Gå til innhold

Mistet melka, hvor mye mme (11mnd)?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har mistet melka nå og må begynne med mme. Hvor mye mme gir dere morgen og kveld?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når hun var 11 mnd fikk hun 150-300 ml i døgnet. + grøt av 1-1,5 dl vann, så opp mot 4 dl i døgnet da kan man si.

Skrevet

Det bør ses i sammenheng med hvor mye/hva barnet ellers spiser mener jeg.

Dersom barnet spiser sunt, variert, godt/mye, så er det vel ikke noe poeng å begynne med mme i 11 mnd alder. MME er tross alt kumelk (ment for kalver) strippet ned for proteiner og så jazzet opp med mye rart (bla palmeolje og sukker).

Skrevet

Forhør deg med helsestasjonen. Men jeg vet ikke om jeg hadde giddet å begynt med MME når hun er 11 mnd - for så å måtte venne henne til på kumelk like etter... Spiser hun mye grøt? Da får hun sannsynligvis dekket kalsium-behovet det (er mye MME i ferdiggrøtene). Så kan du tilby vann frem til hun er 12 mnd og klar for kumelk. Evt. kan du høre med helsestasjonen om det er ok å begynne så smått med kumelk nå...

Gjest yrild
Skrevet

Du trenger ikke gi MME så lenge barnet spiser variert og godt. Gi vann og hvis hun spiser grøt to ganger om dagen (som de fleste norske barn har jeg sett) får hun jo nok av MME i seg uansett. Jeg tro muligens du kan begynne med utvannet helmelk nå, men spør for sikkerhets skyld HS.

Skrevet

Jeg hadde ikke gidda begynne m MME nå.

Skrevet

Takk for tips. Skal høre på helsestasjonen, men om han ikke får melk begynner han å skrike etter den. Holder ikke å bare gi vann da.

Skrevet

Jeg hadde heller ikke giddet å begynne med MME når barnet er blitt så stor som 11 månender.

Hadde sagt noe annet om barnet var 7-8 månender.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...