mamma til s@lma Skrevet 30. juni 2012 #1 Del Skrevet 30. juni 2012 Lillemann på 3 uker får mm og mme på flaske . Han pleide å spise hver 3-4 time inntil nå for noen dager siden , og så begynte plutselig å skrike etter mat hver 2. time . Fra en side er det bare bra, han var født liten og slet med å komme opp i vekt så trenger alt han får i seg . Men han er samtidig veldig urolig, kaver mye og skriker en del uten at vi klarer å finne årsaken , så det er ofte vanskelig å finne ut om han er sulten , eller bare trenger myye nærhet . Lurer på nå om dette med økedager , gjelder det bare barn som kun ammes , eller alle uansett ? Han får jo både morsmelk og erstatning på flaske , og han selv kan jo ikke vite hva han spiser , såkalt man da snakke om økedager ? Jeg pumper meg , har alltid hatt lite melk , så det blir ho ingen effekt i så fall, men kan det være at alle barn er " programmert " sånn av naturen ? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143950723-%C3%B8kedager-hos-flaskebarn/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilla-Turkis Skrevet 30. juni 2012 #2 Del Skrevet 30. juni 2012 Lillemann på 3 uker får mm og mme på flaske . Han pleide å spise hver 3-4 time inntil nå for noen dager siden , og så begynte plutselig å skrike etter mat hver 2. time . Fra en side er det bare bra, han var født liten og slet med å komme opp i vekt så trenger alt han får i seg . Men han er samtidig veldig urolig, kaver mye og skriker en del uten at vi klarer å finne årsaken , så det er ofte vanskelig å finne ut om han er sulten , eller bare trenger myye nærhet . Lurer på nå om dette med økedager , gjelder det bare barn som kun ammes , eller alle uansett ? Han får jo både morsmelk og erstatning på flaske , og han selv kan jo ikke vite hva han spiser , såkalt man da snakke om økedager ? Jeg pumper meg , har alltid hatt lite melk , så det blir ho ingen effekt i så fall, men kan det være at alle barn er " programmert " sånn av naturen ? Jeg har også både ammet og gitt flaske fra starten og jeg også merket en form for økedager sånn ca rundt den samme tiden (3-4uker) gammel. Først ville han ha oftere mat og etter noen dager så gikk det over til å spise mere til hvert måltid og tilbake til hver 3-4.time. Akuratt som at magesekken måtte utvides litt først før han fikk i seg større mengde på en gang. Han her har også vært liten hele veien så jeg bare lagde mer enn normalt til hvert måltid da noen dager også spiste han det han orket. Og som sagt etter noen dager så gikk da hele mengden ned. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143950723-%C3%B8kedager-hos-flaskebarn/#findComment-144358560 Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillenims Skrevet 1. juli 2012 #3 Del Skrevet 1. juli 2012 Økedager kommer av at barnet trenger mer mat, så de forekommer nok uansett om barnet får pupp eller flaske. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143950723-%C3%B8kedager-hos-flaskebarn/#findComment-144360915 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå