Anonym bruker Skrevet 1. juli 2012 #1 Skrevet 1. juli 2012 I hele den vestlige verden (og egentlig i det meste av verden) er solbrunet hud ansett som vulgært. Likevel går endel norske jenter rundt med kunstig orange hud og ser ut som brasilianske horer. De har tydeligvis totalt misforstått skjønnhetsidealet som gjelder i Norge. Hvit porselenshud er vakkert, orange hud fra solarium eller overdreven soling er bare harry. I tillegg til å være harry/vulgært/smakløst/stygt, øker det sjansen for hudkreft, og fører til at huden eldes mye raskere. I det meste av verden unngår man solen som pesten hvis man kan. Man holder seg vakrere, yngre og sunnere.
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2012 #2 Skrevet 1. juli 2012 helt enig! holder meg unna solen så mye jeg kan og solarium tar jeg aldri
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2012 #3 Skrevet 1. juli 2012 Supert! Nå gjelder det bare å få noen til å bestemme at det er sexy med hårete legger også, så er jeg superhot!!
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2012 #4 Skrevet 1. juli 2012 Hehe, en mellomting er vel å foretrekke. Synes du generaliserer litt vel mye. Ikke alle får gulfarge av solarium. Synes ikke krittkvit norsk vinterhud er noe spesielt sexy heller. Det fineste er å ha litt farge på kroppen.
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2012 #5 Skrevet 1. juli 2012 Hvit "poreslenshud" midt på sommeren synes ikke jeg er pent. Da tenker jeg "lat pyntedokke i dårlig form". Jeg synes det peneste er å være normalt solbrun, med skiller. Da ser du ut som et aktivt menneske som tenker mer på å gjør ting enn bare å se vakker ut.
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2012 #6 Skrevet 1. juli 2012 Supert! Nå gjelder det bare å få noen til å bestemme at det er sexy med hårete legger også, så er jeg superhot!! Det bestemte jeg for lenge sidet. Jeg er til og med så heldig at jeg har en mann som også liker det
Gjest Juliea - kukløsklan Skrevet 1. juli 2012 #7 Skrevet 1. juli 2012 Jeg syntes ikke solbrunet hud er vulgært, men jeg syntes det meste som er overdrevet er stygt, men det mener jeg om alt. Jeg blir veldig lett brun, og om sommeren er jeg tidvis nøttebrun. Men jeg syntes ikke jeg er vulgær, og jeg kommer heller ikke til å kle meg i heldekkende soldress med tilhørende solhatt og sun block av den grunn. Jeg syntes faktisk solbrun hud er fint på de som får det. Men jeg sytnes også elfenbenshud er nydelig på de som har det! Syntes de fleste kler seg selv veldig godt med de fargene de har. Syntes iallefal ikke solbrun hud er synonymt med vulgært. Og det er forresten feil det du sier at i nesten HELE verden er solbrun hud ansett som vulgært. Du må skille overdreven soling og oransje fake farge og solbrun hud det er da to veldige så foskejllige farger nemlig
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2012 #8 Skrevet 1. juli 2012 I dag har forøvrig solarium omsider blitt forbudt i Norge - hvertfall for mindreårige: http://www.aftenpost...um-6933275.html Venter på totalforbudet.
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2012 #9 Skrevet 1. juli 2012 se på cate blanchett og nicole kidman.. de holder seg jo helt fantastisk.. tror ikke de har vært mye i sola
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2012 #10 Skrevet 1. juli 2012 Og Aftenposten har intervjuet noen stupide småjenter som virker helt hjernevasket av "se ut som brasiliansk hore"-ideologien: http://www.aftenpost...er-6932187.html
CaptainHindsight Skrevet 1. juli 2012 #11 Skrevet 1. juli 2012 Merkelig at det er helt lovlig å hakke på hvit hudfarge. Hadde det vært snakk om mørkere hud hadde det nok blitt ramaskrik... Uansett, jeg kan ikke bli brun, jeg blir rød. Jeg er også hysterisk redd for rynker og hudkreft og bruker derfor solfaktor 50+, samt solhatt eller parasol om jeg skal sitte i solen. Har derfor veldig blek hud, uten at jeg syns jeg ser ut som en "lat pyntedokke i dårlig form" av den grunn. Det går nemlig fint an å ta vare på huden sin samtidig som man er aktiv.
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2012 #12 Skrevet 1. juli 2012 Hva med dem som har naturlig mørk hud da? Mannen min er gyllenbrun hele året, og etnisk norsk. Ser han også ut som en brasiliansk hore da mener du? Du virker veldig lur HI. Du er muligens rødhåret og bleik selv?
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2012 #13 Skrevet 1. juli 2012 Hva med dem som har naturlig mørk hud da? Mannen min er gyllenbrun hele året, og etnisk norsk. Ser han også ut som en brasiliansk hore da mener du? Du virker veldig lur HI. Du er muligens rødhåret og bleik selv? Jeg er så heldig å ha veldig vakker hud, ja, som jeg i likhet med 99% av klodens befolkning gjør det jeg kan for å ta vare på (unngå solen). Men jeg er ikke rødhåret (mørkeblondt hår).
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2012 #14 Skrevet 1. juli 2012 se på cate blanchett og nicole kidman.. de holder seg jo helt fantastisk.. tror ikke de har vært mye i sola Cate blanchett og nicole kidman har begge lys hud, typisk porselenshud. De er jo universelt anerkjent som noen av verdens vakreste kvinner. Tror de har parasoll når de er i solen, slik enhver aristokratisk britisk kvinne i Victoriatiden hadde.
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2012 #15 Skrevet 1. juli 2012 Men herregud da. ALT ved kvinners utseende blir betraktet som et eller annet negativt. Man er for tykk, for tynn, for stygg, for perfekt, for brun, for blek, for operert, for lite operert, for store pupper, for små pupper, for prippen, for vulgær... You can't please them all. Gjør som du selv synes best og drit i hva andre måtte mene om det.
*Yuna* Skrevet 1. juli 2012 #16 Skrevet 1. juli 2012 Jeg syntes ikke solbrunet hud er vulgært, men jeg syntes det meste som er overdrevet er stygt, men det mener jeg om alt. Jeg blir veldig lett brun, og om sommeren er jeg tidvis nøttebrun. Men jeg syntes ikke jeg er vulgær, og jeg kommer heller ikke til å kle meg i heldekkende soldress med tilhørende solhatt og sun block av den grunn. Jeg syntes faktisk solbrun hud er fint på de som får det. Men jeg sytnes også elfenbenshud er nydelig på de som har det! Syntes de fleste kler seg selv veldig godt med de fargene de har. Syntes iallefal ikke solbrun hud er synonymt med vulgært. Og det er forresten feil det du sier at i nesten HELE verden er solbrun hud ansett som vulgært. Du må skille overdreven soling og oransje fake farge og solbrun hud det er da to veldige så foskejllige farger nemlig Enig!
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2012 #17 Skrevet 1. juli 2012 I Asia går jentene med paraply når det er sol ute faktisk for de vil ikke bli brune pga det er ansett som en lavere klasse. Men jeg syns naturlig solbrun er kjempefint..men ser at det har sine fordeler og være litt bleik siden jeg har veldig fin hud i forhold til venner som er veldig brune...
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2012 #18 Skrevet 1. juli 2012 Merkelig at det er helt lovlig å hakke på hvit hudfarge. Hadde det vært snakk om mørkere hud hadde det nok blitt ramaskrik... Uansett, jeg kan ikke bli brun, jeg blir rød. Jeg er også hysterisk redd for rynker og hudkreft og bruker derfor solfaktor 50+, samt solhatt eller parasol om jeg skal sitte i solen. Har derfor veldig blek hud, uten at jeg syns jeg ser ut som en "lat pyntedokke i dårlig form" av den grunn. Det går nemlig fint an å ta vare på huden sin samtidig som man er aktiv. Nei, nei.. Blir jo ikke hakket på den hvite hudfargen, for det er pent ifølge HI. Det er jo nettopp fake-brun som er problemet
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2012 #19 Skrevet 1. juli 2012 Hva med dem som har naturlig mørk hud da? Mannen min er gyllenbrun hele året, og etnisk norsk. Ser han også ut som en brasiliansk hore da mener du? Du virker veldig lur HI. Du er muligens rødhåret og bleik selv? Jeg er så heldig å ha veldig vakker hud, ja, som jeg i likhet med 99% av klodens befolkning gjør det jeg kan for å ta vare på (unngå solen). Men jeg er ikke rødhåret (mørkeblondt hår). 99% av klodens befolkning tar vare på huden sin? .... hahahahahahaha
holahopp Skrevet 1. juli 2012 #20 Skrevet 1. juli 2012 apropo..hadde ei venninne som brukte fake tan og den hadde da tydeligvis ikke satt seg ordentlig og hun ble med en fyr hjem fra byen...da han våknet dagen etter var han orange over hele overkroppen...
CaptainHindsight Skrevet 1. juli 2012 #21 Skrevet 1. juli 2012 (endret) Merkelig at det er helt lovlig å hakke på hvit hudfarge. Hadde det vært snakk om mørkere hud hadde det nok blitt ramaskrik... Uansett, jeg kan ikke bli brun, jeg blir rød. Jeg er også hysterisk redd for rynker og hudkreft og bruker derfor solfaktor 50+, samt solhatt eller parasol om jeg skal sitte i solen. Har derfor veldig blek hud, uten at jeg syns jeg ser ut som en "lat pyntedokke i dårlig form" av den grunn. Det går nemlig fint an å ta vare på huden sin samtidig som man er aktiv. Nei, nei.. Blir jo ikke hakket på den hvite hudfargen, for det er pent ifølge HI. Det er jo nettopp fake-brun som er problemet Om du leser svarene så er det en god del som hakker på "bleik" hud Syns det å kritisere hudfarge er en uting, uansett om man er blek eller brun. Endret 1. juli 2012 av CaptainHindsight
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2012 #22 Skrevet 1. juli 2012 Hva med dem som har naturlig mørk hud da? Mannen min er gyllenbrun hele året, og etnisk norsk. Ser han også ut som en brasiliansk hore da mener du? Du virker veldig lur HI. Du er muligens rødhåret og bleik selv? Jeg er så heldig å ha veldig vakker hud, ja, som jeg i likhet med 99% av klodens befolkning gjør det jeg kan for å ta vare på (unngå solen). Men jeg er ikke rødhåret (mørkeblondt hår). 99% av klodens befolkning tar vare på huden sin? .... hahahahahahaha Hva med å lære deg å lese. Hva var det du ikke forstod med "gjør det [man] kan"? 99% av klodens befolkning kommer fra land der overklassen holder huden sin så lys som mulig, og der alle som KAN gjør dette. At ikke alle har økonomisk mulighet til dette har ingenting med saken å gjøre.
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2012 #23 Skrevet 1. juli 2012 http://www.dagbladet...kader/15205109/ Pent? NEI! (Og dette er bare en forsmak. Når hun er 40 ser hun ut som hun er 70, og når hun er 60 er hun død av kreft)
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2012 #24 Skrevet 1. juli 2012 Brunt fett ser bedre ut enn hvitt fett, så: Det er bedre å være feit, enn å være bleikfeit! La nå folk se ut slik de vil. Du vet kanskje ikke at det er mulig å ta vare på huden selv om man får farge? Min eldste brukte faktor 30 og 50 da vi var i syden, hun satt også en del i skyggen. Hun fikk da likevel en gyllen og fin farge, som forøvrig sitter i enda flere måneder etterpå.
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2012 #25 Skrevet 1. juli 2012 Brunt fett ser bedre ut enn hvitt fett, så: Det er bedre å være feit, enn å være bleikfeit! Dust
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå