Vicky 83 Skrevet 27. juni 2012 #1 Skrevet 27. juni 2012 Gutten min er akkurat to år, og har ganske ustabil dagsoving. Noen dager kan han sove over to timer, men andre dager har jeg prolemer med å få han til å sove i det hele tatt. Nå er klokken 15.10 og han har nettopp sovnet. To timer etter at jeg gikk ut på trilletur med vogn og smokk for å få han til å sove. Han legger seg og sovner fint om kvelden uansett om han har sovet en time, to timer eller ingenting. Det er heller ikke spesielt merkbart på humøret om han sover lite/ ingenting. Det er i grunnen jeg som blir mest sliten... He, he. Han sover 11 timer sammenhengende om natten. Kanskje det er på tide å kutte dagsoving? Håper i grunnen at han kan fortsette en stund til. Til høsten begynner han i barnehage, og da kan det være godt å få en pause fra alle inntrykkene samt å korte ned barnehagedagen litt. Men en slik ustabil soving blir det nok vanskelig for de ansatte å forholde seg til.
PeppaPig Skrevet 27. juni 2012 #2 Skrevet 27. juni 2012 Jeg ville fortsatt med dagsoving siden det ikke er noe problemer med leggingen uansett hvor lang tid han sover på dagen (jeg er bare sååå misunnelig på dette!!) Soving i barnehagen ville jeg ikke bekymret meg over. I de aller fleste tilfellene så pleier det å gå seg til av seg selv. Jenta mi var hjemme med meg fra hun var 20mnd til 2.5år og i den perioden sov hun ikke på dagtid i det hele tatt. Det var totalnekt fra hennes side. Så startet hun i barnehagen igjen og plutselig sov hun 2.5timer på dagen. Det førte jo til krøll med leggingen på kvelden men det er en annen sak
Vicky 83 Skrevet 27. juni 2012 Forfatter #3 Skrevet 27. juni 2012 Takk for svar:-) Ja, vi er i gunnen heldig som har det så enkelt med leggingen. Vi får bare fortsette med litt ustabil dagsoving og håpe på at han kan sove skikkelig i barnehagen.
Dorrimor ♂♂ Skrevet 28. juni 2012 #4 Skrevet 28. juni 2012 Her er også dagsovinga ganske ustabil, m så lenge kam legger seg fint på kvelden tenker jeg at han har ulikt behov på ulike dager, så lar han regulere dette selv.
Gjest JuniGull10 Skrevet 28. juni 2012 #5 Skrevet 28. juni 2012 Hva gjør dere om formiddagen? Gutten vår er avhengig av å være ute et par timer om formiddagen for å sovne uten stress.
Vicky 83 Skrevet 29. juni 2012 Forfatter #6 Skrevet 29. juni 2012 Vi er mye ute for tiden jeg har ferie og gutten må ut ellers går han på veggene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå