Gå til innhold

Et litt ekkelt spørsmål..

Anbefalte innlegg

Dere som sjekker livmortapp. Jeg tror jeg har sjekket feil hele tiden, for jeg kommer til en slags utstikkende ting, og ved siden av den er denne åpningen som det snakkes om..

Er det den tingen på siden av åpningen jeg skal sjekke, eller er det tingen MED åpningen?

Jeg har liksom sjekket den andre, og den er hele tiden hardere enn en nesetipp...

Nå var jeg litt ekkel og intim her, men håper ingen ble støtt :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143949980-et-litt-ekkelt-sp%C3%B8rsm%C3%A5l/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk najaden, men er her jeg har lest om det.. Vet at jeg har bakovevendt livmor, men jeg blir ikke klok på det..

Jeg kjenner den åpningen som en lukket/åpen strek, og lurer på om det er det som er rundt jeg skal kjenne på, eller det som ligger ved siden av.

Er det denne greien med åpningen i som er livmortappen, er vel det beste spørsmålet jeg kan formulere :)

Ja, det er greien med åpningen i som er livmortappen. Den kan være lang, hard og lukket (typisk før og etter el), eller kort (vanskelig å nå) og myk, og med større åpning. For flergangsfødende kan det kjennes som at det er åpent stort sett hele tiden, og da er det bedre å kjenne etter konsistens og lengde, samt sjekke slimet...

Tusen takk :) Da er jeg klokere. Godt å vite at åpningen er ganske lik for flergangsfødende, for den synes jeg ikke har forandret seg i det hele tatt.

Nå virker det som om det kan være el på gang her :)

Bestilte tester på søndag, og de har enda ikke kommet. Nysgjerrig som jeg er vurderer jeg å kjøpe svindyr el test på apoteket for ikke å gå glipp av den.. Litt surt når jeg har bestilt og betalt for de på nettet, men bedre enn å gå glipp av el.

Har så utrolig vondt i siden i dag, og var veldig oppblåst i går, så håper det er el. Selv om dette ikke virker som el smerter, for smerten sitter mer i nyrehøyde på siden av ryggen...

Men håpe kan vi :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...