Gå til innhold

Noen som har prøvd gravid- yoga?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nå i uke 32 på fredag og tenker det er viktig å sette igang med litt ordentlig trening. Noen som har prøvd gravid yoga og har noen tips eller erfaringer med dette de vil dele? Hvordan trening driver dere med, og hvilken uke er dere i?

Hadde tenkt å begynne på kurs på et treningssenter som ligger i nærheten, men har besluttet at jeg heller vil kjøpe en gravid yoga - DVD så jeg kan trene det litt mer når det passer meg, uten å betale så mye.

Noen som har prøvd en av disse forresten?

http://yogating.no/product_info.php?cPath=3&products_id=32

http://treningspartner.no/pilates-dvd-gravid-trening

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gikk på gravidyogakurs fra ca uke 15 eller noe, til ca uke 27. Også tok jeg noen dropin timer etter dette, frem til uke 35.

Utrolig deilig egentlig...man får trent og tøyd litt, uten at det er "for mye," og jeg følte meg hvertfall veldig bra etterpå.

Jeg ville vurdert å ta 1-2 dropin timer på et senter, rett og slett fordi man da kan få litt bedre veiledning i forhold til pust...pusten er så essensiell i yoga. Siden kan man jo trene på egenhånd, om man foretrekker det... :)

Kan absolutt anbefale yoga hvertfall....

Skrevet

Men har hørt av en jordmor at man ofte lærer helt feil pusteteknikker i yoga, og at man ofte sliter mer med pustingen under fødselen når man lærer det feil i første omgang, men at yoga generelt var bra fordi det tøyde og smyknet muskulaturen.

Tror jeg skal prøve meg på en yoga- DVD også merker jeg jo fort om jeg vil ha litt veiledning og trenger en dropin time eller to :-)

Skrevet

Jeg bruker yoga-DVD 2-3 ganger i uken, ble flinkere til det etter uke 33-34 når jeg ble større og ikke orket å gå tur pga bekkenet.

Jeg har utrolig godt utbytte av det, jeg har så mye bedre dager når jeg starter de med yoga! Kroppen fungerer bedre, mer overskudd og mindre vondter. Uansett pusteteknikk lærer du å roe ned kroppen din, og jordmoren min sier det bare er positivt. Virkelig å anbefale! :) er i uke 37 nå og gleder meg til å starte morgendagen med yoga :)

Skrevet
Jeg bruker yoga-DVD 2-3 ganger i uken, ble flinkere til det etter uke 33-34 når jeg ble større og ikke orket å gå tur pga bekkenet. Jeg har utrolig godt utbytte av det, jeg har så mye bedre dager når jeg starter de med yoga! Kroppen fungerer bedre, mer overskudd og mindre vondter. Uansett pusteteknikk lærer du å roe ned kroppen din, og jordmoren min sier det bare er positivt. Virkelig å anbefale! :) er i uke 37 nå og gleder meg til å starte morgendagen med yoga :)

ååååh, så godt å høre :) Hvilken DVD bruker du?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...