Gå til innhold

Hvilke av disse jentenavnene liker dere best? :)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Her er listen over de navnene vi sålangt har vurdert;

Eva, Vilja, Vera, Leonora, Mathilde, Beatrice, Ylva, Ravna, Edle

- Har også vurdert Fernanda som mellomnavn (oppkalling). Vet det er veldig delte meninger om akkurat det navnet.. men men.

Mine favoritter er

1. Mathilde

2. Beatrice

Eva, Vera og Leonora (som kan forkortes Nora) er tradisjonsrike og greie navn, men ikke min smak.

Ylva liker jeg ikke (poppisnavn fra 90-tallet). Vilja, Ravna og Edle blir for spesielt.

Så mange tøffe navn ;) Jeg kjenner et stikk av lykke når jeg endelig leser noe annet enn poppis :D

Eva er fint, ikke så mange babyer som heter now-a-days ;)

Vilja er tøft og sterkt, men ikke helt min smak.

Vera liker jeg ikke.

Leonora er skikkelig stilig. Får øyeblikkelig Sesam Stasjon- kobling, men ikke noe negativt i det ;)

Mathilde er flott :)

Beatrice er også stilig. Møtte en liten jente som hadde dette navnet, og hun var råtøff.

Ylva, ikke helt min smak

Ravna og Ravn er navn jeg ikke liker på barn. Det høres så skarpt og vondt ut ;)

Edle ...klarer ikke å bestemme meg. Midt på treet :)

Annonse

Her er listen over de navnene vi sålangt har vurdert; Eva, Vilja, Vera, Leonora, Mathilde, Beatrice, Ylva, Ravna, Edle - Har også vurdert Fernanda som mellomnavn (oppkalling). Vet det er veldig delte meninger om akkurat det navnet.. men men.

Stemmer helt klart på Vera!

Sterkt, flott og ikke overbrukt selvom det passer inn i tidens trend.

Fernanda som mellemnavn pga av oppkalling synes jeg er stilig. Sålenge det er et mellemnavn kan hun jo også selv velge om hun ønsker å bruke det senere i livet.

Når dere skal ha mellemnavn synes jeg Leonora, Beatrice og Mathilde blir for langt som fornavn - selvom jeg liker navnene.

Ravna og Vilja synes jeg blir litt harde sammen med Fernanda, Ylva og Edle blir litt kronglete sammen med Fernanda.

Vera Fernanda og Eva Fernanda klinger veldig bra.

Uten tvil - Leonora :) Fernanda var et morsomt og sprekt mellomnavn synes jeg, og ville ikke hatt problemer med å velge det :)

Matilde er også et nydelig navn. Beatrice synes jeg er ok. De andre er jeg ikke så begeistret for.

Ser at det er ganske stort sprik i navnesmaken deres, og jeg ville nok bestemt meg for hvilken vei dere ønsker å gå: nordisk/norrønt eller mer internasjonalt :) Det er ikke alle som bryr seg om søskenflokken har noenlunde like navn (likt opphav), men personlig så synes jeg det er viktig.

Delt 1.plass: Mathilde, Vera og Leonora - vakre!!

2. Vilja - annerledes og fint.

3. Ylva - fint

4. Beatrice - helt ok.

5. Eva - helt ok, kjedelig.

6. Edle - nei, ikke et navn for meg. rart.

7. Ravna - nei, ikke fint.

Gir min stemme til Mathilde, Vera eller Leonora :-)

Annonse

1. Ylva - nydelig!

2. Eva - sterkt og flott navn

3. Leonora - stilig og pent navn

4. Mathilde - pent, men ganske kjedelig

5. Vera - ok

6. Vilja - ok

7. Edle - nja, liker Edel, Edle blir litt rart

8. Ravna - liker ikke, for maskulint

9. Beatrice - nei, ikke pent

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...