Gå til innhold

Når begynte deres barn å spise selv?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Brød fra ca 8 mnd, grøt, middag, suppe, youghurt osv fra ca 10-11 mnd

Skrevet

Her er mini 6,5 måned, og får hjelpe til med grøten til kvelden. Jeg tar grøten på skjea, og han holder skjea sammen med meg og fører den til munn. Han spiser mer om han får hjelpe til :)

Skrevet

Snuppa mi er 8 mnd. nå. Det er vi som alltid gir ho maten. Ho har ikke prøvd å holde skjea selv enda da. Burde jeg prøve at ho får begynne å holde skjea selv nå?

Skrevet

hm, jeg må kanskje snart slippe opp litt når det gjelder "redd for gris". Jeg lar snuppa spise brødskiver selv (selv om det tar litt lenger tid), men skje med grøt kjenner jeg at kan bli litt væl grisete... hehe. også er jeg redd at hvis jeg gir ho skjea en gang, får jeg aldri lov å holde den igjen.... hehe. Sta sier du?

Skrevet

Hehe det er sant.. :)

Skrevet

Spist alt selv fra 6,5 mnd når vi startet med annet enn morsmelk. Mr.Matvrak nekter å bli matet, og jeg synes det er helt ok:)

Skrevet

Hos oss har vi hatt hver vår skje.. Han putter den litt i munnen og leker litt med den mens vi mater, men nå i det siste spiser han det meste selv. Får kokte minigulrøtter og båtpoteter som han lett kan holde og spise selv, men gi hjelper litt med fisk og kjøtt. 1/2 eller 1/4 skriver spiser han selv med skorper og alt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...