mimmitiltre Skrevet 28. juni 2012 #1 Skrevet 28. juni 2012 Jeg har tenkt tanken ved de to andre fødsler jeg har vært igjennom, men denne gangen er det egentlig "planen" at jeg vil føde i vann. Jeg har fødeplass på rikshospitalet, og der var det ifølge jordmor ikke så mange som fødte i vann (fordi mange i risokogrupper kommer dit, og da frarådes man vist å føde i vann).. Lurer på hvor mange som planlegger vannfødsel, og om det er første barn, andre osv og hvilket sykehus..hadde vært litt gøy å se hvor mange som faktisk planlegger å føde, eller allerede har født, i vann.
nette.ra Skrevet 28. juni 2012 #2 Skrevet 28. juni 2012 Jeg håper jeg kan føde i vann :-) det er planen. men man vet aldri hva som skjer. Har fødeplass på Ullevål ABC, :-)
~HelenMarie+3jenter~ Skrevet 28. juni 2012 #3 Skrevet 28. juni 2012 Skulle ønske eg kunne, men det tilbudet fins ikkje i mitt fylke...
Gjest Mammantil2prinser Skrevet 28. juni 2012 #4 Skrevet 28. juni 2012 Jeg har tenkt tanken ved de to andre fødsler jeg har vært igjennom, men denne gangen er det egentlig "planen" at jeg vil føde i vann. Jeg har fødeplass på rikshospitalet, og der var det ifølge jordmor ikke så mange som fødte i vann (fordi mange i risokogrupper kommer dit, og da frarådes man vist å føde i vann).. Lurer på hvor mange som planlegger vannfødsel, og om det er første barn, andre osv og hvilket sykehus..hadde vært litt gøy å se hvor mange som faktisk planlegger å føde, eller allerede har født, i vann. Titter inn fra 2.trim. Det er min "drøm" å føde i vann, men pga svangerskapsforgiftning var det umulig med førstemann, har jo veldig lusst å føde i vann denne gang, men pga andre komplikasjoner med første tror jeg det blir utelukket denne gangen også Pluss er kun 1føderom med kar og 1-2 jordmødre som tar imot "vannbarn"
MissDawn Skrevet 28. juni 2012 #5 Skrevet 28. juni 2012 Har også plass på ABC og håper å kunne føde i vann visst det ikke blir igangsetting, for babyen vil visst ikke ut. Er straks åtte dager på overtid :-/ Mye kan jo skje likevel og det er vanskelig å planlegge, men visst alt går greit er vannfødsel planen!
nette.ra Skrevet 29. juni 2012 #6 Skrevet 29. juni 2012 Har også plass på ABC og håper å kunne føde i vann visst det ikke blir igangsetting, for babyen vil visst ikke ut. Er straks åtte dager på overtid :-/ Mye kan jo skje likevel og det er vanskelig å planlegge, men visst alt går greit er vannfødsel planen! Da krysser vi fingrer for deg Masse lykke til !
Venter endelig nr2 😍 Skrevet 29. juni 2012 #7 Skrevet 29. juni 2012 Har lyst til å prøve, så får se hva det blir til.. Har ikke tenkt så mye på det egentlig. Har vel 55 dager igjen til termin og fikk "lekse" fra jordmor når jeg var der på onsdag om å sette meg litt inn i fødsel ol.
mumitrollet Skrevet 29. juni 2012 #8 Skrevet 29. juni 2012 Jeg skal om det går som jeg planlegger. Fødte i vann sist. Med nr 1 forsøkte jeg og men da sank hjertelyden mot slutten så jeg måtte opp.
MammaElisabeth Skrevet 30. juni 2012 #9 Skrevet 30. juni 2012 Jeg håper også på å føde i vann, skal også på ABC
VinterSol+2 Skrevet 30. juni 2012 #10 Skrevet 30. juni 2012 Jeg har planlagt vannfødsel tre ganger, men det har vært opptatt eller andre ting i veien hver gang. Jeg håper at jeg får pusset opp badet ferdig før baby kommer, da blir det kanskje vannfødsel her, -om det føles rltig der og da. Her planlegges nemlig hjemmefødsel denne gangen <3
BABY-JENTE Skrevet 30. juni 2012 #11 Skrevet 30. juni 2012 Krysser fingrene for deg missdawn... skal også føde på ABC :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå