Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som har vært på fødselsforbedrende kurs? :) Anbefales det eller ikke? Har lest om noen som syntes det var veldig nyttig og andre som syntes det ikke var verdt tiden og pengene (jeg visste ikke at det kostet!), gjør det overalt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har vært på Lamaze-kurs og er veldig fornøyd. Har ikke fått prøvd teknikkene i praksis enda, men jeg tror kurset har gjort meg bedre forberdt. Vi lærte blant annet om de ulike fasene fødselen går igjennom, og det kan være godt å vite når det står på. I tillegg lærte vi ulike puste- og avslappingsteknikker. Kurset fikk meg ikke minst til å begynne å tenke på fødselen og tvang meg til å starte den mentale forberedelsen:) Dette kurset kostet 2000 kr.

http://www.lillevenn.no/

Skrevet

Var på kurs i går sammen med samboer. I Trondheim er det et gratis tilbud til førstegangsfødende gjennom helsestasjonen. Varer i 2.5 timer, med fakta om fødsel og barseltiden+film.

Jeg visste vel det meste som ble sagt, men veldig fint med oppsummering av det viktigste, og jordmødrene var veldig flinke. Samboer hadde veldig bra utbytte!

Skrevet

Jeg var på gratis kurs gjennom helsestasjonen (også i Trondheim), men det varte en hel dag. Noe var nyttig og noe var ikke det. Men det var veldig greit å få se video av fødsel og amming, og muligheter for å stille alle slags spørsmål + få råd og tips til tiden etterpå :)

Skrevet

Men jeg og samboer skal på jordmortime nærmere fødsel, hvor hun sa vi skulle snakke mye om nettopp fødsel og dens flere faser, ulike fødestillinger og lignende, er dette kanskje nok, tror dere? :) HI

Skrevet

Jeg vil tro det er nok ja, hvis dere bare passer på å spørre om alt dere lurer på :) :)

Skrevet

Det skal vi gjøre :) Så slipper jeg å stresse med noe kurs. Eneste jeg har hørt man burde få til er omvisning på sykehuset, har du vært med på det óg? :) HI

Skrevet

Nei, har ikke vært på omvisning, ikke fått tilbud om det heller. Hørte de hadde sluttet med det, men noen får visst. Vet iallefall hvor inngangen er og hvor jeg skal henvende meg, så da håper jeg det holder :) lykke til videre! :)

Skrevet

Jeg og samboeren var på kurs på Riksen. Kjempeflink jordmor, og jeg og sambo syns kurset var veldig informativt og bra! Dette var et 2 dagerskurs med omvisning.

Skrevet

Jeg var også veldig i tvil om dette, men føler meg liksom veldig trygg på at alt bare går sin gang hehe...

Har ikke meldt meg på kurs men skal også sammen med samboer på helsestasjonen og snakke med jordmor om fødsel, varsel osv litt nærmere termin. Hun har da satt av ekstra tid til det og sa det er mange som velger å gjøre det på den måten fremfor å gå på kurs.

Skrevet (endret)

Sisch: Jeg besøkte en venninne som nettopp hadde født igår, og fant ut hvor lite jeg vet om hvor jeg skal henvende meg og lignende, så vurderer å ringe inn og bestille en omvisning!

Lykke til videre du og! :)

Elisabeth160912: Ja, men da gjør jeg som deg og lar alt så sin gang, så får jeg heller angre på det senere :) Føler iallefall jeg ikke trenger det akkurat nå, blir litt stresset av å tenke så altfor mye på fødsel...... HI

Endret av Fridamor
Skrevet
Enig :) Gruer meg foreløpig ikke og sånn håper jeg det fortsetter!

En omvisning kunne jeg gjerne tenkt meg da. Men det går kanskje an å ringe å spørre om ja! Det kan da ikke ta så lang tid...
Skrevet

Jeg har meldt interesse for svangerskapskurs på Ahus i dag.

4,5 timer med omvisning. Får håpe det er matnyttig :)

Www.svangerskapskurs.com

Skrevet (endret)

Ringer inn idag ang. omvisning også glemmer jeg alt annet kurs :) Bestemte meg nå. Så får jeg heller lese meg opp hvis jeg føler det er noe jeg må få svar på, som jeg må få svar på, etter jeg har vært hos jordmor. ;)HI

Endret av Fridamor
Skrevet

På St. Olavs får man ikke lenger omvisning på føden, men i forbindelse med fødselsforberedende kurs får man beskrivelse med bilde av hvor man skal gå inn og hvor man skal henvende seg/ringe på om det skjer på natt osv.

Skrevet
På St. Olavs får man ikke lenger omvisning på føden, men i forbindelse med fødselsforberedende kurs får man beskrivelse med bilde av hvor man skal gå inn og hvor man skal henvende seg/ringe på om det skjer på natt osv.

Jeg skal føde på Drammen sykehus. Men uheldigvis for meg var det ikke ledig timer for omvisning før i september!!!!!! Må nok finne fram selv gitt......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...