Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Var i dag på tidlig ultralyd og jordmora var usikker på om det var liv, trodde først hun så hjerteaktivitet, men ble usikker. Hun mente plommesekken var litt vel stor i forhold til det som var inni. Skal tilbake om en uke for å se. Har egentlig forberedt meg på at det ikke er liv der, men hvorfor kommer det ikke ut dersom det er dødt? Og hvorfor har jeg ømme bryster å kvalme? Skjønner ikke noe av dette.. Noen med erfaring på dette området?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143950268-v%C3%A6rt-p%C3%A5-ul-ikke-liv/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. Håper at dette går bra for deg.. Jeg var på første kontroll hos jordmor og hu fant ikke hjertelyd, og jeg ble da sent direkte til sykehus (vi bor et stykke unna) Der ble det 2-3 timers nervøs venting før vi ble kalt inn til UL. Der viste det dessverre at det ikke var liv, det hadde sannsynligvis vært dødt i 2 uker etter størrelsen å bedømme, jeg var da i 16.uke. Så det er dessverre ikke alltid kroppen ordner opp selv med å "kvitte" seg med det..

Har du symptomer enda på at du er gravid tror jeg nok at det er liv jeg :) Det har nok bare gjemt seg litt.,. Krysser fingrer og håper du gir tilbakemelding på hvordan det går med deg :) Lykke til..

åh, det er en forferdelig beskjed! Jeg vet det så godt, for jeg har opplevd det selv. På ul i uke 11 mente gyn at det så ut som kanskje uke 5 (3 mm eller noe) og lurte på om jeg kunne ta veldig feil av når jeg var gravid osv eller ditten eller datten. Så en uke etterpå var det lille han så helt borte og fostersekken hadde en rar form. Men siden kroppen min ikke hadde skjønt at det ikke var som det skulle, så fortsatte morkaken å vokse og gi ut hormoner, så jeg hadde fullt av graviditetstegn og trodde alt var ok. Om kroppen ikke skjønner at det er dødt så kalles det MA(missed aboriton) istedenfor SA (spontanabort).

Jeg skriver ikke dette for at du skal bli enda mer bekymret, men for å opplyse at det går an.

Men jeg håper alt alt viser seg å være helt fint med deg!! :) For ingen fortjener å oppleve det! Lykke til!

Var i dag på tidlig ultralyd og jordmora var usikker på om det var liv, trodde først hun så hjerteaktivitet, men ble usikker. Hun mente plommesekken var litt vel stor i forhold til det som var inni. Skal tilbake om en uke for å se. Har egentlig forberedt meg på at det ikke er liv der, men hvorfor kommer det ikke ut dersom det er dødt? Og hvorfor har jeg ømme bryster å kvalme? Skjønner ikke noe av dette.. Noen med erfaring på dette området?

Hei :) jeg opplevde det samme da jeg var i uke 10+5. var slutta utviklingen rundt uke 4 elr noe slikt, men kroppen ordnet ikke opp selv :( hadde alle sv.tegn + at det stadig kom flere tegn på at alt var ok. magen vokste til og med..

Håper det går bra med deg. det er ikke noe morro opplevelse nei. håper det går fort før du blir på vei igjenn, om det viser seg at det er tilfelle at den er død.. trøsteklem

Takk for svar alle, håper jo egentlig at jeg bare ikke er så langt på vei og at det vil vise et hjerte som slår neste uke.. Trodde jeg var ca 7 uker, men pga uregelmessig syklus kan jeg være kortere. Men hva skjer dersom det er dødt? Må jeg på sykehuset eller bare vente på at det kommet av seg selv?

jeg ble henvist til sykehuset for invendig ul for å være helt sikker. da det ble stadfestet at det ikke var noe liv der, fikk jeg med meg tabletter hjem for å ta medisins abort hjemme.. ( fikk valget mellom og ta de hjem elr på sykehuset da. )

fikk 4 tbl som skulle opp i skjeden på morgen, og noe smertestillende. kom ut i løpet av 3 dager da. synes det tok litt lang tid jeg da men alt kom ut tilslutt.. ikke var det så veldig vondt heller, som halvsterke mens smerter.

Håper du ikke er så langt på vei som du tror ja.. forferdelig opplevelse og miste uansett hvor langt mann er på vei..

Annonse

Jeg var også først på sjekk på sykehuset, og så valgte jeg å gjøre det på sykehuset. Tok meg en dag, men alt kom ut mens jeg var der. Jeg hadde ganske vondt, men da fikk jeg en skikkelig sterk smertestillende og da var alt fint.

Så det samme skjer nok med deg, du blir henvist til sykehuset om det ikke finnes liv neste uke, og så får du velge mellom cytotec eller utskrapning (det kunne i hvert fall også jeg, men ble sterkt anbefalt medisinsk abort).

Hei!

Jeg var på ultralyd i forrige uke, var da ifølge mens 6+3. Legen kunne ikke finne tegn til liv. Fikk ny time til i dag, og ventetiden har rett og slett vært grusom, da jeg har gått rundt å tenkt at det ikke var levende lenger! Men så i dag syntes det lille hjertet<3 Ifølge mens dato er jeg 7+2 i dag, men legen mente at jeg nok er noe kortere.

Så det kan hende at du bare ikke er langt nok på vei til at det synes, krysser fingre for deg:)

Jeg var også først på sjekk på sykehuset, og så valgte jeg å gjøre det på sykehuset. Tok meg en dag, men alt kom ut mens jeg var der. Jeg hadde ganske vondt, men da fikk jeg en skikkelig sterk smertestillende og da var alt fint.

Så det samme skjer nok med deg, du blir henvist til sykehuset om det ikke finnes liv neste uke, og så får du velge mellom cytotec eller utskrapning (det kunne i hvert fall også jeg, men ble sterkt anbefalt medisinsk abort).

fikk ikke det tilbudet jeg :-):-) hadde ikke valgt det uansett tror jeg. Tar lengre tid för kroppen retter seg vil jeg tro. Litt sårt da.

Hei!

Jeg var på ultralyd i forrige uke, var da ifølge mens 6+3. Legen kunne ikke finne tegn til liv. Fikk ny time til i dag, og ventetiden har rett og slett vært grusom, da jeg har gått rundt å tenkt at det ikke var levende lenger! Men så i dag syntes det lille hjertet<3 Ifølge mens dato er jeg 7+2 i dag, men legen mente at jeg nok er noe kortere.

Så det kan hende at du bare ikke er langt nok på vei til at det synes, krysser fingre for deg:)

endelig en solskinshistorie :-)

dette har jeg opplevd mange ganger å jeg var på ul i uke 6 å di så kun plommesekk å et hulrom å ikke mer. uke 7 så di fortsatt bare plomme sekk å et blodfyllt hulrom å fikk beskjed om at dette ikke så bra ut å måtte tilbake 1 uke senere da var jeg i uke 8å da var d plutselig et lite hjerte som slo å da ble jeg satt til å være i uke 6/7 så då sa gynekologen at d hendte faktisk at foster gikk litt i dvale før d begynnte å spire. hørres rart ut men,sannt. å i uke 34 fødte jeg en velskapt gutt på 2500 gram :) så ble jeg gravid i februar i år men,d endte desverre i en ma i uke 9 å er nå prøver på ny å håper den setter seg denne gang..lykke til :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...