VimsemammaTil2Snart3 Skrevet 27. juni 2012 #1 Skrevet 27. juni 2012 Jeg er så utrulig sliten. jeg fekk en prins for 3 uker siden. Han er plaget med luft smerter. Storesøster på 27 mnd er litt sjalu. ho sover lite om natten og er super trøtt i barnehagen og heime. Når ho kommer heim er det sutring og grining heilt til ho legge seg. Jeg gir ho masse oppmerksomhet,og prøver å leke ekstra med ho kvar dag, pappaen tar ho og med på ting, men ingenting er bra nokk. Dette har startet etter lillebror. kom. Blir det bedre? Er det vanleg? Hilsen sliten mamma
Gjest Kira med en av hver Skrevet 27. juni 2012 #2 Skrevet 27. juni 2012 Velkommen i klubben Datteren vår var nesten 2,5 år når lillebror kom, og forandret seg over natten. Din beskrivelse passer perfekt til henne. Heldigvis varte det bare noen uker, men dessverre (!) har det blusset opp igjen nå når lillebror er 5 mnd. Hun vil være baby hele tiden, nekter å slutte med bleie og skal helst ha grøt når han får det. Så krysser fingrene for at det snart går over igjen! Tror du gjør det helt riktig ved at hun får oppmerksomhet og tid alene sammen med deg eller pappaen. Så blir det nok bedre etterhvert.
VimsemammaTil2Snart3 Skrevet 27. juni 2012 Forfatter #3 Skrevet 27. juni 2012 Det er godt å lese at det er ikkje bare her, for jeg føler meg som en dårleg mamma når dei spør i barnehagen om ho ikkje sover så godt om natten heime lengre.,
Gjest Kira med en av hver Skrevet 27. juni 2012 #4 Skrevet 27. juni 2012 Skjønner hva du mener. Vi slet med det samme, hun virket jo stuptrøtt de første ukene. Sluttet egentlig å sove på dagen i fjor høst, men måtte sove nesten hver dag etter at lillebror kom. Sannsynligvis mye som foregår oppi hodet til disse små, og det er ikke alltid så lett å takle at mamma har fått en ny baby. Kjenner jeg gruer meg litt til han blir så gammel at han kommer seg rundt og kan ta lekene hennes. Men den tid, den sorg
81-Mamma<3<3 Skrevet 28. juni 2012 #5 Skrevet 28. juni 2012 Jeg er så utrulig sliten. jeg fekk en prins for 3 uker siden. Han er plaget med luft smerter. Storesøster på 27 mnd er litt sjalu. ho sover lite om natten og er super trøtt i barnehagen og heime. Når ho kommer heim er det sutring og grining heilt til ho legge seg. Jeg gir ho masse oppmerksomhet,og prøver å leke ekstra med ho kvar dag, pappaen tar ho og med på ting, men ingenting er bra nokk. Dette har startet etter lillebror. kom. Blir det bedre? Er det vanleg? Hilsen sliten mamma 25 md mellom mine. Har hatt det sån endel ja. Jeg merket det ble litt bedre av å gi storesøster kortere dager i Bhg, og ha fokus på å gi henne rolige dager uten stress og oppkaving. Rolige morgenen med frokost, litt barne tv, eller boklesing. Lot henne av og til sove en 15 min i bilen på vei hjem fra bhg. Koste oss litt i sofaen med frukt og slikt når vi kom hjem. (lurt med noe mat med en gang de er ferdige i bhg) Hadde enkle middager som gikk raskt å lage! Fiskepudding på brødskiva og slikt;) eller forberedte litt mens hun var i Bhg. Det er jo en risiko med å hente tidligere i Bhg, du kan få en laaaang ettermiddag... Men mitt inntrykk er at mi jente var utslitt, og trengte litt ro.
Bondejenta Skrevet 29. juni 2012 #6 Skrevet 29. juni 2012 Har ein "grinebaby" på 4. Kjempesjalu. I går var ho baby og kraup rundt og sa "gah gah" heile dagen.....Kaller henne berre "skyggen", iom ho ikkje er lenger enn 10 cm frå meg til ei kvar tid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå