Gå til innhold

Hvor finner man klassiske, fine klær til gutt???

Anbefalte innlegg

Jeg har en jente fra før, når jeg handler til henne må jeg begrense meg.

Nå venter vi en gutt, og jeg ha kun kjøpt noen bodyer!

Jeg finner ikke fine gutteklær, alt er grællt og "tøfft".

Har sett på Benneton (liker den stilen), men alt er jo utsolgt før det har kommet i butikk.

Fortsetter under...

KappAhl sin Newbee kolleskjon er kjempefin til gutt.

Ellers kan du sjekke ut :

Guttelus.no

Bare Barn - de har stort utvalg og ofte fine klassiske plagg også. Mexx er f eks ganske likt Benetton synes jeg.

Ellers er det mye grelt ja, men det er også ganske greit å finne noen skatter i vanlige kjedebutikker bare du leter litt og ser forbi alle superheltene og dødningehodene :-)

Så headingen og skulle skrive Benetton. Jeg handler der, men har ikke opplevd at det er utsolgt. Nå bor jeg i Oslo da og kan dra til andre butikker dersom det skulle være behov

Dersom du finner noe fint så kan de helt sikkert få sendt riktig størrelse fra andre butikker.

Eller så kan du finne noe på Zara.

Jeg er såå enig med deg. Er så mye sånt tøft/fargesprakende til gutter, men liker best pene, stilmessige klær. Enig at Benneton har mye fint. Ellers har jeg funnet noe på H&M hvis man leter litt, og litt på Baby Shop, men tar gjerne imot tips til andre butikker. :-)

Benetton, claire kids, miniature, pompdelux, me mini. Du må stikke innom alle butikker med barneklær som ikke kjedebutikker, da finner du garantert noe fint! ( og dyrt)

Og er du flink til å lete finner du klassiske klær på h&m også som ikke er " tøffe " du må gå inn med åpent sinn :)

Annonse

Benetton har nå 30 %. Var i dag å kjøpte klær han kan ha til vinteren. Liker at klærne er "tidløse", dvs. V-gensere, pique osv i klassiske farger. Eneste jeg ikke liker er buksene. De er alt for smale i modellene. Ikke god for små gutter som krabber rundt og er aktive.

Jeg har en jente fra før, når jeg handler til henne må jeg begrense meg. Nå venter vi en gutt, og jeg ha kun kjøpt noen bodyer! Jeg finner ikke fine gutteklær, alt er grællt og "tøfft". Har sett på Benneton (liker den stilen), men alt er jo utsolgt før det har kommet i butikk.

Hva er klassiske klær i din verden da? Matrosdress? Kjole? Jeg synes det blir helt umulig å svare deg, vet ikke hvilken tidsperiode du mener kvalifiserer til klassisk.

Benetton har nå 30 %. Var i dag å kjøpte klær han kan ha til vinteren. Liker at klærne er "tidløse", dvs. V-gensere, pique osv i klassiske farger. Eneste jeg ikke liker er buksene. De er alt for smale i modellene. Ikke god for små gutter som krabber rundt og er aktive.

I Bergen har de 50 % på hele butikken.

Gjest Heartbroken
Jeg har en jente fra før, når jeg handler til henne må jeg begrense meg. Nå venter vi en gutt, og jeg ha kun kjøpt noen bodyer! Jeg finner ikke fine gutteklær, alt er grællt og "tøfft". Har sett på Benneton (liker den stilen), men alt er jo utsolgt før det har kommet i butikk.
Hva er klassiske klær i din verden da? Matrosdress? Kjole? Jeg synes det blir helt umulig å svare deg, vet ikke hvilken tidsperiode du mener kvalifiserer til klassisk.

I mine øyner er begrepet klassiske når det gjelder klær, klær som er enkle i snittet, som ikke har store trykk og bilder og som rett og slett ser ut som baby/barneklær og ikke som tenåringsklær i miniatyr.

Jeg bor på en liten plass og leter veldig etter denne type klær. Så langt har jeg funnet en sparkebukse og en jakke :P

Men skal til Oslo i sommer og satser på å finne noe fint der. Bare dumt at det nesten koster det doble av hva man må ut med på HM.....

Hvordan er de buksene i lengde? Jeg har en smal gutt, og sliter med å finne bukser til han som sitter på, og ikke detter ned.. Har ikke prøvd Benetton, men må kanskje ta meg en tur.

Annonse

Hvordan er de buksene i lengde? Jeg har en smal gutt, og sliter med å finne bukser til han som sitter på, og ikke detter ned.. Har ikke prøvd Benetton, men må kanskje ta meg en tur.

De er helt vanlig i lengde.

Men av slimfit bukser, så er Polarn & Pyret helt suverene. De buksene sitter som et skudd på mine fystikkbarn. Deilig å slippe å snurpe buksene så veldig inn i livet at det blir ubehagelig. Buksene finnes i alle mulige farger, og også jeansmodell.

I alle dager da! Det er ingen kroppslige forskjeller på gutter og jenter før 12-årsalderen. Små barn går tradisjonelt i de samme klærne. Da jeg var barn på 80-tallet gikk jenter og gutter opp til 10-årsalderen stort sett i akkurat samme slags klar. Jeg har søsken, både gutter og jenter, og vi arvet klærne av hverandre. Synes sønnen din kan arve søsterens klær jeg.

Klassiske klær for små gutter (nyfødt til 5 år) er f.eks. hvit kjole.

Se f.eks. her:

http://i.dailymail.c...450_472x423.jpg

http://3.bp.blogspot...Otto%2BKarl.jpg

http://simonak.eu/im.../h_k/8_18_8.jpg

Bildene viser HKKH Otto, kronprins av østerrike og Ungarn, som 3-5-åring (altså rundt 1917) i hverdagsklær http://en.wikipedia....to_von_Habsburg

Ingen grunn til å ha kjønnsdifferensierte klær for barn som ikke har kjønn (prepubertale barn). Det er å pushe voksenlivet på barn.

I alle dager da! Det er ingen kroppslige forskjeller på gutter og jenter før 12-årsalderen. Små barn går tradisjonelt i de samme klærne. Da jeg var barn på 80-tallet gikk jenter og gutter opp til 10-årsalderen stort sett i akkurat samme slags klar. Jeg har søsken, både gutter og jenter, og vi arvet klærne av hverandre. Synes sønnen din kan arve søsterens klær jeg.
På 80 tallet var kanskje ikke alt av jentetøy rosa. Det er det gjerne idag. Eller lilla.
Gjest Heartbroken

Det er veldig vanskelig å finne kjønnsnøytrale klær. Jeg hadde lyst å kjøpe inn litt før vi visste kjønnet, og det var nærmest umulig.

Det er vel ikke så mange som vil kle gutten sin i rosa tunika med hjerter på ;)

Gjest sandyBay1

Når jeg er utlandet handler jeg masse til minstemann. Særlig i Hellas og Spania som har pent lyseblått klassisk tøy til baby/ barn. :)

Kjøpte endel for 12 år siden når nest minste var baby.

Liker ikke mørke, triste, og spraglete klær :/

Du med jenteklær på gutta - hvor har du vært de siste 10-15 årene ?

Jeg hadde en gutt fra før, og visste ikke hva nr to ble. Men ville likevel kjøpe litt nye klær. Det viste seg faktisk å være ganske vrient å finne f eks hvite sparkedresser uten noe rosa på f eks. Fant et par bukser, og noen basic bodyer. Det var det.

Selvfølgelig KAN man kle gutten i rosa sparkedrakt med sommerfugler på - men de fleste gjør ikke det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...