Gå til innhold

fødselssmerter kan sammenlignes med nyresten smerter..

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skrevet

Iflg min mann, kan det absolutt sammenlignes :P Han har hatt en del anfall, og påstår at han har "født" 8-10 ganger, mens jeg "bare" har født tre ganger :)

Men at det er vondt, har jeg ingen tvil om! Han faktisk krøyp rundt på gulvet og vred seg i smerter - og han er IKKE en typisk syyyyyyk mann...

Skrevet

Kommer vel ann på; hvor stor steinen er, om man har en lette eller vanskelig fødsel osv.

Jeg har prøvd begge deler, nyrestein og fødsel. Og for meg var det myyye vondere med fødselen, enn da jeg tisset ut steinen.

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

De sier at gallestein er verre enn å føde, og alle kvinner jeg har vært borti som har opplevd begge delene bekrefter det eller likestiller det... :o

Skrevet

jeg har at gallestein, med betennelse og synes at dette var vondt. Kan nok sammenlignes litt med fødselssmerter. Men fødselen var verre ja..

Skrevet

Vel, jeg kan i alle fall sammenligne det med kraftig nyrebekkenbetennelse. Veldig like smerter. Tre pencilinkurer tok det å bli kvitt det, så på den måten velger jeg heller fødselssmerter igjen enn det der marerittet.

Annonse

Skrevet

Nyrestein er verre! jeg hadde så vondt at jeg lå på gulvet hos legevakta og ropte på mamma, og fikk morfin intravenøst ( dette var i mellom-amerika)..

Det er jo veldig forskjell på fødsler og jeg har bare født èn gang, kun med lystgass - men heller 3 fødsler til enn nyrestein!

Skrevet

Nå har ikke jeg hatt nyrestein, men jeg har hatt både alvorlig nakkeprolaps og magesår. Begge deler var mye verre enn de tre fødslene jeg har vært i gjennom - og de har ikke vært spesielt enkle og raske.

Skrevet

jeg har født fire ganger og hatt nyresteinsanfall en gang, og ja det er like vondt som begynnende fødsel . Jeg trodde jeg hadde blitt gravid utenfor livmora eller noe ( min mor har det 2 ganger så begge eggstokkene hennes sprakk) .

Men jeg kjørte ned på legevakta selv ( på natta) Og det hadde jeg ikke klarte et stykke ut i fødselen !

Skrevet

Har vært igjennom gallesteinsanfall (utallige mange anfall, resulterte i betennelse og fjerning av hele blæren) og en fødsel. Gallesteinsanfall var utallig mye værre, trodde jeg skulle stryke med hver gang. Nå skal jeg snart føde igjen, gjør mye heller det enn å ha gallestein!!

Skrevet

Og jeg fødte uten noe form for smertelindring.

Skrevet

Har både født og hatt nyrestein, og de er absolutt sammenlignbare!

Fordelen med nyrestein er at man kan pøse på med smertestillende uten å være redd for å skade baby, ulempen med nyrestein er at man ikke får noe igjen for det...

Ble trillet forbi føden på vei fra akutten og opp på avdelingen da jeg ble lagt inn med nyrestein, og husker jeg tenkte at sist jeg hadde det så vondt så kom det i alle fall noe godt ut av det. Hadde ikke noen lett fødsel.

Havnet tilbake på sykehuset mindre enn et døgn etter at jeg kom hjem, det var visst en stein til, som hadde gjemt seg på bildene. Da ble jeg rimelig forbannet og fortvilet over å ikke få riktig type smertestillende med en gang, lå og vrei meg og gråt før jeg endelig fikk det som virket - selv om jeg ba dem sjekke journalen og sa at det jeg fikk først forrige gang ikke hadde noen effekt.

Skrevet

Jeg har både født, hatt nyrestein og galleateinsanfall. Gallestein er absolutt verst....

Annonse

Skrevet

Nyresteinssmerter er mye verre enn fødselssmerter.

Skrevet

Har født tre ganger og slitt med gallestein. Gallestein var desidert det vondeste!!

Skrevet

Jeg syns fødsel var ganske likt smertene som man har ved diare jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...