M-M-M-mamma Skrevet 27. juni 2012 #1 Skrevet 27. juni 2012 Min forrige baby på nå 15 mnd sov aldri på kvelden og måtte mars flere ganger om natta, men vår nå 12 dager gamle baby sover hele dagen! Hun får mat og sover...på natta må jeg vekke henne for å gi henne mat! Hjelp! Hva gjør jeg? På dagen våkner hun for det meste selv, men merker at jeg blir litt stresset av dette! Har hun det bra liksom? Skal jeg vekke henne mer på dagen? Storesøster tar mye tid og oppmerksomhet så sånn ser bra jeg ikke har en veldig krevende baby, men sover de virkelig så mye? Hun har hatt gulsott, men det er nå gått tilbake etter lysbehandling og x antall prøver for oppfølging. Noen som kan gi gode råd
Gjest tilda med to små <3 Skrevet 27. juni 2012 #2 Skrevet 27. juni 2012 Et godt råd? Nyt det Min første var også slik, men jeg merket ikke før med en mer urolig nr. 2 hvor heldig jeg var den gangen. Så lenge gulsotten er gått tilbake er det nok ikke noe å bekymre seg for. Mange små sover mye, og da får man bare ta det som et tegn på nok mat og omsorg
Ezmeralda Skrevet 27. juni 2012 #3 Skrevet 27. juni 2012 Så lenge minsten har en normal vektøkning, ville jeg bare nyte det så lenge det varer. Den vil få lengre våkenperioder jo eldre den blir. Blir en mykere overgang både for elstemann og dere. ;-)
Plutselig_gravid Skrevet 27. juni 2012 #4 Skrevet 27. juni 2012 Nyyyyyt det Vår første var en meget krevende baby. Kolikk til tusen, ammeproblemer, søvnproblemer osv. Da nr 2 kom (6 år etterpå) skjønte jeg plutselig hvorfor noen faktisk valgte å få flere enn et barn, at noen frivillig ønsket 2 tette. Jeg forsto med ett at foreldre ikke nødvendigvis løy når de fortalte om hvor rosenrød spebarnstiden deres var. Nr 2 sov nemlig hele natten 12-14 timer(uten pupp) fra første dag. Sov gjennomsnitt 21-23 timer i døgnet de første ukene. Hun våknet innimellom (uten en lyd) for mat på dagtid, men sovnet kjapt igjen. Vi slapp å vekke henne på natten for amming fordi hun la på seg mer enn nok. Husker jeg var bekymret for at hun sov så mye, men helsestasjonen beroliget meg og sa at det var normalt i og med at hun la på seg, holdt god øyenkontakt, sterk i kroppen og "var med" ellers Jeg var jo i tillegg redd for at hun skulle bli understimulert, men hun var veldig tidlig ute både motorisk og språklig. Ps Nå er nr 2 blitt 3 år og vi har fremdeles aldri hatt våkenetter med henne (sett bort fra når hun har vært syk) og hun har fortsatt et godt sovehjerte Trenger jeg og si at vi begynte å prøve på nr 3 få mnd etterpå ?
Cornelianelia Skrevet 28. juni 2012 #5 Skrevet 28. juni 2012 Husker at jeg syntes jeg nesten ikke fikk kontakt med min minste da han var bitteliten. I de to første månedene var han omtrent bare våken under amming, og sovnet igjen med en gang. Så lenge ungen spiser godt og legger på seg normalt, tror jeg du kan slappe av.
HH72 Skrevet 29. juni 2012 #6 Skrevet 29. juni 2012 Følg med litt på vekta hennes nå i starten, og hvis hun legger fint på seg, er det ingen grunn til bekymring, bare å nyte det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå