Anonym bruker Skrevet 1. juli 2012 #26 Skrevet 1. juli 2012 Jeg ville mye heller ha montert en trappegrind i tillegg til døra, slik at han kan lukke opp døren men ikke kommer seg lengre pga grinda. Da er han ikke sperret inne, iallfall ikke noe mer enn et barn i en sprinkelseng eller barn i lekegrind.
solstråle- g09 og ?12 Skrevet 1. juli 2012 #27 Skrevet 1. juli 2012 Hadde aldri låst barnet mitt inne. Hva hvis noe skjer? Inne eller utenfor rommet? Her kjøpte vi grind til døra. Han sover nede, og vi sover oppe, var redd han skulle gå ut av senga og gjøre noe som kunne vært farlig for ham i løpet av natten uten at vi fikk det med oss. Vi har lytter med kamera på rommet, men han kan være musestille, så ville ikke ta sjansen på at lytteren ville slå ut. Grinden lukkes når han legges, og dørå står på gløtt. Er det noe han vil går han bort til grinda og venter til vi kommer. Her sovner han sjelden før en time etter legging, men han ligger bare i senga og synger, eller leker med bamsene. Poenget er: Han sovner til slutt. Han Må være på rommet. Men han er fortsatt trygg, han kan se oss hvis han trenger det! Hadde ikke hjulpet med grind her, da han lett hadde klatret over. Inne på rommet sitt har han bare en seng, og vi har babycall. Ikke mye som kan skje da. Hi Den grinda vi har går over halvparten av døras høyde, og spilene i grinda er såpass små at han ikke kan få føttene mellom til å klatre over. Han er heller ikke høy nok til å kunne "slenge" beina over grinda, og komme over på det viset
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2012 #28 Skrevet 1. juli 2012 Jeg tror noen av de som kritiserer deg sterkest, HI, kanskje ikke har hatt virkelig vanskelige barn... Er enig i at det ikke er lurt å låse døra, men skjønner desperasjonen! Jeg har selv sittet utenfor rommet til sønnen min og grått av utmattelse og fortvilelse etter nok en krevende leggerunde i dag. Har vært alene hjemme med barna i en uke nå og er utrolig glad for at mannen min er på vei hjem og at vi skal være to som skal legge minstegutten de neste ukene! (hvis ikke hadde jeg kanskje låst døra til slutt jeg også..) Vi prøver også "bære tilbake i seng metoden", men små barn har stort pågangsmot og ukuelig vilje noen ganger... Har ikke gitt opp, men krysser fingrene for at vi begge har sterkere vilje enn barna våre og at de snart sover uten så utrolig mye kamp!! Lykke til! (liker forresten ikke grind noe bedre enn låst dør, kommer de ikke over grinda står de jo fast på rommet om det brenner like mye som om døra er låst...)
magica fra tryll Skrevet 1. juli 2012 #30 Skrevet 1. juli 2012 Kunne belønning være en ide? Det funket fint med ene gutten min. Han skulle få noe han ønsket seg på forhånd, om han la seg pent i senga på kvelden over så mange dager at det ble en rutine, men ikke så lenge at han mistet belønningen av syne. Siden det har han aldri protestert på å legge seg i senga si.
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2012 #31 Skrevet 1. juli 2012 Når du låser dør, kan jeg få låse deg inne ? Når eit barn er vanskligt vedr slik som du HI forteller. Tenker jeg BARNET har kontroll på deg. Vis kven som er sjef i huset og tøy aldri reglane.
Gulltopp&Lillebjørn Skrevet 1. juli 2012 #32 Skrevet 1. juli 2012 Flott at du endret taktikk, HI Forstår godt at det er slitsomt, og håper det ordner seg for dere Når han kommer ut gjentatte ganger for å gå på toalettet, så kan du jo sitte deg ned, se ham i øynene og spørre " Er du helt sikker på at du må på do? Eller kjenner du veldig godt etter nå? Jeg tror nemlig at du er så flink at du kan vente til i morgen" så kan du lese bok og slikt som andre foreslår, her
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2012 #33 Skrevet 1. juli 2012 Håper du overdriver, og ikke har låst han inne med nøkkel og alt. Ligger han liksom i sengen om døren er låst? Eller står han ved døren og hyler fordi han er låst inne? Jeg syns det er en trist verden for små uskyldige barn, og slike innlegg får meg til å grøsse. Men dessverre er det mange barn som har det vondt. (mener IKKE deg Hi, men barn som har foreldre som er fæle) -Mulig jeg overdriver, men er ekstra emosjonell i kveld. Lås opp døren, og ligg på gulvet til han sovner. Helsing 3 barns mor som har hatt mange kamper og dårlige dager der jeg ikke har vært en glimrende mor. F.eks i kveld fikk jeg gutten på 5 år til å gråte ved leggetid, fordi jeg var så sliten at jeg ropte til han, da han hadde tullet i 1 time.
Gjest Mamma til 3 små Gull Skrevet 1. juli 2012 #34 Skrevet 1. juli 2012 Jeg ville gjort som Nanny på tv sier at man skal gjøre. Sitte utenfor, og når han kommer ut så bær han tilbake til sengen uten å snakke noe til han. Tar nok noen timer første kvelden.. Men klarer du og holde deg til d, så er d nok ikke mange dagene før han gir seg. Hva med å legge han kl 19.00? Kanskje han er litt overtrøtt?? Jeg har kjørt denne strategien på vår 3-åring og det tok ikke mange kveldene før det faktisk hjalp Hun legger seg kl 19.30 og sover ikke på dagtid lengre, og hun har kommet på de merkeligste ting for å være oppe lenger. Jeg personlig kunne aldri låst henne inne, men er jo opp til hver enkelt hvordan de velger å takle en slik situasjon da.
HeltAnonym Skrevet 1. juli 2012 #35 Skrevet 1. juli 2012 Godt å lese at du nå har låst opp døren igjen, og håper du aldri låser den for barnet igjen :-) Jeg støtter den at du sitter utenfor og bærer barnet inn igjen. Det viktigste er å være konsekvent. Ellers kan du jo prøve å ligge sammen med barnet en stund til det roer seg. Klistremerker og belønning kan også funke. Lykke til, og vær konsekvente!
Appelsindyret Skrevet 1. juli 2012 #36 Skrevet 1. juli 2012 Ved å låse han inne et par dager håper jeg å lære han at det ikke nytter å prøve å hale ut tiden, og at han bare kan legge seg til å sove. . Ved å låse ham inne et par dager??? eh! si meg hvem du er så jeg kan ringe politet!
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2012 #37 Skrevet 1. juli 2012 Jeg ville gjort som Nanny på tv sier at man skal gjøre. Sitte utenfor, og når han kommer ut så bær han tilbake til sengen uten å snakke noe til han. Tar nok noen timer første kvelden.. Men klarer du og holde deg til d, så er d nok ikke mange dagene før han gir seg. Hva med å legge han kl 19.00? Kanskje han er litt overtrøtt?? Detta er den rette metoden.
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2012 #38 Skrevet 1. juli 2012 Og han vandrer fortsatt rundt omkring. Nå er jeg iferd med å rable igjen!!!!!!! Hi
Gulltopp&Lillebjørn Skrevet 1. juli 2012 #39 Skrevet 1. juli 2012 Og han vandrer fortsatt rundt omkring. Nå er jeg iferd med å rable igjen!!!!!!! Hi Bare fortsett Legg ham i sengen, gå ut. Legg ham i sengen, gå ut. Har du prøvd å synge? Lese en godnattbok? Legge ham i sengen og stryke ham over håret til han sovner? Dette hjelper når min er hysterisk
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2012 #40 Skrevet 1. juli 2012 Det er en kjempejobb, men du låser ikke ungen din inne likevel.. Og til dere som tror at alle som mener at det er galt å låse døren, har hatt enkle lettvinne barn som du bare kan legge og så sover de: dere tar feil! Vår eldste er en stabeis som ikke er lett å rokke. Hun kan hyle i timesvis for små detaljer, så noen ganger lurer jeg på om hun kanskje kan ha en diagnose av et eller annet slag. Men til slutt måtte hun gi seg. Vi var staere enn henne, og nå legger hun seg stort sett greit, men det tok lang tid. Vurderte ALDRI å låse døren!
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2012 #41 Skrevet 1. juli 2012 Og han vandrer fortsatt rundt omkring. Nå er jeg iferd med å rable igjen!!!!!!! Hi Da vinner barnet ditt IGJEN. Gjor som Nanny på tv.
Zana123 Skrevet 1. juli 2012 #42 Skrevet 1. juli 2012 Sender noen støttende og styrkende tanker! Det kan rable for de fleste når man blir sliten nok! Min erfaring er at det å få slengt masse dritt etter seg når man er superfortvilet ikke hjelper, så les de innleggende som gir råd, og ikke de som bare slenger dritt og gjemmer seg bak anonymknappen! Hold ut!!
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2012 #43 Skrevet 1. juli 2012 Vet du hva, HI, jeg synes faktisk det er helt greit å låse jeg, når han har tøyd strikken så langt. Men ikke gjør det uten at han vet det. Fortell han at han får en sjanse til til å legge seg, hvis ikke låser du døra til rommet. Og forklar han at du kommer til å sitte utenfor, men ikke kommer inn før han ligger stille i senga si... Han er stor nok til å forstå det! Og mer fair å være ærlig mot han synes jeg.... Jeg låser selv fireåringen inne når han ikke greier oppføre seg, og det funker! Og vi snakker om det både før og etter, så han vet at det er sånn... Og jeg er sikker på at han ikke tar skade av det! Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2012 #44 Skrevet 1. juli 2012 Det som skjer i morgen er at han må vekkes kl. 07.30 for at vi skal rekke jobb. Han blir kjempesur i barnehagen og de blir nødt å la han sove litt der selv om vi egentlig har kuttet dagsovingen. Så sovner han gjerne i bilen på vei hjem fra barnehagen- og så har vi det samme helvetet igjen i morgen kveld. Hi
Nissefisen Skrevet 1. juli 2012 #45 Skrevet 1. juli 2012 Får håpe for din samvittighet at det ikke begynner å brenne på rommet hans rett etter du går ned da. Du låser ikke et barn inne på rommet, UANSETT!
Gulltopp&Lillebjørn Skrevet 1. juli 2012 #46 Skrevet 1. juli 2012 Vet du hva, HI, jeg synes faktisk det er helt greit å låse jeg, når han har tøyd strikken så langt. Men ikke gjør det uten at han vet det. Fortell han at han får en sjanse til til å legge seg, hvis ikke låser du døra til rommet. Og forklar han at du kommer til å sitte utenfor, men ikke kommer inn før han ligger stille i senga si... Han er stor nok til å forstå det! Og mer fair å være ærlig mot han synes jeg.... Jeg låser selv fireåringen inne når han ikke greier oppføre seg, og det funker! Og vi snakker om det både før og etter, så han vet at det er sånn... Og jeg er sikker på at han ikke tar skade av det! Lykke til! Dette kan du umulig mene? Ethvert menneske, barn eller eldre, vil ta skade av å låses inne mot sin vilje.
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2012 #47 Skrevet 1. juli 2012 Jeg tenker at du må sitte i sengen til han sovner. -les en liten bok, syng 2 sanger, og så sitter du stille der. Gutten min på 5 år,trenger det fortsatt. Det tar 2 min så sover han, og jeg kan ta meg av baby og storesøster. Om jeg ikke sitter der, begynner han å leke, prate, gråte etc, og det kan ta 1.5 time. Jeg og sambo har hatt mange krangler på at han blir bortskjemt. Men DET er verdt det. Jeg er blid, og sambo er blid, gutten sover og vi kan ha en koselig kveld. Finn noe som funker, og ta bort goder etterhvert som rutinen er på plass. Lykke til.
Mamma med 2 små Skrevet 1. juli 2012 #48 Skrevet 1. juli 2012 Huff nå fikk jwg helt vondt av barnet ditt. Bra du låste opp igjen. Kanskje prøve og gjøre som oss? Vi har en på fem og en på tre år. Vi legger ett barn hver og sitter på sengekanten og synger og koser til de sover. Storsett så tar det bare ti minutter, men kanskje ett par ganger i mnd så kan det ta wn halv time. Barna koser seg og er trygge. Det er MYE viktiger en voksentiden for oss på kvelden.
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2012 #49 Skrevet 1. juli 2012 Huff nå fikk jwg helt vondt av barnet ditt. Bra du låste opp igjen. Kanskje prøve og gjøre som oss? Vi har en på fem og en på tre år. Vi legger ett barn hver og sitter på sengekanten og synger og koser til de sover. Storsett så tar det bare ti minutter, men kanskje ett par ganger i mnd så kan det ta wn halv time. Barna koser seg og er trygge. Det er MYE viktiger en voksentiden for oss på kvelden. Siden dere ikke er i jobb noen av dere har dere vel ikke helt det samme behovet for å ha litt tid på kvelden for dere selv.
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2012 #50 Skrevet 1. juli 2012 Hadde aldri låst barnet mitt inne. Hva hvis noe skjer? Inne eller utenfor rommet? Her kjøpte vi grind til døra. Han sover nede, og vi sover oppe, var redd han skulle gå ut av senga og gjøre noe som kunne vært farlig for ham i løpet av natten uten at vi fikk det med oss. Vi har lytter med kamera på rommet, men han kan være musestille, så ville ikke ta sjansen på at lytteren ville slå ut. Grinden lukkes når han legges, og dørå står på gløtt. Er det noe han vil går han bort til grinda og venter til vi kommer. Her sovner han sjelden før en time etter legging, men han ligger bare i senga og synger, eller leker med bamsene. Poenget er: Han sovner til slutt. Han Må være på rommet. Men han er fortsatt trygg, han kan se oss hvis han trenger det! Hadde ikke hjulpet med grind her, da han lett hadde klatret over. Inne på rommet sitt har han bare en seng, og vi har babycall. Ikke mye som kan skje da. Hi Den grinda vi har går over halvparten av døras høyde, og spilene i grinda er såpass små at han ikke kan få føttene mellom til å klatre over. Han er heller ikke høy nok til å kunne "slenge" beina over grinda, og komme over på det viset Hva er forskellen på en låst grind og en låst dør? Hvis ungen forstår at han/hun ikke kommer ut blir vel det det samme?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå