Gå til innhold

Forslag til grillmat og tilbehør? :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi ender alltid opp med pølser og grillribbe, nå er jeg en smule lei! Har dere noen gode forslag? Og gjerne tilbehør, standard her er grønn salat og potetsalat! Kanskje noen har en god oppskrift på hjemmelaga potetsalat?:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kylling er veldig godt å grille, laks er supert, og grillspyd får man kjøpt ferdig, og de er greie å lage selv.

Tilbehør kan være ris, saus, kokte grønnsaker, potetmos, båtpoteter, pommes frites, kokte poteter etc.

Du får kjøpt slike aluminiumsformer, de er supre å ha grønnsaker i. En med rødløk og champinjong, og en med paprika i mange farger. Ha i litt kryddersmør og ha de på grillen til de er passe stekt.

Skrevet

syrlig kinakålsalat.

kutt opp en kinakål, hell over ca 1dl kulturmelk, ha over 1/2 ts sukker, bittelitt pepper, og rør godt sammen.

kjempegodt til grillmat, spekemat, og annen sommermat.

stekt nykål - fres opphakket nykål i pannen med litt smør og salt.

grille maiskolber/squash/champignon.

ellers så er det godt å grille laks, ørret, steinbit, koteletter, kyllingfilet, kalkunfilet +++

Skrevet

Nakkekoteletter som er marinert i enten grillmarinade, sweet chilli e.l. er kjempegodt og mørt på grillen. Fikk et tips til tilbehør her som er kjempegodt. Stek loffskiver eller annet brød i krydder og olje i stekepanna. Smør på kremost av eget ønske, og spis. Kjempegodt både som tilbehør og forrett.

Ellers er det godt med foliestekte grønnsaker (pass på å ha masse olje oppi, og gjerne mye krydder).

Skrevet

Tusen takk for gode tips! De aliminiumsformene skal jeg prøve ut i dag, smart;-)

Skrevet

Hvor finner dere hele aluminiumsformer? Jeg har kjøpt flere forskjellige, men de er det jo hull i. Regner med de egner seg dårlig til å ha olje i :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...