Gå til innhold

Hvem vogn har du/anbefaler du?

Anbefalte innlegg

Jeg skal bli mor for første gang tidlig i januar og har begynt å se litt på vogner. (liker å være tidlig ute) :-) Vi har hund og går mye på tur, så det må være en vogn som er god å trille på forskjellige underlag. Vil jo ha i pose og sekk, så det er viktig at den er så lett som mulig, er lett å svinge og ikke tar så altfor stor plass i bilen. Vil dere anbefalle duo eller kombivogn?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143950329-hvem-vogn-har-duanbefaler-du/
Del på andre sider

Fortsetter under...

eg liker best duo, men siden du får barn i januar så er du ikkje avhengi av baggdelen så lenge. så du kan egentlig ha kombi og :)

eg er fan av solide vogner med 4 luft hjul. det passer best til og gå på tur.

3 hjul og sving hjul er for meg "shopping/by" vogn.

har hatt basson baby duo vogn til nr 1, og har kjøpt simo duo nå til nr 2. den har eg ikkje prøvd ut. men alle eg har snakka med så har det skryter mye.

både vann,vindtett og god og trille.

tar litt plass i bilen da. men går an og ha ei trille som ekstra vogn og ta med på handlig osv.

• 2 måneder senere...

Vi har også hund, går mye og kjører litt bil da vi har familie på ulike steder. Vi får også januar baby. Har prøvd flere vogner inn og ut av bil (må få plass til hundeburet også). Stått mellom Emmaljunga Edge Duo og Simo Duo. Liker utseende på Edge Duoen best men Sinoen mest praktisk med tanke på plass i bil

Jeg liker best duo fordi de ofte har romsligst babybag og fordi de ofte er litt lettere enn kombi vognene hvor man bruker bag og sittedel samtidig.

Lette duo vogner som er gode på all slags føre:

4 hjul:

Emmaljunga city cross

3 hjul:

Teutonia Spirit s3

Easywalker sky og quatro

Tfk joggster twist

Bumbleride indie

Babyjogger city elite

Selv har jeg valgt en liten lett vogn som bor i bilen, den har små svingbare hjul foran og er en drøm å trille på shopping og i byen: emmaljunga ozone. Hjemme har jeg en robust, stor og litt tung duo vogn som er romslig og kan brukes som sove og tur vogn til barnet er ferdig med vogn: Simo duo.

Har ikke prøvd den på vinteren, men har hørt at den fungerer helt greit på ugjevnt underlag og snø, bedre enn bugaboo og brio go.

Nå er min vogn beregnet på ferie og by trilling så kommer nok ikke til å bli brukt på ugjevnt underlag og snø så ofte, men man får kjøpt store faste fremhjul til den og da blir den jo som en standard emmaljunga.

Hvorfor ble city cross for liten? Mener du for lav?

Endret av EnBlå&ToRosa

Annonse

Bag til CityCross er mindre enn til Emmaljunga Edge Duo og Simo Duo

Ja hehe, madrassen til edge er 3cm lenger enn til city bagen ;)

Jeg kjøpte foresten min ozone og citybag i sverige, aner ikke hva det koster i norge.

Endret av EnBlå&ToRosa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...