Gå til innhold

Magnesium etter uke 34..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor skal ikke magnesium bli tatt etter uke 34?

Var hos jordmor på onsdag og hun anbefalte meg å ta magnesium, men måtte ikke ta etter uke 34. Er i dag 32+3, så da holder eg meg like greit helt borte:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åh?? Det har ikke jeg hørt noe om. Det kunne jeg ogsÅ tenkt Å vite, da jeg er 36 uker og innimellom har tatt en tablett kvelden for restless legs..

Skrevet

Dette har jeg også tenkt på, men tror det kan være av den grunn at magnesiun får musklene til å "slappe" av, og det vil vel ikke jordmødrene mtp at livmoren skal jobbe godt å få ungen ut! Jeg har også mye urolige ben samt svangerskapskløe så jeg er avhenig av magnesium!! :-/

Skrevet

dette vil gjerne jeg også vite...sliter med restless legs

Skrevet

Hm, jeg har tatt magnesium daglig siden jeg var ca uke 30....

Skrevet

Jeg er 35 uker og min jordmor anbefalte meg magnesium. Jeg og mine legger har det helt topp og det kommer ikke til å påvirke musklene så dere ikke får ut ungen :)

Skrevet

Jordmor her på forum sa man kunne ta magnesium men ikke store doser, grunnet at det ikke skal få livmoren til å slappe av:) les litt innpå "spør jordmødrene" står noen knagger der...

Skrevet

hmm.. holder meg like greit vekke siden jordmor sa eg ikkje skulle ta etter uke 34.. selv om hun anbefalte meg å ta full dose frem til uke 34:)

• 2 uker senere...
Skrevet

dette har jeg ikke hørt om :-\ jeg begynte på dem i uke 34 tror jeg :-P

Skrevet

Jeg prøver å ikke ta, men må ta ca annen hver dag. Må få sove også....:-/ å det er umulig når du har omtrent 1000000000 maur i bena!! :-( Tok på meg "flysokkene" i natt, det hjalp litt.

Fikk også et tips om å ha en sunligth såpe i sengen, så har vært ute handlet det. Håper det kan hjelpe mot restless legs! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...