Gå til innhold

Slimpropp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan ser slimproppen ut? Kommer det litt om gangen eller kommer "alt" på en gang. jeg har den siste uka hatt endel "slim" som er tykt og gul / hvitt (kan se ut som er glassmanet - men ikke så mye om gangen). Er ikke så veldig mye om gangen. Hvordan vet man om det er slimproppen eller noe annet? Jeg er i uke 36 på mandag, er det for tidlig for slimproppen å gå da ?? Jeg fødte to uker over termin sist, så har liksom ikke akkurat innstilt meg på at noe kommer til å skje før etter termin. Er det ikke sånn at om slimproppen går så er det i allefall et tegn på at noe kommer til å skje i løpet av de neste to ukene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er nok slimproppen som har kommet ja, men den kan gå ein måned før fødsel.

Skrevet

Hvis du går på mine sider og ser på uke 36 ser du at mange får økt utflod på denne tiden. Som du beskriver.

Slimproppen er tykk av konsistens og inneholder gjerne litt blod. Hos meg har den vært en god klump, men har ikke kommet før fødsel er i gang. Ved regelmessige rier...

Jeg har lest flere plasser at slimproppen kan gå opptil 4 uker før fødsel starter, og at det ikke betyr noe annet enn at du bør holde deg unna badeanlegg osv... Pga infeksjonsfare.

Så om det skulle være slimproppen så er det ikke sikkert fødsel er i gang alikevel... Du må nok vente på flere tegn. Men om de kommer om noen timer eller 4 uker kan ikke vi svare på ;)

Skrevet

Jeg har to tidlgiere svangerskap bak med. Jeg hadde mye gult utflod begge gangene. Men noen slimpropp kan jeg ikke huske å ha sett.

Nå er jeg i uke 36 og har igjen fått mye gulfarget utflod, men tror ikke det er slimproppen min. Er vel bare kroppen som gjør seg klar, eller noe..

Skrevet

Min slimpropp forsvant gradvis de siste 4 ukene før termin og her sitter jeg, 10 dager på overtid :-/

Skrevet

Huff.. ja blir vel sånn med meg oxo MissDawn... Selv om jeg gikk over sist, og sier til meg selv at jeg må forvente det denne gangen oxo så lever man jo i håpet da... Ja ja.. får ta en dag om gangen så kommer nok den vesle frøkna ut til slutt, om hun så skal tvinges ut med igangsetting slik vi måtte med sønnen.

Vi damer (sorry om jeg generaliserer veldig nå, men veldig mange damer er som meg på dette området) liker godt å planlegge og vite hva som skjer når (vet at ikke dette gjelder alle asså - men mange) - og da passer det ikke alltid så godt at man ikke kan si at dissa små tassene kommer den og den dagen innenfor et gitt tidspunkt... Skulle gjerne lagt inn en bestilling der asså, men jeg er veldig opptatt av å føde naturlig, om det ikke skjer noe som fører til at jeg av medisinske grunner må ha KS - og da kommer man vel til å gå å lete etter tegn på at det skjer noe en stund.

Jeg ble satt igang sist, og krysser alt jeg har for å komme i fødsel av meg selv denne gangen. Men siden jeg ikke kom i fødsel av meg selv sist så vet jeg jo ikke hva som kommer til å skje nå, så det føles som å være førstegangs på det punktet der... veldig spent på hvordan det blir :-) Måtte jeg bare slippe å føde 13 dager på overtid denne gangen, det var nemlig de lengste 13 dagene i hele mitt liv!!

Skrevet

Hos meg har slimproppen komt ut som gele, helt gjennomsiktig, ganske stor klump:-P

Skrevet

Slimproppen skal vel også være mer gjennomsiktig, ikke så gul nødvendigvis?

Skrevet
Huff.. ja blir vel sånn med meg oxo MissDawn... Selv om jeg gikk over sist, og sier til meg selv at jeg må forvente det denne gangen oxo så lever man jo i håpet da... Ja ja.. får ta en dag om gangen så kommer nok den vesle frøkna ut til slutt, om hun så skal tvinges ut med igangsetting slik vi måtte med sønnen. Vi damer (sorry om jeg generaliserer veldig nå, men veldig mange damer er som meg på dette området) liker godt å planlegge og vite hva som skjer når (vet at ikke dette gjelder alle asså - men mange) - og da passer det ikke alltid så godt at man ikke kan si at dissa små tassene kommer den og den dagen innenfor et gitt tidspunkt... Skulle gjerne lagt inn en bestilling der asså, men jeg er veldig opptatt av å føde naturlig, om det ikke skjer noe som fører til at jeg av medisinske grunner må ha KS - og da kommer man vel til å gå å lete etter tegn på at det skjer noe en stund. Jeg ble satt igang sist, og krysser alt jeg har for å komme i fødsel av meg selv denne gangen. Men siden jeg ikke kom i fødsel av meg selv sist så vet jeg jo ikke hva som kommer til å skje nå, så det føles som å være førstegangs på det punktet der... veldig spent på hvordan det blir :-) Måtte jeg bare slippe å føde 13 dager på overtid denne gangen, det var nemlig de lengste 13 dagene i hele mitt liv!!

Enig med deg i at vi damer liker å planlegge :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...