Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 33+4 i dag og førstegangsfødene. I går våknet jeg kl 04:00 av det som kjentes ut som gode gamle menssmerter. Jeg hadde de kombinert med kynnere, de hang i ganske lenge. Jeg hadde dette utover dagen og senere som det tak i ryggen også. Jeg ringte til slutt sykehuset og føden ville at jeg skulle komme inn for en sjekk. Men innen jeg kom meg dit, så avtok det hele og undersøkelsene viste at dette ikke hadde noen effekt på livmorhalsen min. Den var nå 4cm lang og vesla i magen hadde det bra. Hun hadde snudd seg da, siden siste UL. Så nå lå hun med hodet opp. Men legen mente at hun enda hadde god plass til å snu seg. Men jeg var så flau, for at jeg var så bekymret også viste det seg å ikke være noe som helst. Kjenner at jeg kvier meg for å ringe dem igjen om det skulle være noe :( Noen fler som har kjørt bomtur på sykehuset?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det må du ikke føle, det er tross alt jobben deres å ta i mot fødende kvinner og er man bekymret eller tror noe er på gang må man jo kunne ta kontakt :-) Det går nok bra skal du se og du må virkelig ikke kvie deg for å ringe igjen visst det skulle være nødvendig!!

Skrevet

Du er neppe den første eller den siste som kjører bomtur:) Bedre med en gang for mye, enn en gang for lite!

Skrevet

Jeg dro på "bomtur" på sykehuset i dag!

Kjente ingen liv på tre timer, til tross for at jeg drakk ett glass saft, og dulta borti henne for å få reaksjon.

Alt så fint ut, hjertelyd, CTG, og ultralyd viste en frisk og fin baby.

Jeg hadde også rieaktiviteter mens jeg lå der på registrering, uten at jeg merka det selv en gang...

Men de var veldig mottagelige på Ullevål, og sa at det var bra at vi kom :-)

Skrevet
Jeg dro på "bomtur" på sykehuset i dag! Kjente ingen liv på tre timer, til tross for at jeg drakk ett glass saft, og dulta borti henne for å få reaksjon. Alt så fint ut, hjertelyd, CTG, og ultralyd viste en frisk og fin baby. Jeg hadde også rieaktiviteter mens jeg lå der på registrering, uten at jeg merka det selv en gang... Men de var veldig mottagelige på Ullevål, og sa at det var bra at vi kom :-)

Uff, man blir så redd når sånt skjer. Godt at alt var bra med din lille!! Godt de var hyggelige mot dere. Det var de med oss på Fredrikstad også.

Skrevet

Vi var på bomtur for 3 uker siden, bare for å få vite at alt var bra! Jeg har forresten også noen dager hvor lillegutt sover i flere timer, det er så ekkelt, jeg blir bekymret hver eneste gang! Men, så tar plutselig aktiviteten seg opp med både hender og spark, så da roer jeg meg igjen! Puuuh... Ikke så enkelt det her!! Gleder meg til å ha han utenfor slik at jeg kan se at alt er bra :) jeg kommer jo ikke til å gjøre annet enn å se på han :)

Skrevet

Ikke føl deg dum, Lea-Pea, du bare passer på ditt ufødte barn :-) :-) :-)

Skrevet

Det er aldri dumt å kontakte lege/jordmor/sykehus hvis man er bekymret. Barnet bærer vi inni magen.. Vi kan ikke se eller høre det, kun føle det, og det er alt vi har å gå ut i fra :)

Jeg var selv på Fredrikstad for 1 uke siden pga lite og svakt liv de 2 foregående dagene, alt var helt fint, men fikk klar beskjed om at det var bra jeg hadde kommet, og jeg måtte bare ta kontakt igjen, heller en gang for mye enn en gang for lite :)

Skrevet

Jeg fødte jenta mi 28.juni. Uka før hadde jeg også en "bomtur" til Ullevål fordi jeg syntes jeg kjente lite liv den dagen...alt var heeelt fint, tulla hadde det godt i magen!! :)

De reagerer ikke på at du kommer inn, altså...det er jobben deres! Alle jordmødre sier at man heller skal sjekke en gang for mye enn en gang for lite...så ikke ha dårlig samvittighet!! Dette er noe de er borti hver eneste dag....bekymrede mødre som føler det er lite liv, folk som kommer og tror de er i fødsel, også er det falske rier osv...det er en del av hele omsorgen/jobben de har!

Skrevet

Bomtur er ikke noe man skal føle seg dum for! Jeg dro inn lørdag kveld da jeg i uke 30+5 fikk premature rier og var innlagt og fikk heldigvis stoppet det. Lørdag uke 33+0 følte jeg noe lignende igjen, alt så fint ut men jeg ble også liggende på sykehuset over natta med det som viste seg å være falske rier:-) Jeg bare tenker det er mye bedre det enn en eventuell prematur fødsel i senga hjemme... Sjekk heller 100 ganger for mye enn en for lite, så kan vi heller diskutere om du overdriver når du kommer hjem fra sykehuset etter sjekk nr 101... :-)

Skrevet

Jeg var også på en helt lik bomtur som deg rundt uke 30, så det skal du ikke være flau over. Kjente for første gang kynnere med litt smerter/ubehag, og var redd for at noe var i gang. Legen var vedig forståelsesfull, og sa det var helt vanlig blant førstegangsfødende som hadde kraftige kynnere at de kom noen runder på sjekk før "the real thing". Ikke så lett å vite hva man skal kjenne etter ;) Lykke til videre med svangerskapet!

Skrevet

Tusen takk. Godt å høre at jeg ikke er alene. Som jeg sa til legen, når jeg kom inn: Jeg har aldri vært med på dette før, og aner ikke hvordan er fødsel kjennes ut. Og det var koordinatoren som ville jeg skulle komme inn og sjekke. Glad jeg gjorde det, for jeg roet meg masse etterpå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...