Netti*** Skrevet 30. juni 2012 #1 Skrevet 30. juni 2012 Var på ul i uke 33. Fikk da beskjed om at babyen var 2800 gram. Ser nå at barn født i uke 37 er 2600 gram. Tenker med meg selv hjelpes.... Skal på ny ul i uke 37 for å sjekke vekt. Babyen er estimert til 4300 ved fødsel. Flere som har fått beskjed om stooor baby i uke 32-33 men fått en kontrabeskjed i uke 36-37? Her er det også snakk om setefødsel, da jeg helst ikke vil ha ks. Babyen snudde seg fint ned med hodet men plutselig før siste jordmorbesøk denne uka kjente jeg den snudde seg gal vei igjen!!!
♫røverdøtreog♪røver Skrevet 30. juni 2012 #2 Skrevet 30. juni 2012 Synes egentlig det virker som om sånn vekstestimering ofte ikke stemmer. Men hva vet jeg, altså - ingen ekspert Vi fikk beskjed om at baby nr 2 ville bli MINST like stor som første (4 kg), men hun kom ut og var meget normalvektig på 3, 5 kg
Venter endelig nr2 😍 Skrevet 30. juni 2012 #3 Skrevet 30. juni 2012 Var på ul når jeg var 31+4 og fikk beskjed om at klumpen her blir rundt 4 kg ved termin.... Altså lik sine søskenbarn Så gjennstår å se hvor tung han er når han kommer ut da :-) Lå vist +15% over normalen...
Netti*** Skrevet 30. juni 2012 Forfatter #4 Skrevet 30. juni 2012 Var på ul når jeg var 31+4 og fikk beskjed om at klumpen her blir rundt 4 kg ved termin.... Altså lik sine søskenbarn Så gjennstår å se hvor tung han er når han kommer ut da :-) Lå vist +15% over normalen... Da slapp du en ekstra kontroll. De sa til meg når babyen var så stor måtte jeg på ul og registrering igjen i uke 37. dette gjorde de kun med de over 15 %. Min er over 20 %. Stemmer ikke det???
Proppolf juni2012 Skrevet 30. juni 2012 #5 Skrevet 30. juni 2012 Med førstemann fikk jeg beskjed på ul at han var estimert til å være 3450 g i uke 34 og lurte veldig på hvor han ville ende til termin. En dag over termin kom han med sine 4306 g. Så syntes ikke 2800 g i uke 33 virket så ille .
Netti*** Skrevet 30. juni 2012 Forfatter #6 Skrevet 30. juni 2012 Med førstemann fikk jeg beskjed på ul at han var estimert til å være 3450 g i uke 34 og lurte veldig på hvor han ville ende til termin. En dag over termin kom han med sine 4306 g. Så syntes ikke 2800 g i uke 33 virket så ille . Takk trengte høre det Syns også jeg hører så mye om vektestimering. Så håper jeg kan få føde babyen selv om det blir seteleie...
SurreGuri Skrevet 30. juni 2012 #7 Skrevet 30. juni 2012 Dette lurer jeg også på. Første mann ble gjennom hele svangerskapet estimert til å være stor. UL på sykehuset 3 dager før igangsettelsen viste en baby på over 4 kg. jeg ble satt i gang 12 dager etter termin og ut kom en baby på 4.7 kg- 55 cm og 39 ho. jeg er livredd denne gangen (37+3 i dag)- fikk komplikasjoner da førstemann skulle ut som førte til styrtblødninger. i uke 33 på UL denne gangen var visst babyen bare 6% over gjennomsnittet stor, men det roer meg ikke i det hele tatt. skal til legen på tirsdag(i uke 38 er jeg da) hvor vi vil bli enige om å sende meg til sykehuset for å se hvor stor han er nå, og så blir det satt en dag for igangsetting, det blir helt uaktuelt for meg og gå over termin og få en ny 4.7 kg unge, den skal ut også... og jeg har store tvil om at noe skjer av seg selv- denne gutten jeg har i magen er superaktiv, snurer og koser seg heile dagen.. så han kommer nok ikke av seg selv uansett..hadde jo vært topp om han gjore det, men jeg føler det på meg, han har det for godt her inne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå