Mamman til Loffen ♥ Skrevet 28. juni 2012 #1 Del Skrevet 28. juni 2012 Vi har nylig bestemt oss, etter mye frem og tilbake, for å vente ett år med barnehagestart for mini. Jeg skal være hjemme med ham frem til han er rundt 2 år. Det gleder jeg meg veldig til, men jeg lurer litt på hva vi skal finne på, han og jeg Jeg har lyst til at vi skal benytte denne tiden max og fylle dagene med kjekke ting! Så da lurer jeg litt på hva andre gjør...? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143950399-dere-som-har-barn-p%C3%A5-1-%C3%A5r-hjemme-hva-gj%C3%B8r-dere-p%C3%A5/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
<3 Baby 11+12 Skrevet 29. juni 2012 #2 Del Skrevet 29. juni 2012 Min starter i bhg nå i august-da er han 17 mnd. Takk og lov for det sier bare jeg;) Jeg har en uke til termin med neste da, så har hatt litt lite overskudd, og med bekkenløsning så blir dagene litt tøffere. Men vi har vertfall vert ute så og si hver dag, han elsker å se på biler/sykler, ja allt med hjul så og si På tur til andedammen, i sandkassen, lekeplassen, vi har også vert masse på lekeland(det elsker han). Lurt å finne noen andre med barn hjemme på ca samme alder slik at de får vert litt sammen. åpen bhg er også kjekt. Ellers så må jeg inrømme at det blir noen runder drømmehagen, timmy tid og peppa gris innimellom:/ Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143950399-dere-som-har-barn-p%C3%A5-1-%C3%A5r-hjemme-hva-gj%C3%B8r-dere-p%C3%A5/#findComment-144355569 Del på andre sider Flere delingsvalg…
May the force be with you Skrevet 29. juni 2012 #3 Del Skrevet 29. juni 2012 Vi her har også bestemt oss for å utsette barnehagestarten en stund til, så jeg er hjemme med min sønn på 14 mnd. + en vennine sin sønn på snart 15 mnd. Jeg pleier å ta de med på åpen barnehage, lekeland, lekeplassen i området o.l. Har også noen hjemmeaktiviteter som fungerer fint: Håndmaling, fylle opp bassenget ute og plaske i det et par timer, lese bøker, trille turer.. Har også en plan om pepperkakebaking når jula kommer, barnas gård er sikkert fint å gå på (få litt nye inntrykk), reiser også på svømming når vi har mulighet:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143950399-dere-som-har-barn-p%C3%A5-1-%C3%A5r-hjemme-hva-gj%C3%B8r-dere-p%C3%A5/#findComment-144355729 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 29. juni 2012 #4 Del Skrevet 29. juni 2012 Jeg har vært hjemme ett år ekstra med begge barna mine, vesla blir to år i september og begynner i barnehagen nå i august. Vi har vært mye i åpen barnehage for å leke med andre barn, mye ute på lekeplassen og på tur i skogen (plukke kongler, leke med lav og mose, finne pinner og balansere på stokker og stubber- små ting kan gi store gleder for de små Turer i butikken, på biblioteket og på steder som aker brygge osv hvor man kan mate fuglene, se på vann i fontener og livet generelt. Viktig å komme seg mye ut og på tur, hvis ikke kan hjemmelivet fort bli i overkant intenst og kjedelig for begge i lengden. Men det har vært et utrolig flott år hjemme med vesla, har aldri angret ett sekund på valget mitt og føler at hun nå er stor nok og klar for barnehagen i august, det var hun ikke for et år siden. Lykke til, kos dere med det sakte livet og de små tingene, det blir det brått en slutt på når jobb og tidsklemme setter inn for fullt senere Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143950399-dere-som-har-barn-p%C3%A5-1-%C3%A5r-hjemme-hva-gj%C3%B8r-dere-p%C3%A5/#findComment-144355810 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Busy_bee Skrevet 29. juni 2012 #5 Del Skrevet 29. juni 2012 Her begynner mini i barnehage i august og er da 18 mnd. Tror han er ganske klar for å begynne egentlig, for han krever mye aktivitet i løpet av en dag. Vi prøver så godt vi kan å komme oss på lekeplassen en gang i løpet av dagen. Er en del ute og farter også, butikker, cafe, gartnerier o.l. Han synes det er kjekkest dersom han får lov til å gå litt selv og plukke på ting. Dersom det er tidlig på dagen går det ofte fint, men en travel ettermiddag må han i vognen. En sjelden gang får vi fremdeles til barseltreff, men det er langt mellom dem nå. Prøver likevel å få til treff med enkeltvis og andre venner med små barn når vi får det til for å treffe andre barn. Her har vi ikke prøvd åpen barnehage. Pappaen er veldig glad i å ta ham med på åpen gård og en minidyrehage vi har i kommunen som er åpen hver dag om sommeren og billig. Tegning og leking inne er også ok, så lenge det blir litt variasjon. Han er også blitt såpass stor at jeg kan plassere ham foran TVen 10 minutter eller la ham leke med ipaden, for å få laget middag o.l. dersom han blir litt klengete og det er godt. Slik var det ikke før. :-) Så alt i alt er det en utfordring å komme på noe å gjøre de aller fleste dagene. Mammaen er ikke like kreativ hver dag. Men på fine dager, så er egentlig det kjekkeste å bare være ute og utforske. Han kan rusle rundt i nabolaget og peke på alt han ser og "spør" meg om det er ok å ta på eller om det er "æsj". Det er ikke alltid det hjelper å si at noe er æsj, men som regel funker det. :-) Kommer det naboer med hunder gående, så er han helt i 100 (helt til de kommer litt nærme om de er litt store). Tegning synes han også er kjekt nå. Men må passe på så han ikke spiser hele fargestiften. Skulle vi vært hjemme lenger nå, så hadde jeg nok begynt å oppsøke åpen barnehage også, for nå minker det veldig på andre som er hjemme. :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143950399-dere-som-har-barn-p%C3%A5-1-%C3%A5r-hjemme-hva-gj%C3%B8r-dere-p%C3%A5/#findComment-144356657 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Kaizer Skrevet 29. juni 2012 #6 Del Skrevet 29. juni 2012 (endret) Her skal gutten på snart 3 år og jenta på 17 mnd begynne i bhg til høsten. Da har jo gutten vært hjemme med meg siden han ble født og det har vært veldig kjekt. Men nå er han veldig klar for å begynne i bhg. Vi har det siste året gått 1-2 dager i åpen bhg (i uken), vært på lekeplass/tur ute. Lekt inne med duplo, dyr og biler. Tegnet og malt med vannfarger. Turer på biblioteket har det blitt en del av. Heldigvis er begge to flinke til å leke på egen hånd også, slik at det går an å få gjort noe husarbeid også innimellom. Endret 29. juni 2012 av Kamelen Klara Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143950399-dere-som-har-barn-p%C3%A5-1-%C3%A5r-hjemme-hva-gj%C3%B8r-dere-p%C3%A5/#findComment-144357194 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamman til Loffen ♥ Skrevet 30. juni 2012 Forfatter #7 Del Skrevet 30. juni 2012 Takk for gode og nyttige svar Jeg gleder meg til å tilbringe tid med gullgutten, samtidig som jeg kjenner litt på at jeg ikke aner hva jeg har foran meg. Heldigvis har jeg venninner som også er hjemme, men de fleste med mindre barn da. Vi må prøve å finne på noe utenfor husets fire vegger i alle fall de fleste dagene, ellers tror jeg vi blir koko både han og jeg Da er det godt med litt tips! Takk igjen Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143950399-dere-som-har-barn-p%C3%A5-1-%C3%A5r-hjemme-hva-gj%C3%B8r-dere-p%C3%A5/#findComment-144358561 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå