Gå til innhold

Inseminasjon på Cfc...ett lite spørsmål.. :0)

Anbefalte innlegg

Var på Cfc i dag og ble inseminert. Tidligere når jeg har blitt inseminert på Stork, så har jeg alltid fått beskjed om å ligge i minst 30 min etterpå. Lindberg sa jeg bare kunne gå etterpå. Låg ikke ett min en gang....var i " gamle dager " de låg en stund etterpå...var helt unødvendig sa han. Jeg lurer på om andre har opplevd det samme ? Blitt gravid ? :0) jeg bare innbiller meg at hele " greiene " renner ut når en reiser seg rett etterpå :0)

Takknemmelig for svar :0)

Fortsetter under...

Kan ikke se at det skulle utgjøre noen forskjell. Jeg ble dog gravid da jeg ble bedt om å legge meg på den siden der min ene folikkel var... Jeg lå i ro Pga jeg tror stress har mer å si, og reisinga er jo stess med potensielt dyre flybilletter, fri fra jobb, belastninger på andre kolleger. Fint med ro, deretter litt shopping og cafeliv. Takk til Widerøe for forsøk med direkterute etter jobb!

Jeg hadde 6 ins ved CFC og det hele var over nesten før jeg hadde kommet meg opp i stolen. Var ikke snakk om å ligge noe etterpå for å slappe av. Det er alltid noe væske som renner ut, men det som trenger å bli igjen det blir der.

Jeg vil kanskje anbefale deg å prøve akupunktur dersom du trenger flere forsøk. Det er veldig avslappende og man får tid å roe ned og koble litt ut. I tillegg skal det være positivt med tanke på graviditet.

Lykke til med dette forsøket :)

Takk for svar :0) Ble bare usikker siden de er så opptatt av det på Stork :0) Dette blir antageligvis mitt siste forsøk. Har en gutt på tre år, og har prøvd med inseminasjon 8 ganger, og prøverør en gang. Hadde fortsatt med prøverør hadde det ikke vært for den økonomiske delen. Har brukt over 150 000 nå på søskenforsøk...det sier bare stopp en gang,,,hvor lenge skal en prøve..og hvor mye penger skal en bruke...er en dyr, vanskelig, emosjonell tid. Fikk også tatt en ny amh prøve, den har gått fra 5 i Januar til 2 nå i Juni..., jeg er 40 år...kanskje det bare ikke er meningen ar jeg skal ha to. Jeg tror dette er siste forsøk. Skal bli litt godt også å få ett annet fokus enn el, medisiner, flypriser og flytider osv osv...nå håper jeg en liten stund til...ca 14 dg :0).... Så får vi starte ett nytt kapittel i livet vårt, være glade for det vi har :0) Hadde en bare vært millionær, hatt en mann eller startet når en var yngre å prøvd å bli gravid :0)

Så bra du har en liten fra før :) Ja, det sier jo stopp en gang. Lommeboken er ikke utømmelig. Jeg fyller 38 i år og er nå i mitt andre fryseforsøk på RD 7. Har ingen barn fra før og satser alt for at jeg skal lykkes. Synes tiden går så altfor fort og om man bare hadde luksusen å være etterpåklok så skulle man begynt mye før. For min del ville det ikke vært økonomisk mulig å startet før. Jeg har også til nå brukt ca 150 000 kr med forsøkene. Kjøpte en 3-pakke IVF og har to ferskforsøk igjen.

Gleder meg også til jeg kan slippe fokuset på medisiner, legebesøk, fly og alt det mentale stresset når jeg forhåpentligvis lykkes til slutt :)

Håper vi begge lykkes nå :)

Annonse

Var på Cfc i dag og ble inseminert. Tidligere når jeg har blitt inseminert på Stork, så har jeg alltid fått beskjed om å ligge i minst 30 min etterpå. Lindberg sa jeg bare kunne gå etterpå. Låg ikke ett min en gang....var i " gamle dager " de låg en stund etterpå...var helt unødvendig sa han. Jeg lurer på om andre har opplevd det samme ? Blitt gravid ? :0) jeg bare innbiller meg at hele " greiene " renner ut når en reiser seg rett etterpå :0) Takknemmelig for svar :0)

Om du har behov for det er det fullt mulig si fra på CFC at en vil det, men der må en si fra om alt selv :) jeg har "hvilt" der etterpå selv, spørs og hvilken lege en har, Lindbergh er noe brysk spør du meg :) Lykke til med ny inseminering :)

• 2 uker senere...
Var på Cfc i dag og ble inseminert. Tidligere når jeg har blitt inseminert på Stork, så har jeg alltid fått beskjed om å ligge i minst 30 min etterpå. Lindberg sa jeg bare kunne gå etterpå. Låg ikke ett min en gang....var i " gamle dager " de låg en stund etterpå...var helt unødvendig sa han. Jeg lurer på om andre har opplevd det samme ? Blitt gravid ? :0) jeg bare innbiller meg at hele " greiene " renner ut når en reiser seg rett etterpå :0) Takknemmelig for svar :0)

Hei, jeg ble gravid på gang nr to hos CFC. Reist meg opp og gått rett ut for deretter å gå i 40 minutter til sentrum begge gangene. Så det med å ligge etterpå kan jeg skrive under på at man ikke trenger. Jeg tenkte som så at sædcellene vet hvilken vei de skal svømme og de er på plass der de skal være så det å ligge og glane i veggen etterpå synes jeg var unødvendig. Det er forressten en av grunnene til at jeg aldri ville valgt Stork, duftlys, koseputer og sånne ting er bare ikke meg.

Det er ingen dokumentasjon på at det hjelper å ligge i ro etter inseminasjon. Lindenberg og samtlige kolleger på cfc har doktorgrad på fertilitet og vet hva de gjør. Jeg har ikke prøvd inseminasjon på cfc, men hatt to ivf-forsøk der hvor man også sprøyter inn embryoet via et kateter på samme eller lignende måte som ved inseminasjon. Rett opp etterpå, ble gravid begge gangene. Valgte selv å ta akupunktur etterpå for å tvinge meg selv til å slappe av litt, men da måtte jeg jo opp og gå noen meter først.

Lykke til!

Ps jeg sitter her m 2 mndr gamle tvillinger og håper virkelig dere andre lykkes:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...