Gå til innhold

Tror ikke villapaprika camilla er klar over at man må la alle lamper bli hengende ved salg av hus ;)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skrevet

Kommer helt an på hvordan lampa er hengt opp. Er den hengt opp i sukkerbit så må den henge igjen, men er den hengt opp på en krok med ledning så kan hun ta den med seg.

Hun kan også ha avtalt med kjøper om å ta med seg lampene.

Skrevet

Man må selvfølgelig ikke la alle lamper bli hengende. Er jo bare å henge opp en annen lampe.. ;)

Skrevet
Kommer helt an på hvordan lampa er hengt opp. Er den hengt opp i sukkerbit så må den henge igjen, men er den hengt opp på en krok med ledning så kan hun ta den med seg. Hun kan også ha avtalt med kjøper om å ta med seg lampene.

Og det står at lampa henger på krok:

"Heldigvis gikk det fort, kroken er i taket fra før og denne var "super enkel" å få opp ifølge min mann.."

Hun kan ta den med seg!!

Skrevet
Man må selvfølgelig ikke la alle lamper bli hengende. Er jo bare å henge opp en annen lampe.. ;)

Er lampen på sukkerbit og er med på bildene og under visningen kan man ikke bytte den ut før overtakelse.

Men lamper på krok med egen ledning kan man ta med.

Skrevet

Man kan bytte alle lamper, så lenge det er opplyst om det i prospektet :)

Annonse

Skrevet

Hahaha, så søt du er HI, ordentlig smarting!

Må og må, det er bare å få det med i salgsoppgaven det, hva som følger med og ikke.

Skrevet

Haha sikkert derfor hun har gått og skiftet ut alle de dyre lampene til billig skrot :P

Skrevet

og jeg blir like imponert hver gang dette blir et stort emne..

Når jeg flyttet tok jeg med meg gardinstengene vi hadde kjøpt fordi de kostet flesk! :)

Skrevet
og jeg blir like imponert hver gang dette blir et stort emne.. Når jeg flyttet tok jeg med meg gardinstengene vi hadde kjøpt fordi de kostet flesk! :)
Det hadde du faktisk ikke annledning til og gjorde noe ulovlig.
Skrevet

Det er jo bare til å avtale det med selger. Vi tar med alle slik pyntelamper når vi skal selge huset, vi har opplyst om at kun spotter og spotteskinner medfølger i handelen.

Skrevet
og jeg blir like imponert hver gang dette blir et stort emne.. Når jeg flyttet tok jeg med meg gardinstengene vi hadde kjøpt fordi de kostet flesk! :)

Ooohhhh.....farlig...blir man fengslet da?

Herremin, for noen teite kjerringer, enn å starte en egen tråd om camilla kvarsvik sine lamper vs hussalg?????

Get a life...i såfall må du vite hva du snakker om HI...

Skrevet

hva om man ikke har hverken gardinoppheng eller gardiner. Må man da kjøpe og sette opp gardinoppheng når man skal selge?

Det finnes forøvrig ingenting ulovlig ved å bytte ut det man vil ha med seg med noe annet. Spesielt ikke om man bytter det ut før man ringer megleren.

Om Villa Paprika vil ha med seg alle lampene sine så kan hun gjøre det.

Annonse

Skrevet
Ooohhhh.....farlig...blir man fengslet da? Herremin, for noen teite kjerringer, enn å starte en egen tråd om camilla kvarsvik sine lamper vs hussalg????? Get a life...i såfall må du vite hva du snakker om HI...
Nei, men sier kjøperne fra må de levere de tilbake eller betale for de siden de allerede hadde solgt dem.
Skrevet
hva om man ikke har hverken gardinoppheng eller gardiner. Må man da kjøpe og sette opp gardinoppheng når man skal selge? Det finnes forøvrig ingenting ulovlig ved å bytte ut det man vil ha med seg med noe annet. Spesielt ikke om man bytter det ut før man ringer megleren. Om Villa Paprika vil ha med seg alle lampene sine så kan hun gjøre det.

Om man har fastmonterte lamper, gardinstenger og hvitevarer etc. så skal de stå igjen dersom ikke annet er oppgitt.

Listen over løsøre og tilbehør som skal følge med eiendommen ved salg når annet ikke fremgår av markedsføring eller er avtalt:

1. HVITEVARER som er i kjøkken medfølger. Løse småapparater medfølger likevel ikke

2. HELDEKNINGSTEPPER, uansett festemåte

3. VARMEKILDER, ovner, kaminer, peiser, varmepumper og panelovner, uansett festemåte. Frittstående biopeiser og varmeovner på hjul medfølger likevel ikke.

Dersom beboelsesrom ikke har vegg- eller fastmonterte varmekilder ved visning følger dette heller ikke med

4. TV, RADIO OG MUSIKKANLEGG: TV-antenner og fellesanlegg for TV, herunder parabolantenner

(dersom tuneren ikke følger med må dette særskilt angis i salgsoppgaven). Veggmontert

TV/flatskjerm med tilhørende festeordning samt musikkanlegg følger ikke med

5. BADEROMSINNREDNING: badekar, dusjkabinett, dusjvegger, alle fastmonterte speil og hyller, fastmonterte glass- og håndkleholdere, herunder håndklevarmere samt baderomsinnredning med overskap

6. SPEILFLISER, uansett festemåte

7. GARDEROBESKAP, selv om disse er løse, samt fastmonterte hyller og knagger

8. KJøKKENINNREDNING medfølger. Dette gjelder også overskap, åpne hyller og eventuell kjøkkenøy

9. MARKISER, PERSIENNER og annen type innvendig og utvendig solskjerming, gardinoppheng, lamellgardiner og liftgardiner

10. AVTREKKSVIFTER av alle slag, og fastmonterte aircondition-anlegg

11. SENTRALSTøVSUGER medfølger med komplett anlegg, herunder slange

12. LYSKILDER: kupler, lysstoffarmatur, fastmonterte "spotlights", oppheng og skinner med spotlights samt utelys og hagebelysning. Vegglamper, krokhengte lamper, herunder lysekroner, prismelamper og lignende følger likevel ikke med

13. BOLIGALARM (der denne er knyttet til en avtale forutsettes det at avtalen kan overdras til kjøper)

14. UTVENDIGE SøPPELKASSER og eventuelt holder/hus til disse

15. POSTKASSE

16. PLANTER, BUSKER OG TRæR som er plantet på tomten eller i fastmonterte kasser og lignende

17. FLAGGSTANG og fastmontert tørkestativ, samt andre faste utearrangementer som badestamp, lekestue, utepeis og lignende

18. OLJE-/PARAFINFAT: eventuell beholdning av parafin/fyringsolje avregnes direkte mellom partene per overtakelsesdato

19. GASSBEHOLDER til gasskomfyr og gasspeis

20. BRANNSTIGE, BRANNTAU, feiestige og lignende der dette er påbudt

21. BRANNSLUKNINGSAPPARAT, BRANNSLANGE og RøYKVARSLER der dette er påbudt. Det er hjemmelshavers og brukers plikt til å se til at utstyret forefinnes på enhver eiendom. Hvis annet ikke er uttrykkelig avtalt, skal dette derfor alltid følge med ved salg av eiendom.

Skrevet
hva om man ikke har hverken gardinoppheng eller gardiner. Må man da kjøpe og sette opp gardinoppheng når man skal selge? Det finnes forøvrig ingenting ulovlig ved å bytte ut det man vil ha med seg med noe annet. Spesielt ikke om man bytter det ut før man ringer megleren. Om Villa Paprika vil ha med seg alle lampene sine så kan hun gjøre det.
Selvfølgelig ikke, men det som er der når man selger av div skal også være der når de som har kjøpt det overtar.
Skrevet

Ho virka jo veldig flink med interiør og slikt, men jeg personlig kunne aldri bodd slik!

Gubben hadde fått hetetokter og rømt vil jeg tro.

Er jo ikke mulig å sitte noen sted uten å måtte flytte en pute eller noe annet fjongt.

Utenom tema, men pytt. :)

Skrevet

faste installasjoner skal følge med huset, om ikke annet er opplyst. lamper som er plugget inn i stikkontakt, er ikke en fast installasjon. det er lamper koblet direkte til ledningsnettet, integrerte hvitevarer, ved ovn og planter som står i bakken - så vidt jeg har fått med meg;) alt annet kan du ta med :)

Skrevet

"Listen over løsøre og tilbehør som skal følge med eiendommen ved salg når annet ikke fremgår av markedsføring eller er avtalt:"

-når annet ikke fremgår av markedsføring eller er avtalt. Det betyr at man fint kan ta med seg mesteparten av dette bare man har opplyst om det i forkant.

Skrevet
faste installasjoner skal følge med huset, om ikke annet er opplyst. lamper som er plugget inn i stikkontakt, er ikke en fast installasjon. det er lamper koblet direkte til ledningsnettet, integrerte hvitevarer, ved ovn og planter som står i bakken - så vidt jeg har fått med meg;) alt annet kan du ta med :)

Hvis du leser innlegget over vil du sa at det er mer enn det som skal være igjen.

Også kjøleskap, fryser, ovn, osv som kun er koblet på kontakt.

Gjest Mine ♥ ♥ ♥
Skrevet
Ho virka jo veldig flink med interiør og slikt, men jeg personlig kunne aldri bodd slik! Gubben hadde fått hetetokter og rømt vil jeg tro. Er jo ikke mulig å sitte noen sted uten å måtte flytte en pute eller noe annet fjongt. Utenom tema, men pytt. :)

Er helt enig, alt for mye dill. Går jo ikke ann å sitte i sofaen for bare puter ;) Nei, more is less!

Skrevet
Ho virka jo veldig flink med interiør og slikt, men jeg personlig kunne aldri bodd slik! Gubben hadde fått hetetokter og rømt vil jeg tro. Er jo ikke mulig å sitte noen sted uten å måtte flytte en pute eller noe annet fjongt. Utenom tema, men pytt. :)
Er helt enig, alt for mye dill. Går jo ikke ann å sitte i sofaen for bare puter ;) Nei, more is less!

Ska du klare og sitte i slike tilstander må ein ligge sitte med føttene i sofaen.

Skrevet
Ska du klare og sitte i slike tilstander må ein ligge sitte med føttene i sofaen.

Eller sitte på gulvet som jeg ser de gjør titt og ofte når de spiser på stua ;)

Skrevet

Herregud, nå må dere snart slutte med denne personhetsen av mennesker som klarer seg bra her i livet. Hun har oppnådd utrolig mye her i livet, og er veldig vellykket. Dere må være utrolig missunnelige og ha ett liv dere ikke er fornøyde med, siden dere bedriver mobbing og personhets av camilla, unge mødre som klarer seg bra, vi som er hjemme med barn og alle andre dere gjør dette mot. Hva med å gjøre noe for å bli fornøyde med livet deres selv?

Skrevet
Herregud, nå må dere snart slutte med denne personhetsen av mennesker som klarer seg bra her i livet. Hun har oppnådd utrolig mye her i livet, og er veldig vellykket. Dere må være utrolig missunnelige og ha ett liv dere ikke er fornøyde med, siden dere bedriver mobbing og personhets av camilla, unge mødre som klarer seg bra, vi som er hjemme med barn og alle andre dere gjør dette mot. Hva med å gjøre noe for å bli fornøyde med livet deres selv?

Jeg er veldig fornøyd med livet mitt jeg :) Jeg liker ikke dama, enkelt og greit..og det må det vel være lov til uten å være misunnelig?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...