Gå til innhold

Vekt forskjell på tvillingene?

LoveMyKids

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Klaget de over vektforskjellen på tvillingene dine?

Den private gyn som har fulgt de hele veien, ser ingen grunn til bekymring siden alt er som det skal.

Men da gyn henviste meg bare for sikkerhets skyld til ekstra UL av navlestrengen ble den jordmora nesten helt fanatisk! Det var ingenting galt med blodgjennomstrømningen. Jeg er i uke 22 og da er jo veiledene vekt ca 450gr. Jenta er 107gr mindre enn veiledende mens gutten er 73gr mer.

Hun var veldig på å sammenligne de 2, men jeg mener at hun skal sammenligne jenta med veiledende vekt og ikke gutten. Men hun avviker ikke fra sin vekstkurve som hun har hatt fra start, dette ville ikke denne jordmora høre på. Kjenner jeg blir litt frustrert, men heldigvis skal jeg til min egen lege neste uke.

Gutten min ligger en uke foran skjema, jenta ligger på "riktig". Terminen ble beregnet utifra hans str selv om jeg vet det er hennes str som er riktig. Så lenge begge vokser og følger sin kurve,så er jo alt bra :-) Som toeggede er det jo som to separate svangerskap,og da er det ikke rart det er litt forskjell i vekst og vekt.

Annonse

Godt å høre at det er flere i samme situasjon.

Begge mine følger sine kurver noe legen min vet, og forskjellene hos de har vart siden uke 7. Så er jo ikke noe nytt at det er forskjell. Ble bare veldig frustrert over jordmoren :(

Jordmora ville ikke høre på at det har vært forskjeller hele tiden og mente at jeg hadde et ekstremt høyrisiko svangerskap pga forskjellene. Noe jeg ikke er enig i.

Det eneste de fant ut var at morkaken til jenta er litt mindre, som for såvidt heller ikke var noe nytt.. Men glad det ikke var noe galt med blodgjennomstrømningen.

Endret av the_twins

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...