Gå til innhold

Da har jeg tatt morkakeprøve på St Olav.

jomfru1964

Anbefalte innlegg

Jeg fikk svar på duotesten igår,og resultatet var oppløftende.Men jeg ønsket alikevel å ta morkakeprøven,spesielt siden barnefar synes at dette her er skummelt.Og jordmoren på SUS (stavanger),ringte opp igår kl 10,og så fikk jeg time allerede idag kl 9.30. Så den som satt på første fly opp til Trondheim kl 06.15 var meg.

Jeg ble utrolig godt ivaretatt,og fikk god informasjon.Det ble tatt en grundig UL,hvor jordmor forklarte nøye.Og lillemann,ja det såg ut som det var en liten gutt,snurra rundt,drakk fostervann og var særdeles aktiv.Og jeg fikk med meg en lang remse med bilder.Tusen takk jormor Eva:-))

Selve inngrepet gikk fort og smertefritt,men jeg var noe stressa.Tenker jo på risikoen som inngrepet er. Hadde kynnerlignende ubehag i 30 min. etterpå,og så kjente jeg ingenting mer!

Rusla litt rundt i Trondheim,gikk på kafe og så selvfølgelig på babytøy......Bare kosa meg.

Nå venter jeg spent på telefon på fredag,de ringer etter kl 13.Da får jeg vite om alt ser bra ut,og også bekreftet kjønn.

Jeg har en god følelse,så får jeg se om min intuisjon slår til!

Fortsetter under...

Hei!

Gikk og ventet kjempespent hele fredag ettermiddag.Og kl 15 ringte de med gode nyheter! Babyen har ingen tegn på kromosonfeil.Jeg klarte nesten ikke prate av ren glede og lettelse! Så nå har jeg kjøpt inn to nydelige bodyer,ikke av de billigste.Men bare måtte feire det :-)

Har informert resten av familien.Barna mine reagerte litt forskjellig,de to på 24 og 21 år ble glade.Hun på 16 år,begynte å gråte av lykke,imens hun på 14 ble litt lei seg.Og det kom frem at hun liker å være i den særposisjonen som yngstemann.Og nå er hun redd for å bli glemt,og at en "skrikerunge" skal ta hele min tid ;-) men ser at hun så smått begynner å glede seg litt,etter forsikringer om å ikke bli glemt.Og at de alle har en "særposisjon" i mitt hjerte,det blir aldri for fullt...................

Resten av familien tok det fint.Min mor reagerte som forventet,absolutt ikke begeistret.Hun synes jeg "forklusser" livet mitt,og gjør det svært vanskelig for meg selv.Mener at jeg er for gammel,stakkars barn,og at det vil gå utover mine kommende barnebarn. Tja,hun får mene hva hun vil.Det er mitt liv,min fremtid.Dette er mitt ansvar ikke hennes.Sukk.Min far ble glad,så det hjalp på!!

Så Nå skal jeg senke skuldrene,og glede meg.Kan endelig "slippe ut" magen,og få kjøpt meg et par svangerskapsbukser.

Annonse

Så flotte nyheter, har tenkt på deg!

Nå kan du kose deg med forberedelsene og se fremover. Hva slags bodyer kjøpte du da, noe å anbefale?

Når det gjelder reaksjoner fra omgivelsene så kommer nok gleden etterhvert, gi det litt tid.

Min sønn har vært lite interessert(les negativ) en stund, men nå tror jeg faktisk han begynner å synes det er stas å bli storebror. Han har hatt behov for litt tid til å venne seg til situasjonen.

Så flotte nyheter, har tenkt på deg! Nå kan du kose deg med forberedelsene og se fremover. Hva slags bodyer kjøpte du da, noe å anbefale? Når det gjelder reaksjoner fra omgivelsene så kommer nok gleden etterhvert, gi det litt tid. Min sønn har vært lite interessert(les negativ) en stund, men nå tror jeg faktisk han begynner å synes det er stas å bli storebror. Han har hatt behov for litt tid til å venne seg til situasjonen.

Jeg endte opp med et fransk merke,de fra H&M er sikkert like gode.Men disse var så vakre,og jeg bare måtte feire.Syntes det var vel fortjent,etter nervepirrende uker!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...