Gå til innhold

pinlig..men...Hemoroider...

Anbefalte innlegg

Har fått en diiiger utvendig hemoroide... gjør vondt å sitte, vondt å ligge, vondt å gå.. alt er vondt.. får ikke å snakke om å bommelibomme..

Noen kjærringråd mot dette eller??? Laaaaaaaaaaangt til apotek herfra er det også...buhuuuu..og jeg som får min nesten helt nye kjæreste på besøk neste helg, det går vel over føre det??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143950394-pinligmenhemoroider/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dersom du vil bli kvitt den innen en uke, bare må du komme deg på et apotek. Kjøp salven sheriproct, og følg bruksanvisningen. Da vil den forsvinne. Men den kan komme tilbake/blusse opp senere. Viktig at du får i den mye fiber for å unngå det. Ta gjerne fibertabletter (anbefaler idoform sine som heter Fiber) De er kjempeeffektive. En skal ta 15 til 18 av de hver dag. Høres mye ut, men de virker, og holder hemoiridene borte.Drikk masse vann!!!!

Annonse

Har fått en diiiger utvendig hemoroide... gjør vondt å sitte, vondt å ligge, vondt å gå.. alt er vondt.. får ikke å snakke om å bommelibomme.. Noen kjærringråd mot dette eller??? Laaaaaaaaaaangt til apotek herfra er det også...buhuuuu..og jeg som får min nesten helt nye kjæreste på besøk neste helg, det går vel over føre det??

Huff, stakkars deg. Men: det er håp!

Jeg fikk en skikkelig, skikkelig, skikkelig vond hemoroide noen uker etter fødsel, det var så vondt at jeg omtrent verken kunne sitte eller gå. Dobesøk = et sant mareritt. Det kom så langt som at jeg bestilte time hos lege, men kom aldri så langt. Den forsvant rett og slett av seg selv. Himmelriket har aldri føltes nærmere.

Men: det er noen "stalltips" du bør prøve. Du skriver at det er langt til apotek, men HVIS du får mulighet til å komme dit, så kjøp Alcos Anal (de andre, og dessverre mer effektive, er tatt ut av salg på ubestemt tid). Ellers:

1. Har du xylocain-salve hjemme? Isåfall: smør på når det gjør vondt.

2. Har du badering liggende hjemme? Sitt på den. Eller sitt på en myk pute. Unngå "harde underlag" så godt du kan.

3. Unngå å sitte for mye. Bevegelse i moderat mengde er positivt for å bli kvitt dækelskapet.

4. Drikk MYE vann! Hold avføring myk er et must. Når du er på do, så trenger du ikke å presse ut det "aller siste". Prøv å unngå å sitte lenge på do, det presser på bakdelen.

5. Et tips jeg har hørt om, men ikke prøvd selv: kålblad! Stapp et kålblad mellom rumpeballene, dette skal visstnok trekke ut fuktighet av hemoroiden.

Mest sannsynlig vil den forsvinne av seg selv, men vær obs på at den kan komme tilbake på et senere tidspunkt. Du kan også være uheldig å må få den fjernet, men mitt tips er å være tålmodig. Min forsvant i løpet av 2-3 uker.

Lykke til :-)!

Sheriproct finnes ikke på apoteket lenger.

Jeg fikk en utevendig, helt sykt vond hemoroide nylig, og måtte faktisk til legen for å snitte den opp fordi det hadde blitt størknet blod i den. Det var så vondt at jeg ikke visste hva jeg skulle gjøre. Sov ikke om nettene og bare ynket meg. Salvene fra apoteket hjalp null og niks.

Har hatt min i over 13 år, og har ikke noen forventning om at den skal forsvinne. Den er sjelden vond, og jeg har ikke brukt noen form for salver, for har ikke helt tro på at de virker..

Noen som har fått hemoroide fjernet? Evt prøvd med å knyte tråd så den dør? Legen min bare lo da jeg foreslo dette selv (i en annen forbindelse da, men dog..)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...