Gå til innhold

Hvor lenge baby reagerer på det mor spiser

Anbefalte innlegg

Skrevet

Minste mann på nesten 3 uker hadde veldig vondt i mage i flere timer i dag , var også ganske urolig i går kveld og vi kom frem at han reagerte på kål som var med i middsgsretten . Han får ca 3-4 måltid med morsmelk og resten mme, trodde ikke at det lille han får fra meg skulle påvirke han sånn , men det gjorde det tydeligvis :-( spørsmålet er da hvor lang tid tar det før det er borte fra kroppen min og han kan få morsmelk igjen ? Vanligvis tar det ca 5 timer før fordøyelsessystemet er ferdig med det man har spist , men det som går over til melk , da ? Jeg pumper meg og han får flaske , nå har jeg kastet det jeg pumpet siden vi fant ut at det var årsaken , spiste sist i 17-tiden , når kan man regne med at melk er " ren " igjen da ? Takknemlig hvis noen gidder å svare !:-) .

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette tror jeg ikke det finnes noe fasitsvar, men jeg vil tro det sitter ganske lenge i melka. Det tynnes nok mer og mer ut siden det produseres melk hele tiden, men etter 6-12 timer vil det nok være borte. Jeg husker ikke helt hvor lang tid det tok her, men at det tok en stund.

Her reagerte han på masse, og kål har jeg hørt er noe av det verste du kan spise da nesten alle får luft i magen av dette. vi voksne også. Andre ting min reagerte på var krydret mat, kunne ikke krydre kjøtt men noe som helst, sjokolade (det meste som ikke var sunt), appelsinjuice, kullsyre. At han reagerte på veldig mye, gjorde at jeg raste ned i vekt, som i grunn var fint for å få av seg graviditetsfettet, men ikke fint når det nesten ikke var noe igjen på meg. Jeg klarte ikke å spise nok og næringsrik mat slik at jeg fikk overskudd, og ikke hadde nok næring i melka og det hele endte med at jeg ved 3 mnd måtte slutte å amme. Ikke noe jeg ønsket, men helt klart det beste vi har gjort for oss begge.

lykke til:) vet ikke om dette var noen særlig hjelp men.

Skrevet

Tusen takk ! Ja da, det hjalp faktisk . Husker jeg spurte på jordmødre på barsel om det var noe jeg skulle holde meg unna , da lille hadde vondt i mage første gang etter at jeg spiste litt sjokolade , og de sa da at det hadde ingenting å si , men så var det helt annet melk da , både i mengder og i kvalitet . Så nå skal jeg være veldig obs på hva jeg putter i munn ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...