Gå til innhold

Noen som har hatt små babyer (2 mndr) som har hostet?

Anbefalte innlegg

Leste på nett at babyer under 3 mndr ikke skal hoste,da skal de til lege...Min jente på 10 uker har hostet i ca 1 ukehøres ut som tørrhoste og kommer mest på ettermiddagen,men noen ganger på morgen/dagtid...Noen ganger ett host mens andre ganger 8 host etter hverandre...Hun er slimete i halsen og er litt tett i nesen som sitter langt bak,men det kommer ikke ut selv om jeg drypper med saltvann el morsmelk...Har ikke tenkt tanken på å ringe legen en gang for hun er blid og fornøyd (stort sett) og spiser bra..Men hun blir litt survete når hun begynner å hoste på kvelden så er irriterer henne sikkert litt..Men blir bedre når hun får litt melk eller litt kokt sukkervann...

Fortsetter under...

Min jente hostet og var direkte forkjølet før hun var 3 mnd. Hun begynte etterhvert å hoste seg våken på nettene og fikk feber på kveldstid, da kontaktet vi lege. De lyttet og undersøkte men gjorde ingen tiltak idet de fant ut at hosten ikke var av en art som trengte behandling og at hun drakk godt og ikke ble dehydrert. Men de vil se på de når de er så små, bedre å ringe å høre for å være på den sikre siden hadde jeg tenkt. :)

Hun hoster fortsatt i perioder,men mest etter at vi har skylt nesen med saltvann,så det er nok noe som irriterer henne...Har brukt nesesuger og fått ut litt snørr idag siden hun var veldig tett i nesen i dag tidlig...Skal se an til i ettermiddag for nå hoster hun bare litt innimellom,blir det mer da så ringer jeg legevakta og hører med dem...Ellers får vi gå på legesenteret i morgen...

Takk for svar :)

Min lille på snart to mnd har allerede vært forkjølet. Var bare noen uker gammel da. Han hostet også noen netter og dueller i brystet. Tok det opp med helsesøster og snakket med lege på 6 mnd ktr og så lenge han var i fin allmenntilstand og ikke hadde feber så gikk det bra. Jeg brukte også nesesuger om morgenen, da hadde det samlet seg i løpet av natten. Å så hevet jeg sengen hans i hodeenden med bøker. Nå et han mye bedre, men er fremdeles litt surklete. Er vel sånt jeg må rekne med når storesøster går i bhg:-)

Annonse

Mi jente hostet i flere uker da hun var mindre, ved 2 - 3 mnd alder. Da hadde hun hatt en forkjølelse i forveien. Vi gikk til lege og fikk hostesaft. BrukTe den i noen dager, og dermed forsvant hele hosten :) Efedrin hette den. Har hørt masse om at den ikke er bra for små barn, men stakkars jenta fikk ikke sove, og dermed ikke jeg heller. Brukte den i 3 dager og hosten forsvant :)

Vi var hos legen på sjekk og hosten var helt ufarlig! Han hørte ingenting på lungene så det satt helt øverst! Og den "snørra" som vi fikk ut med nesesuger som satt laaaangt bak og var helt grønn var nok slim som møter på bakterier og da ble det grønt..Samler seg opp fordi de ikke får det ut selv...Så da får det bare gåå sin gang,men hoster ikke mer enn før iallefall og ingenting når hun sover :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...