Gjest Neriad Skrevet 4. juli 2012 #26 Skrevet 4. juli 2012 Hm, jeg er også i uke 31 og har nettopp fått beskjed om at ungen ligger i tverrleie enda. Nå er det snart ferietur og fri som står for døra, så jordmor og jeg ble enige om å ikke stresse mer med dette før ferien er vel overstått. I verste fall fikk vi prøve et vendingsforsøk etterhvert (men ikke før i uke 37), og uansett har jeg jo født to passe store babyer uten komplikasjoner før, så jordmor mente en setefødsel ikke burde være noe problem. Og mer enn det hadde jeg ikke tenkt å gruble på dette, men så snublet jeg over denne tråden og ble bittelitt bekymret likevel. æsj! Jeg har ikke noe som helst lyst på keisersnitt, planlagt eller ei! Det gjør jeg kun hvis det må til for ungens beste. Nei, jeg satser på at barnet snur seg på egen hånd, jeg. Det er fortsatt god tid og ikke minst god plass inni magen. Merker jo hvordan ungen stadig foretar total ommøblering inni der. Men kan jo prøve yoga-trikset etterhvert, det kan vel umulig skade.
Miitii Skrevet 5. juli 2012 #27 Skrevet 5. juli 2012 Har nå lest denne tråden og lurer på noe... Da dere fikk greie på at babyen lå i seteleie, fikk dere tilbud om flere UL for å videre sjekke om babyen fortsatt lå slik? Eller ble dere kun undersøkt av lege/jordmor og eventuelt sendt videre hvis de trodde babyen ennå lå slik? Var nemlig på UL nr 2 idag, straks uke 31. Fikk tidligere UL enn uke 32 (som jo er vanlig, ihvertfall her jeg bor), grunnet ferieavviklig hos gynekologen som utfører UL... Babyen lå i sete, men legen var ikke nevneverdig bekymret, og sa vi bare fikk se det an. Ingen ny avtale satt opp, sendte jo beskjed til legen min da... Er min nr 3 dette her, aldri født i sete før, og kan ikke si det frister...! Mest fordi min mor gjorde akkurat dette, og revna fra a til å fordi legen feilbregnet vekta på babyen...var mye større enn de trodde! Men satser på at lillemann snur seg, er jo ennå mange uker til termin Tror ikke lege/jordmor gjør noe eller henviser til UL før uke 36, i hvertfall ikke her hvor jeg bor. De sier at veldig mange barn snur seg selv opp til uke 36, så det er ingenting å bekymre seg for når man er i uke 31-32 Men er det mistanke om sete i uke 36, blir det ny ultralyd.
3 prinser prinsesse på vei Skrevet 5. juli 2012 #28 Skrevet 5. juli 2012 Her har hun ligget i sete siden uke 31, og gjør det fortsatt 38+5. Jordmor har ultralyd her så hun fikser jo det selv om hun er i tvil.
tre håpefulle Skrevet 5. juli 2012 #29 Skrevet 5. juli 2012 Hm, jeg er også i uke 31 og har nettopp fått beskjed om at ungen ligger i tverrleie enda. Nå er det snart ferietur og fri som står for døra, så jordmor og jeg ble enige om å ikke stresse mer med dette før ferien er vel overstått. I verste fall fikk vi prøve et vendingsforsøk etterhvert (men ikke før i uke 37), og uansett har jeg jo født to passe store babyer uten komplikasjoner før, så jordmor mente en setefødsel ikke burde være noe problem. Og mer enn det hadde jeg ikke tenkt å gruble på dette, men så snublet jeg over denne tråden og ble bittelitt bekymret likevel. æsj! Jeg har ikke noe som helst lyst på keisersnitt, planlagt eller ei! Det gjør jeg kun hvis det må til for ungens beste. Nei, jeg satser på at barnet snur seg på egen hånd, jeg. Det er fortsatt god tid og ikke minst god plass inni magen. Merker jo hvordan ungen stadig foretar total ommøblering inni der. Men kan jo prøve yoga-trikset etterhvert, det kan vel umulig skade. Om hun ligger i tverrleie så er det jo større tjangs for at hun tipper rette veien og legger seg i hodeleie. Det er mange uker igjen, så jeg er enig med jordmoren din. Ikke begymre deg, så tar dere dette etter ferien. =)
Namnam:D Skrevet 5. juli 2012 #30 Skrevet 5. juli 2012 Takk for svar Da roer jeg ned og prøver å nyte sommeren så lenge. Lykke til alle sammen
Miitii Skrevet 6. juli 2012 #31 Skrevet 6. juli 2012 Juhuuu! Min har snudd seg i løpet av uka, så i dag lå han med hodet ned Er 36+4 i dag, så nå skal jeg prøve å slappe av å nyte de siste ukene før han kommer. Lykke til alle dere som venter! Det er stooor sjangs for at de fleste snur seg innen uke 36/37
Pulverheksa Skrevet 8. juli 2012 #32 Skrevet 8. juli 2012 Har nå lest denne tråden og lurer på noe... Da dere fikk greie på at babyen lå i seteleie, fikk dere tilbud om flere UL for å videre sjekke om babyen fortsatt lå slik? Eller ble dere kun undersøkt av lege/jordmor og eventuelt sendt videre hvis de trodde babyen ennå lå slik? Var nemlig på UL nr 2 idag, straks uke 31. Fikk tidligere UL enn uke 32 (som jo er vanlig, ihvertfall her jeg bor), grunnet ferieavviklig hos gynekologen som utfører UL... Babyen lå i sete, men legen var ikke nevneverdig bekymret, og sa vi bare fikk se det an. Ingen ny avtale satt opp, sendte jo beskjed til legen min da... Er min nr 3 dette her, aldri født i sete før, og kan ikke si det frister...! Mest fordi min mor gjorde akkurat dette, og revna fra a til å fordi legen feilbregnet vekta på babyen...var mye større enn de trodde! Men satser på at lillemann snur seg, er jo ennå mange uker til termin Tror ikke lege/jordmor gjør noe eller henviser til UL før uke 36, i hvertfall ikke her hvor jeg bor. De sier at veldig mange barn snur seg selv opp til uke 36, så det er ingenting å bekymre seg for når man er i uke 31-32 Men er det mistanke om sete i uke 36, blir det ny ultralyd. Stemmer, blir ikke sendt til UL/sjekk på sykehuset før i uke 36/37. Deretter er det vel sjekk en gang i uka, sjekke tilvekst og leie. Det er hvertfall IKKE noe å bekymre seg over seteleie i uke 31-32. Babyen har god tid på å snu seg. Min snudde seg som sagt i uke 39+3. etter 2 mnd i seteleie. Ligger nå fortsatt i hodeleie 40+6...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå