæsjer på med selvbruning, solarium, steker seg i solen hver dag den viser seg og bruker vaseling og matolje for og bli fortere brun. Utseende er viktigere enn alt på jord og man driter i jobb, skole, familie og venner, sålenge man får tid til og "dyrke seg selv": ER det godt voksne er de gjerne også røykere og erfarne charterturiseter og drar dit det er biligst slkohol og tobakk og ligger i sola fra 0700 ti lden går ned når de er på ferie................. Dette er mitt "førsteinntrykk" av for brune/bleke menneser ut fre deres naturlig gitte hudfarge...... Haha! Veldig enig her. For bleik og for brun er lavstatus. Mye chartertrash som har mistet helt sansen. Men jordbærgrønn kropp på stranda ser ikke mye sexy ut ass! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143951043-solbrunet-hud-er-ansett-som-vulg%C3%A6rt/page/3/#findComment-144365081 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå