Anonym bruker Skrevet 29. juni 2012 #1 Skrevet 29. juni 2012 Og jeg skal være alene disse ukene så det er sagt en stor regning venter, og da har jeg ca 3000 igjen.. Husleie og alt det er betalt da.
jordbærsjokolade Skrevet 29. juni 2012 #2 Skrevet 29. juni 2012 Ja, om det kun er deg og de bare skal holde til mat så må jo det gå fint:)
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2012 #3 Skrevet 29. juni 2012 Det burde virkelig gå bra.. 1000kr i uka til mat er ganske mye om det bare er deg som skal spise. Må bare planlegge måltidene litt, og ikke spise biff hver dag.
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2012 #4 Skrevet 29. juni 2012 Og jeg skal være alene disse ukene så det er sagt en stor regning venter, og da har jeg ca 3000 igjen.. Husleie og alt det er betalt da. Det er vel ikke noe problem. Jeg har vært alene hjemme i drøyt to uker nå. Utenom de vanlige regningene har jeg brukt under 1000,- kr til nå, og jeg har ikke en gang forsøkt å være spessielt forsiktig med pengene. Hva er det du trenger penger til da?
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2012 #5 Skrevet 29. juni 2012 Takk! En god venninne av meg har bursdag nå snart da, og da går et jo litt penger da og må bare finne en billig løsning!
najaden Skrevet 29. juni 2012 #6 Skrevet 29. juni 2012 Går fint det - men lag budsjett og planlegg måltidene.
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2012 #7 Skrevet 29. juni 2012 + at det eeegentlig autotrekkes for et lite lån på kr 1000 hver mnd den 11.. - HI
Musemorbr / Skrevet 29. juni 2012 #8 Skrevet 29. juni 2012 På 1000kr uka kan du faktisk spise biff hver dag om du vil prioritere det. Det er faktisk ikke lite penger i det hele tatt. Hadde det vært en familie på fire, som skulle leve på det i sommerferien, skulle jeg ha sagt det nok var noe knapt, men du alene kan storkose deg på den summen. Mange har faktisk ikke mer å leve for i måneden, etter betalte utgifter.
najaden Skrevet 29. juni 2012 #9 Skrevet 29. juni 2012 OK - da har du altså 2000 kroner å leve for, reelt sett. tre uker = 21 dager= litt under 100 kroner om dagen. Det betyr at man må ha et svært disiplinert forhold til økonomien, men det går, det også. Tips: Gå - ikke kjør/ta buss/tog/trikk om du ikke Må. Drikk vann, og hjemmelagd kaffe eller te (mao - ingen kaffe latte på vei til jobb Havregryn er billig og kan varieres: Havregryn med melk (kald), havregrøt (varm) Vær prisbevisst når du kjøper mat - og planlegg handlingen godt - unngå impulskjøp! Kutt aviser/ukeblad etc, om du pleier å kjøpe det.
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2012 #10 Skrevet 29. juni 2012 1000 kr i uka er det vi bruker til dagligvarer (inkl mat og bleier og alt) til fire personer. Men du hadde en regning også, sa du, så det kommer vel an på hvor stor den er, da.
Tauriel Skrevet 29. juni 2012 #11 Skrevet 29. juni 2012 Her går det ca 1000,- i uka på mat (noen ganger mindre), og det er til en voksen og ei tøtte på 1 år
Hønemor30 Skrevet 29. juni 2012 #12 Skrevet 29. juni 2012 Og når du er aleine kan du fint skippe middagen noen dager i uka, det lider ingen av I tillegg kan du be deg selv på middag til venner og familie, de vil sikkert mer enn gjerne ta i mot litt besøk når de vet du er aleine. Man sitter jo gjerne ikke inne i tre uker Nå vet jeg ikke hva du og venninnen din pleier å ligge på i pris på gaver, men det trenger da ikke være så dyrt, i tillegg er det salg på hvert hjørne om dagen , mye fint til gode priser. Evn kan hun få gaven sin senere, om det er viktig at den er dyr. Er dere venner så har hun helt sikkert forståelse for det!
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2012 #13 Skrevet 29. juni 2012 Her har vi mellom 750-1000 kr i uka til 2 voksne, et lite barn og minstejenta hans, som er 9, 2-4 dager i uka og det går bra. Men jeg er flink til å planlegge det meste og får inn det som trengs, og er ikke redd for å shoppe rundt for godt tilbud + litt kos.
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2012 #14 Skrevet 29. juni 2012 Ellers vil jeg anefale deg å gjøre et dykk i fryseren og i kjøkkenskapene. Det er utrolig hvor mye mat man gjerne har i huset, og det er en utmerket anledning å bli kvitt litt samtidig som du sparer penger for maten du har hjemme er jo gratis :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå