Gå til innhold

Hvor lenge er deres barn på 9 md våken om gangen?

Anbefalte innlegg

Her er snuppa våken fra 7-10 3t, og sover gjerne veldig godt da. Pleier å vekke henne kl 13.. Men lurer på om det er dumt? Er litt problem å få til /få tid til den neste sovinga. Kanskje jeg må vekke henne 12? Og legge henne igjen kl 15. Eller la henne sove så lenge hun vil, og kun ha en soving. Men hvor lenge kan hun være våken på ettermiddagen? Er 4 timer for mye? Hva med 5? Hvor mange timer er deres barn våkne om gangen?

Fortsetter under...

Min er straks 9 mnd og er våken 4-5 timer før soving.

Noen ganger litt over 5 timer også uten problem.

Han sover en gang om dagen ca 2,5 timer. (ca 1130 til rundt 1400)

Men du må nesten prøve deg fram, babyene er jo så forskjellige :)

Min sover lengre og sovner fortere ved lengre våkentid og sovner med en gang om kvelden.

Min er straks 9 mnd og er våken 4-5 timer før soving.

Noen ganger litt over 5 timer også uten problem.

Han sover en gang om dagen ca 2,5 timer. (ca 1130 til rundt 1400)

Men du må nesten prøve deg fram, babyene er jo så forskjellige :)

Min sover lengre og sovner fortere ved lengre våkentid og sovner med en gang om kvelden.

Ja, får vurdere å la henne sove så lenge hun vil, og heller bare ta en soving. Siden storesøster har hatt mye soveproblem er jeg "redd" for å vekke lillesøster når hun sover. Tenker liksom hvorfor presse inn to sovinger hvis hun sover en lang og god. Hvis noen har motargumenter vil jeg gjerne høre de.

Her har jeg nettopp flytta litt på det for å få henne til å sovne raskere på kvelden. Det funka! Og som en herlig bonus sover hun en time mer om morran.

Før var det dag kl 5.10 (skrekkelig). første lur 10-12 neste lur 15-16. sovna ikke før 20 selv om lagt 19.

Nå,

dag starter 6,

Første lur 9-11

andre lur 14-15 (vekkes)

natt 19-6.

Kanonfornøyd.

Min er snart 9 mnder men er kun våken 3,5 timer før han er trøtt igjen.

Så han sover to ganger om dagen,og sover fint hele natten frem til ca klokken 8 om morgenen.

Så er er nok veldig stor forskjell fra baby til baby.

Annonse

Min har nettopp bikket 10mnd, men i en mnd`s tid har h*n kun sovet 1 gang. Våkner mellom 0600-0700 og sover fra ca 0930-1230/1300. Etter det sover h*n ikke før kvelden 1845.

Hender h*n tar seg en 2minutter når h*n ammes med 1530tiden, men ikke noe lang soving.

Mi på snart 10 mnd blir fort trøtt, spesielt på morgenen. Sover 1 dupp allerede 2 timer etter oppvåkning. Våkner ca. 6, sover 8 - 10 ca. Neste dupp nærmere 1, og sover da til 2-2.30 ca :) Så er våken først 2 timer, deretter 3 timer og 4 timer før leggetid :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...